۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تا ۱۵ روزآینده قیمت تاکسی ها افزایش می یابد
کد خبر: ۱۲۷۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی استان:

تا ۱۵ روزآینده قیمت تاکسی ها افزایش می یابد

ایرانخواه: با توجه به اینکه ۴ مهر ماه سال جاری نرخ مصوب کرایه ۶ ماهه ابلاغ شده است، تا ظرف ۱۵ روز آینده نصب برچسب در تاکسی ها برقرار می شود

تا ۱۵ روزآینده قیمت تاکسی ها افزایش می یابد

 به گزارش صبح قزوین ،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی استان قزوین محمد حسن ایرانخواه در گفتگو با خبرنگار صبح قزوين اظهار کرد: رانندگاني كه براي اخذ پروانه تاكسيراني مراجعه مي كنند ابتدا باید عدم سوء پیشینه و صلاحیت فردی از اماکن نیروی انتظامی انجام پذیرد.

ایرانخواه ادامه داد: رانندگان تاكسيراني استان قزوين بيش از 5 هزار نفر هستند كه خوشبختانه آمار تخلفات کاهش یافته و از نظر مدرک تحصیلی نزدیک به 3 هزار نفر از اين رانندگان دارای مدرک دبیرستان تا کارشناسی ارشد هستند.

وی اضافه کرد: مدارک تحصیلی رانندگان تاکسی نشانگر سطح فرهنگی آنان نیز می باشد ولی به این معنا نیست که بین 5 هزار نفر رانندگان تاکسی افراد کم صلاحیت هم وجود ندارد.

این مسئول در خصوص نحوه برخورد رانندگان تاكسي ها با مسافران، گفت: از آنجايي كه در اين حيطه با گستردگي كار مواجه هستيم ما نمی توانیم برای هر تاکسی بازرسی تعیین کنیم البته بهترین بازرسان مردم هستند و می توانند با پیامک 3733 و تلفن 2568081 0281 در صورت مشاهده این گونه برخوردها اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا با تعدادي از متخلفان که هنجار شکنی نموده و حریم تاکسی را که یک حریم عمومی است را شکسته اند برخورد قابل ملاحظه ای انجام می داده ايم.

ایرانخواه در خصوص اینکه بعضی از رانندگان مسيرهاي مقرر را طي نمي كنند، تصریح کرد: تعیین مسیر تاکسی های گردشی با اولین مسافری است که تقاضای سفر می نماید.
از مردم می خواهیم درصورتی که با تاکسی های خالی برخورد كرده كه خدمت نمي كنند با سازمان تاکسیرانی تماس بگیرند.

ggggg

وی در خصوص برچسب تاکسی ها با توجه به نرخ، خبر داد:  با توجه به اینکه از تاریخ 4 مهر ماه سال جاری نرخ مصوب کرایه 6 ماهه سال 92 ابلاغ شد  ظرف 15 روز آینده نصب برچسب تاکسی ها بر قرار می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی استان در خصوص نرخ تاکسی ها، یادآور شد: نرخ تاکسی برابر تجزیه و تحلیل ها صورت گرفت و تنها با  30% افزایش کرایه  قیمت موافقت شد و رانندگان افزایش قیمت را پذیرفته اند.

وی در خصوص تاکسی های گردشی، عنوان کرد: 27 خط ثابت و هزار دستگاه تاکسی به مردم ارائه خدمت می کند .
 دستگاه های  دیگر به صورت گردشی فعالیت می کنند، البته با اولین فردی که تقاضای سفر را دارد مسیر مربوطه را  تعیین کنند.

ایرانخواه در خصوص برجسب تاکسی ها، گفت: هر نرخی که سازمان تاکسیرانی اعلام می کند، رانندگان تاکسی موظفند نسبت به نرخ و برچسب اقدام کنند و لذا مردم بر اساس برچسب و در صورتیکه تحت هر شرایطی با نرخ مصوب برابر آیین نامه انتظامی موضوع پیگیری می شود.

وی در خصوص تاکسی های گردشی گفت: استان قزوین با برنامه ریزی که در سطح سازمان تاکسیرانی در نظر گرفته است دارای 27 خط ثابت و دستگاه تاکسی به مردم ارائه خدمت می نماید و دستگاه های دیگر به صورت گردشی فعالیت می کنند در خصوص تاکسی های گردشی اولین فردی که تقاضای سفر را دارد مسیر مربوطه را تعیین می کنند.

این مسئول در انتها اذعان کرد: نرخ تاکسی برابر تجزیه و تحلیل هایی صورت گرفته 30% افزایش کرایه موافقت شده که رانندگان افزایش هزینه را پذیرفته اند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان