۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین یادگیری مهارت‌های زندگی از اصول موفقیت در خانواده است
کد خبر: ۱۲۷۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاد حوزه علمیه قم:

یادگیری مهارت‌های زندگی از اصول موفقیت در خانواده است

استاد حوزه علمیه قم گفت: نباید اجازه دهیم که نقش مهم خانواده در جامعه اسلامی تضعیف شود و این نهاد همیشه باید مورد تقویت قرار بگیرد و یادگیری مهارت‌های زندگی در این میان نقش مهمی دارد.

یادگیری مهارت‌های زندگی از اصول موفقیت در خانواده  است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام ذکریا خیری از کارشناسان مسایل خانواده حوزه علمیه قم ظهر امروز(پنج شنبه) در جمع همسران طلاب مدارس علمیه قزوین در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) با اشاره به نقش تاثیر گزار خانواده گفت: نقش خانواده در جامعه اسلامی بسیار تاکید فراوان شده و رهبری معظم انقلاب نیز بارها به این مسئله وحضور موثر همسران و خانواده بسیار تاکید فراوان شده است.
وی تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند که رکن اصلی خانواده را مورد حمله خود قرار داده و بتوانند از این راه به اهداف شوم خود برسند.
خیری بیان کرد: نباید اجازه دهیم که نقش مهم خانواده در جامعه اسلامی تضعیف شود و این نهاد همیشه باید مورد تقویت قرار بگیرد.
وی با اشاره به مراحل رشد خانواده ابراز کرد: مراحل رشد خانواده در جذب و گزینش –تعارض – سازگاری و تثبیت است.
این کارشناس خانواده گفت: باید در تعامل بین زن و مرد بتوانیم مهارت‌های زندگی در اولویت قرار دهیم اما متاسفانه در جامعه ما بسیاری از همسران و زوجین به خاطر عدم درک و همچنین سلایق مختلف و عدم مهارت‌های زندگی نتوانستند زندگی موفقی را برای خود به همراه داشته باشند.
وی به اقسام کلی عوامل بروز تعارض در خانواده اشاره کرد و گفت: این اقسام در عوامل درونی و عوامل بیرونی تقسیم بندی می‌شوند، در عوامل درونی سلیقه، علاقه مندی،سطح ادراک و شان خانوادگی مدنظر قرار می‌گیرد و در عوامل بیرونی دخالت‌های اطرافیان در امور داخلی خانواده وشرایط محیطی و اجتماعی محل زندگی برشمرد.

خانواده‌های طلاب باید الگوی شایسته ای در جامعه باشند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.
وی بیان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در جامعه به وقوع می‌پیوندد از نبود تربیت صحیح در خانواده ناشی می‌شود.
مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی خانواده‌های ارزشمندی وجود داشتند که توانستند فرزندان شایسته‌ای را تربیت نموده و به جامعه تحویل دهند که نمونه آن را دوران هشت سال دفاع مقدس شما به خوبی دیدید.
وی ادامه داد: فرزندان این نظام برآمده از خون شهدا توانستند جلوی دشمنان تا دندان مسلح را گرفته و اجازه ندهند این خاک مقدس در تصرف آنها باشد و این فرزندان نمونه ارزشمندی از یک خانواده متعهد می‌باشد.
عباسی بیان داشت: اگر اولیا خانواده توانستند فرزندان خود را به خوبی تربیت نمایند موفقیت و سعادت برای خود وفرزندان به همراه خواهد داشت.
این مسئول به نقش مهم و تاثیرگذار همسران طلاب در همراهی آنها اشاره کرد و افزود: همسران طلاب باید الگوی شایسته ای برای جامعه باشند، همسران در خانواده می‌توانند نقش تاثیرگزاری داشته باشند و باید همیشه همراه وهمدل همسر خود در ماموریت‌های مختلف باشند.
مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین در قسمت خانواده در حال فعالیت بوده و امیدواریم بتوانیم برنامه های مختلف خانواده و مشاوره را با همکاری خود خانواده ها برگزار نماییم که می تواند اثربخش باشد.
وی اظهار کرد: برخی از برنامه‌هایی که حوزه علمیه قزوین برای خانواده طلاب برگزار می‌نماید با استقبال کمی مواجه هستیم که این پسندیده نیست و باید خانواده طلاب در برنامه های مختلف فرهنگی واجتماعی حضوری موثر و پرنشاط داشته باشند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان