۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آمریکایی‌ها و آل سعود هم دست سران فتنه در ایران هستند/ وزارت خارجه به بمباران سفارت ایران در یمن پاسخ قاطعانه دهد/ هر که بگوید برخورد با آمریکا عملکرد حزبی است غلط کرده است
کد خبر: ۱۲۷۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

آمریکایی‌ها و آل سعود هم دست سران فتنه در ایران هستند/ وزارت خارجه به بمباران سفارت ایران در یمن پاسخ قاطعانه دهد/ هر که بگوید برخورد با آمریکا عملکرد حزبی است غلط کرده است

امام جمعه قزوین گفت: سعودی‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها دستشان با سران فتنه چه آنهایی که در بند هستند و چه آنهایی که آزادانه در ایران زندگی می‌کنند دستشان در یک کاسه بوده و شیطان پشتیبان آنهاست.

آمریکایی‌ها و آل سعود هم دست سران فتنه در ایران هستند/ وزارت خارجه به بمباران سفارت ایران در یمن پاسخ قاطعانه دهد/ هر که بگوید برخورد با آمریکا عملکرد حزبی است غلط کرده است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عابدینی، امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به شهادت شیخ نمر الباقر النمر، اظهار کرد: شهید شیخ نمر فردی فداکار، انقلابی، شجاع، مصلح و فریادگر بود که آنقدر برای خدا فریاد زد و بر سر کفر کوبید تا سرانجام او را به شهادت رساندند.

شهادت حاج آقا مصطفی، پایه اصلی انقلاب مردم ایران

وی در تبیین این فاجعه با ذکر نکاتی گفت: انقلاب ما زمانی شکل گرفت که خبر شهادت حاج آقا مصطفی، پسر امام به مردم رسید و این خبر غوغا به پا کرد. مردم در بزرگداشت ایشان مراسم گرفتن که باعث شد روز 18 دیماه به دستور شاه آن مقاله موهن علیه امام نوشته شود.
امام جمعه قزوین افزود: مردم و طلاب علیه این مقاله قیام کردند و عده‌ای از طلاب در این راه به شهادت رسیدند. روز چهلم این شهدا در سراسر کشور مراسم بزرگداشت برگزار شد که در این میان مراسم مردم تبریز به خاک و خون کشیده شد.
وی ادامه داد: در چهلم شهدای تبریز هم در تمام ایران مردم سوگواری کردند و باز هم مراسم مردم یزد شهدای بسیاری را تقدیم راه انقلاب کرد. همینطور در چهلم شهدای یزد مردم جهرم به شهادت رسیدند و این خون دادن‌ها ادامه یافت تا انقلاب به پیروزی رسید؛ انقلابی که نطفه آن با شهادت حاج آقا مصطفی بسته شد.
آیت الله عابدینی ابراز کرد: وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی را به امام خمینی (ره) دادند ایشان فرمودند: «شهادت مصطفی از الطاف خفیه الهی بود». امروز هم شهادت شیخ نمر و مجروحیت شیخ زکزاکی از الطاف الهی بوده و هزینه جهانی شدن یک انقلاب شهادت فرزندان مومن و مسلمان است.

قطع رابطه با عربستان و کشورهایی با مساحت ذره بینی برای ما ارزشی ندارد

وی تصریح کرد: حکام فاسد عربستان می‌دانستند شهادت شیخ نمر چه هزینه‌ای برای آنها خواهد داشت اما باز هم به این کار مبادرت کردند زیرا کنترل اوضاع از اختیار آنها خارج شده و به دلیل جنون و عصبانیت نمی‌توانند تصمیمات درستی بگیرند.
نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: هیچکس در دنیا عربستان را یک رژیم مستقل نمی‌داند و همه از پشتیبانی آمریکا از رژیم سعودی اطلاع دارند. امروزه آمریکا و انگلیس در دنیا جنگ‌های نیابتی به راه می‌اندازند و در اقدامی جدید به ترورهای نیابتی مبادرت می‌ورزند.
وی خطاب به کشورهایی که با ایران روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده‌اند اعلام کرد: به عربستان و کشورهای با مساحت‌های ذره بینی که به آمریکایی‌ها دل خوش کرده‌اند می‌گوییم این نگاه بیهوده است زیرا روابط آنها با ایران اصلا برای ما ارزشی ندارد.

آمریکایی‌ها و آل سعود هم دست سران فتنه در ایران هستند

آیت الله عابدینی تاکید کرد: سعودی‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها دستشان با سران فتنه چه آنهایی که در بند هستند و چه آنهایی که آزادانه در ایران زندگی می‌کنند دستشان در یک کاسه بوده و شیطان پشتیبان آنهاست.
وی افزود: در مقابل این گروه، ملت غیور، مومن، انقلابی، بصیر و مسلمان ایران به پشتیبانی خداوند هستند که ما یقین داریم بنا بر وعده خداوند پیروز این میدان نبرد خواهند بود.
امام جمعه قزوین در محکومیت حمله عربستان به سفارت ایران در یمن گفت: در جسارت اخیر آل سعود به سفارت ایران در یمن، یک نگهبان سفارت به شدت مجروح و ساختمان آن که جزء خاک ما محسوب می‌شود آسیب دیده است لذا از وزارت امور خارجه می‌خواهیم پاسخی قاطعانه به این تعرض بدهد.

به جای هجمه به فرزندان انقلاب با دشمنان مقابله کنید

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: در ماجرای حمله با سفارت عربستان که در تهران و مشهد رخ داد برخی مسئولین رده بالای نظام بچه‌های انقلابی را هدف قرار دادند و اصلا توجه نکردند که ممکن است این فتنه کار خود سعودی‌ها باشد.
وی خطاب به این مسئولین متذکر شد: به جای حمله به فرزندان مومن و انقلابی سعی کنید کینه و آتش خشم خود را علیه دشمنانمان به کار بگیرید.

هر که بگوید برخورد با آمریکا عملکرد حزبی است غلط کرده است

امام جمعه قزوین با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب گفت: به فرموده معظم له، نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق در مقابل شیطان و تهاجم دشمن است.
وی در پایان عنوان کرد: در نماز جمعه برخورد حزبی و جناحی مذموم است اما باید بدانیم سخن از برخورد با آمریکا، حجاب، موسیقی مبتذل و محافل مختلط به هیچ عنوان حزبی نیست و هر که این را بگوید غلط کرده است.
انتهای پیام/6001



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان