۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مُهر ابطال بر بسته‌های مکالمه نامحدود موبایل‌ها
کد خبر: ۱۲۶۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

طرح مکالمه نامحدود

مُهر ابطال بر بسته‌های مکالمه نامحدود موبایل‌ها

در حالی که طرح‌های جدید اپراتورهای تلفن همراه تحت عنوان بسته‌های "مکالمه نامحدود" رضایت نسبی مشترکان را به همراه داشت، توقف اجرای آن با دستور سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعجب همگان را برانگیخت.

مُهر ابطال بر بسته‌های مکالمه نامحدود موبایل‌ها
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، «هدفت را بزن»، «شگفت‌انگیز» و «دکا» عنوان طرح‌هایی است که طی ماه‌های گذشته در قالب آنها اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای مشترکان خود امکان فعال‌سازی مکالمات نامحدود را فراهم کرده بودند، اما مدتی است که این امکان از بین رفته و گفته می‌شود برای مشترکان امکان فعال‌سازی مجدد این بسته‌ها وجود ندارد.

پیش از این در خبرها این‌گونه اعلام شده بود که این اتفاق نتیجه تصمیم رگولاتوری بوده است.

در همین رابطه صادق عباسی شاهکوه معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: برای اجرای طرح‌های تشویقی لازم است اپراتورها مجوز سازمان تنظیم مقررات را داشته باشند که همواره مجوزهایی که در این زمینه ارائه می‌شود مدت‌دار بوده و برای آنها یک دایره زمانی در نظر گرفته می‌شود.

وی در عین حال یادآور شد: تعداد این طرح‌ها نیز در طول سال محدود است و براساس پروانه هر اپراتور تنها چند بار در طول سال می‌تواند به ارائه‌ی طرح‌های تشویقی بپردازد و پس از تمام شدن دوره طرح نیز امکان استمرار آن تنها در صورتی مهیاست که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با ادامه‌ی آن موافق باشد.

معاون سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: در خصوص طرح مکالمه نامحدود نیز به نظر می‌رسد این طرح بر روی شبکه اثرات نامطلوبی داشته است و برهمین اساس تصمیم گرفته شده تا زمانی که مشکلات این طرح برطرف نشده، ادامه آن را متوقف کرده و ادامه‌ی اجرای این طرح را به رفع اشکالات آن منوط کنیم.

عباسی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد اینگونه عنوان می‌شود که کاربران با استفاده از این طرح دچار مشکل شده‌اند، یادآور شد: در این خصوص تذکراتی به اپراتورها داده شده و همواره هم در تمام مصوبات این مساله مورد توجه جدی قرار داشته که هر امکانی برای مردم در نظر گرفته می‌شود باید به شکل واضح و شفاف و بدون هرگونه ابهامی اطلاع‌رسانی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید مجدد بر این‌که ادامه اجرای این نوع طرح‌ها به حل اشکالات آنها منوط شده است، اظهار کرد: عمده‌ترین اشکالاتی که در خصوص اجرای این طرح‌ها وجود داشته، اطلاع‌رسانی غیرشفاف به مردم و بحث کیفیت پایین شبکه بوده است، چرا که قرار نیست اجرای این طرح‌ها کیفیت شبکه را کاهش دهد اما در برخی موارد چنین مشکلی ایجاد شده بود.

به هرحال تا اطلاع ثانوی اجرای این طرح‌ها در اپراتورهای مختلف متوقف خواهد شد. البته افرادی که این بسته را در گذشته فعال کرده‌اند تا پایان دوره بسته فعال‌ شده امکان استفاده از این سرویس را خواهند داشت، اما فعال‌سازی چنین سرویسی برای مشترکان جدید امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان