۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دیپلماسی خنده تا ایستگاه انتخابات ؛ یا نقض امنیت ملی !
کد خبر: ۱۲۷۳۶۸ نویسنده: امیرعلی رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یاداشت سیاسی

دیپلماسی خنده تا ایستگاه انتخابات ؛ یا نقض امنیت ملی !

دیپلماسی خنده تا ایستگاه انتخابات ؛ یا نقض امنیت ملی !
  به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ _امیرعلی رضایی
دولت روحانی دومین تجربه روی کار آمدن مدعیان اصلاح طلبی در ایران بود . در تجربه اول ، دولت خاتمی روی کار آمد ، مردم خسته از دولت تورم کارگزارانی را میشد با شعار سیاسی گول زد و همان کردند که دراندیشکده های غرب اندوخته بودند . علنا درهر کوی و برزن فریاد می کردند که ما برای توسعه سیاسی آمده ایم ، دولت مسئول سفره مردم نیست ! باید با دنیا تعامل داشت وشعارگفتگوی تمدنها و ملل وجامعه مدنی مدعیان اصلاحات گوش فلک را کر می کرد .اما همین جماعت زبان دراز و دست کوتاه بعد از 8 سال در متینگ های سیاسی واجتماعات مردمی فریاد زدند . مردم برای گرفتن مرگ موش نیزدر صف خواهند ایستاد وبه تمسخر مردم را لشگر قابلامه بدست نامیدند . این جماعت دیگر برای مردم شناخته شدند . مردم چیزی جزیک مشت شعاروسوء استفاده از واژه های غرب گرایانه آزادی بیان ، توسعه سیاسی ، جامعه مدنی چیزی ازاین حضرات به اصطلاح، اصلاح طلب ندیدند. حسن روحانی بعد از یک دوره شکننده و سخت فرسایشی که مدعیان اصلاح طلب ایجاد کرده بودند و با یاری گیری ازجوکاذب سیاسی( اتفاقاتی که هنگام ثبت نام برای اکبر رفسنجانی ) پیش آمده بود پا به میدان کارو زار سیاسی گذاشت و اعلام موجودیت خود را درحذف رقیب قدرانتخاباتی خود « دکتر قالیباف » دانست ومتوصل به گفتار غیر واقعی اتفاقات سال78 دانشگاه تهران شد و « واژه گاز انبری » را وارد فضای سیاسی و انتخاباتی کشور نمود و با نمایش کلید توانست یک وعده سیاسی را دوباره به خورد مردم بدهد .
تحقق یک وعده همه جانبه و بزرگ انتخاباتی با شرایط موجود اقتصادی کشور، بیشتر به یک بلوف سیاسی شبیه بود تا یک اقدام مثبت . باید برای اجرایش زمان بندی مشخصی تعریف میشد. وکارناشناسان سیاسی یک راه پیش پای دولت گذاشتند، آن هم راه تعامل با دشمن و استفاده از کلید واژه مذاکرات با قدرت های به ظاهر هیولا غرب و اروپا بود.اما ماهیت اصیل انقلاب اسلامی وآرمانهای شکل دهنده در ساختار آن ظلم و تعدی به هر نوع بشر را فعلی باطل میداند و کمک و یاری رسانی به مظلومین عالم را وظیفه دینی و قرآنی، وهمین اهداف مقدس با معادلات مکاتب مادی اسکتبارجهانی در تضاد آشکار است .
دراین مذاکرات سیاسی ویا به عبارتی معامله دو سویه ؛ برخی معتقدند که دیپلمات های دولت روحانی در اثر غفلت ویا دشمن ناشناسی تن به مذاکرات منفعلانه داده اند اما بنده اعتقاد دارم که اینها دشمن را به خوبی می شناختند ونیک میدانستند که دشمن دست از دشمنی با مردم و انقلاب اسلامی ایران بر نمی دارد و تا خاموش کردن انقلابات دینی و بیداری های اسلامی و انسانی درمنطقه وجهان ساکت نمی نشیند اما در این «سودای بین المللی »باید تولید فرصت و زمان می کردند تا تحولات منطقه ای بیشتر نمایان شود ، از سوی برای تحقق شعار انتخاباتی «کلید » حل همه مشکلات که در درون کشوروعده داده شده بود .چاره ای نداشتند تا شیوه و نوع گفتگوها و مذاکرات را از حالت اقتدارگونه و انقلابی به شیوه تعامل و(دیپلماسی خنده) تنزل دهند. مگرمی شود کسی با قانون اساسی جمهوری اسلامی آشنا باشد ، اما مفاد اقتداربخش آن وسقف و کف اختیارات شخص رییس جمهور را نداند. مخصوصا کسانی که تاتی تاتی با انقلاب بزرگ شده بودند . اما این نوع گفتگو که در قاموس ما ایرانی ها در عصار گذشته بجز دوره قاجاریه که مسبوق به سابقه بود ، قابلیت اجرا در کشوربا مدیریت فقیه دینی را نداشته وندارد.
دولت ؛ نباید اقتدارکشوررا با دیپلماسی منفعلانه فدای شعارهای انتخاباتی می کرد. در سال 92 برای دوستان نقل می کردم که این اسب مذاکرات تا ایستگاه انتخابات می تازد و بعداز انتخابات اگر مجلس مورد تقاضای آنها تشکیل شود. به هدف خود رسیده و برای برون رفت از مشکل « وعده های اقتصادی » بدنبال راهکار جدید می روند . و پرداختن به آن مجال دیگری می طلبد .
اما ، اقدامات وگستاخی های زنجیره ای کنگره آمریکا و کشورهای گروه 1+5 که هر روز به بهانه های مختلف به کشور ما روا می دارند ، را تا کجا باید تحمل کنیم . نامه درخواست اعضای کنگره آمریکا برای افزایش تحریم ایران به‌خاطر انجام آزمایش موشکی که توسط سناتورهای کنگره امضا شده آورده شده که « برجام ما را ازوضع تحریم ایران بازنمی‌دارد»
ودرجایی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که هیچ یک از بندهای توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5، آمریکا را از اعمال تحریم‌های جدید به خاطر پیشبرد برنامه موشکی ایران بازنمی‌دارد و در همین راستا ستون فقرات انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران ایران و مجموعه های اقتصادی آن ( موسسات مالی و یا قرارگاه سازندگی ) را مورد هدف وتحریم ها و سخت گیری های مضاعف خود قرار داده اند . مجموعه های که در غیاب وغفلت دولت ، به کمک اقتصاد و پیشرفت کشور آمدند و خدمات بی شائبه ای در زمان تحریم ها و مذایق اقتصادی ارایه دادند. اجرای هزاران پروژه با مدت زمان کمترازموعود مقرر وتحویل آن به مسئولان اجرایی ، بخشی از خدمات آنهاست.اگراین گستاخی ها و دخالت های زورگویانه بی پاسخ بماند درداخل کشور سبب خرسندی عناصرخود فروخته خواهد شد .
جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است با جواد ظریف صحبت کردم، ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایران به تعهدات خود پایبند می‌ماند! اگرهمه‌چیز خوب پیش برود! چند روز بیشتر تا اجرای برجام فاصله نخواهیم داشت. وی در تماس با محمد جواد ظریف،‌ همتای ایرانی‌اش،‌ تاکید کرده است که واشنگتن قصد دارد تمام مفاد توافق اتمی وین را اجرا کند. جان کری این را هم گفته است ؛ظریف و الجبیر به من اطمینان دادند که اختلافات فعلی بین آن ها در تمایل آن ها برای همکاری در جهت حل بحران سوریه تاثیری نخواهد گذاشت.
اگر تا دیروز این مذاکرات فرصت سازی وسناریوی برای انتخابات بود، اما دیگر نمی شود با مدارا و لبخند به دشمن پاسخ داد و گستاخی کشورهای ذره بینی روی نقشه وتازه وارد به جغرافیا را تحمل کرد .
اعلام موجودیت شهرک های موشکی زیرزمینی ، پر بودن انبارهای موشکی کشورومذایق مکانی برای نگهداری آنها در حالی ازلسان سربازان جان برکف امام خامنه ای وکشور اسلامی جاری می شود که همه مردم واقف هستند که اقتدارنظامی ایران چیزی نیست تا در میز معامله با لبخد به دشمن تعارف شود .
برای ملت ایران به خوبی عیان شده که دیگر این شعارها و لبخندها نمی تواند سرنوشت کشوررا تغیردهد، نقض فرمایش حضرت آقا که فرمود ه اند مذاکره با آمریکا ممنوع است ! چرا و به چه دلیلی با جان کری صورت می گیرد ، و ازوزیرخارجه کشورمیخواهیم تاخطی به پیشانی صاف خود بیاندازد و اخمی نماید تا دوباره تصویر اقتدارگونه اش در برخورد با نمایندگان مجلس برای ما تداعی شود. اگرمقصود این بود تا اسب برجام تا انتخابات بتازد، که تازید . اما اگر اهداف و نیات شیطانی درسردارید وحاضرنیستیددرمقابل زیاده خواهی کنکره آمریکا در باره تحریم نهادهای امنیتی دفاعی کشوراسلامی ایران بایستید. این را بدانیدکه دیگرشما نیستید که برای کشور تصمیم می گیرید ، این نقض آشکار امنیت ملی کشور است واگر به دشمن گفتید خفه خون بگیرد، نماینده و دیپلمات در طراز مردم ایران هستید . اگرباز با التماس و زانو زدن در جلوی مبلمان سران خائن عرب حامی اسراییل و آمریکا پاسخ منفعلانه دادید ، مردم خودشان بنا به وصیت حضرت امام عمل خواهند کرد . تا بعد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان