۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اعدام شیخ نمر در راستای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی بود
کد خبر: ۱۲۶۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مشاور رئیس مجلس:

اعدام شیخ نمر در راستای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی بود

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام عربستان در به شهادت آیت الله شیخ باقر النمر برای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی و تبدیل آن به مساله اصلی جهان اسلام بود.

اعدام شیخ نمر در راستای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسین شیخ الاسلام چهارشنبه شب در سلسله نشست های «بزم اندیشه» که با موضوع پاسداشت شهید شیخ نمر برگزار شد، افزود: عربستان به همراه آمریکا از پنج سال قبل تروریسم کوری را در جهان اسلام تولید کرده و به هزاران جنایت دست زدند تا به اهداف منفعت طلبانه خود در منطقه برسند.
وی بیان کرد: کینه توزی عربستان نسبت به ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اقدامات خباثت گونه آل سعود نسبت به کشورمان در سه دهه گذشته بسیار بوده و جنایات زیادی علیه مردم ایران انجام داده اند.
وی اظهار کرد: پس از سه دهه ایجاد جنگ و توطئه علیه ایران و مبارزه با گسترش انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان توسط عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی، آنها نتوانستند به اهداف خود دست یابند و نیروی مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین، غزه و ... آنها را وادار به شکست کرد.
مشاور رئیس قوه مقننه گفت: پس از گسترش بیداری اسلامی در تونس، لیبی، مصر، یمن و سوریه استکبار سعی کرد از این بیداری به نفع خود بهره گیرد اما نتوانست به هدف خود برسد که نمونه بارز شکست آنها در مورد کشور سوریه بود.
شیخ الاسلام افزود: استکبار تاکید داشت که ایران نباید در مساله سوریه دخالت کند اما در کنفرانسی که با موضوع سوریه در وین برگزار شد، اقتدار ایران در منطقه باعث گردید ضمن دعوت از کشورمان برای حضور در کنفرانس، از موضع خود عقب نشینی کند و پافشاری ایران مربوط به اینکه سرنوشت سوریه باید توسط خود مردم تعیین شود را بپذیرد.
وی بیان کرد: دو هفته بعد در جلسه ای که مجددا با موضوع سوریه در نیویورک برگزار شد، ایران بر برقراری حکومت مردمی در سوریه تاکید کرد و در نهایت برقراری حکومت مردم سالاری در سوریه مصوب و به یکی از بندهای قطعنامه شورای امنیت تبدیل شد.
وی گفت: تاکید اسلام و فهم امام راحل از حکومت، برقراری نظام مردم سالاری است و ساختار ایران نیز بر این اساس شکل گرفته است که براساس قانون اساسی مردم انتخاب کننده رئیس جمهوری، اعضای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، شورای شهر هستند و آنان برای سرنوشت کشورشان تصمیم می گیرند.
مشاور بین الملل رئیس قوه مقننه یادآور شد، پیشتر فلسطین و اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی مساله اول جهان اسلام بود اما با تروریسمی که توسط استکبار در جهان اسلام شکل گرفت میان مسلمانان درگیری بوجود آمد و مساله فلسطین در اولویت دوم قرار گرفت.
شیخ الاسلام اظهار کرد: عربستان می خواهد درگیری میان مسلمانان و شکل گیری گروه تروریستی داعش به مساله دوم در جهان اسلام تبدیل شود و جنگ میان شیعه و سنی مساله اصلی جهان اسلام باشد.
وی بیان کرد: شیخ نمر در حالی به اعدام محکوم شد که تنها گناهش سخن گفتن درباره عدالت خواهی بود و هیچ گاه اسلحه به دست نداشت لذا مشخص است که اعدام شیخ نمر بدون دلیل انجام شده و هدف عربستان برافروختن آتش اختلاف بین شیعه و سنی است.
وی گفت: حاکمیت در عربستان شاهنشاهی و بسیار بدتر از حکومت نژادپرستی و آپارتاید است، در این کشور یک خانواده در بالاترین سطح اجتماعی و سیاسی قرار دارد، برخی سمت ها تنها متعلق به این خانواده و حاکم مطلق بر کشور است و شایسته سالاری به هیچ وجه در عربستان وجود ندارد.
مشاور بین الملل رئیس قوه مقننه اظهار کرد: خانواده شاهنشاهی عربستان از دو مورد می ترسد، نخست اینکه گروه دیگری قدرت گیرد و بی دینی این خانواده را ثابت کند.
شیخ الاسلام افزود: دومین دلیل ترس خانواده شاهنشاهی عربستان از شکل گیری حکومت مردم سالاری در کشورهای اسلامی است و به همین دلیل بود که وقتی حکومت مردم سالاری در عراق شکل گرفت، عربستان با ایجاد ترس و وحشت در عراق و ایجاد ناامنی تلاش کرد مانع از برقراری دموکراسی در آن کشور شود.
وی بیان کرد: کمک مالی عربستان به عراق در جنگ هشت ساله علیه ایران، کشتار حجاج در سال 1366 و تکرار این حادثه در سال جاری بی عرضه گی عربستان و خصومت این کشور را نسبت به انقلاب اسلامی نشان می دهد.
وی اظهار کرد: عربستان به همراه رژیم صهیونیستی با پرداخت پول فراوان تلاش کرد مانع از تصویب برجام در کنگره آمریکا شود که خوشبختانه به اهدافشان نرسیدند.
مشاور بین الملل رئیس قوه مقننه گفت: همه مستضعفین جهان به انقلاب اسلامی چشم دوخته اند و این انقلاب تاکنون به درستی پیش رفته است لذا انتخابات پیش رو با توجه به توطئه های استکبار از اهمیت زیادی برخوردار است و باید ملت وظیفه خود را در قبال این مساله به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان