۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین چهل‌وهشتمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی در بوئین زهرا برگزار شد
کد خبر: ۱۲۷۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور قهرمانان جهان و المپیک

چهل‌وهشتمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی در بوئین زهرا برگزار شد

چهل‌وهشتمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی با حضور قهرمانان جهان و المپیک در بوئین زهرا گرامی داشته شد.

چهل‌وهشتمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی در بوئین زهرا برگزار شد
به گزارش خبرنگار ورزشی  صبح قزوین ، همزمان با 17 دی ماه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این ورزشکار که در زلزله بوئین زهرا کمک‌های ارزنده‌ای انجام داده بود برگزار شد.
چهل‌وهشتمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی با حضور قهرمانان جهان و المپیک در بوئین زهرا گرامی داشته شد.
در تاریخ 10 شهریور 1341 زلزله مهیبی به قدرت 7.2 ریشتر شهر بوئین زهرا قزوین را ویران کرد در این زمین لرزه 20 هزار نفر کشته و هزاران خانواده نیز بی‌خانمان شدند بعد از گذشت تنها 24 ساعت شاگرد پوریای ولی برای کمک به زلزله‌زدگان این شهرستان به پا خواست.
تعدادی از بچه‌های آن زمان و تعدادی از نام‌آوران کشتی ایران در سومین مراسم بزرگداشت آن دوره جمع شدند و اظهار کردند که جهان بدون جهان پهلوان سخت است.
تختی نخستین پهلوان ایرانی است که در 3 المپیک مدال گرفت، همچنین اولین ورزشکاری بوده که مدال‌های خود را به موزه امام رضا(ع) اهدا کرده و به هیچ عنوان به دنبال پول و شهرت نبوده است.
تنها ورزشکاری است که 3 بار بازوبندی کشتی پهلوانی را به بازو بسته و بعد از 48 سال هنوز یاد آن عزیز زنده نگه داشته می‌شود.
جوانمردی تختی همیشه پایدار است و نام آن فراموش نخواهد شد. چراغ جوانمردی ورزشکارانی همچون غلامرضا تختی هرگز از دل و ذهن مردم خاموش نمی‌شود.
محمد مهدی یعقوبی، ناصر گیوه‌چی، محمدعلی صنعت‌کاران، پرویز عرب، اکبر حیدری، ابراهیم جوادی حسن ثابت کار و مرشد عباس شیرخدا از جمله میهمانان ویژه این مراسم بودند که به خاطراتی از تختی و ویژگی های وی در دوران فعالیت ورزشی پرداختند.
در برگزاری این مراسم صفری شهردار بوئین زهرا، محمد مشهدی آقایی، مدیر کل ورزش و جوانان قزوین و خیرالله فخاری رئیس اداره ورزش بوئین زهرا مشارکت داشتند.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان