۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین جشنواره عمار توانست هنرمندانی با گیشه‌های میلیاردی در سینما پرورش دهد/ تولید مستند" آقای نخست وزیر"
کد خبر: ۱۲۶۹۶۳ نویسنده: محمد رضا امامقلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارگردان مستند "کربلای ۹۴" در مصاحبه با صبح قزوین:

جشنواره عمار توانست هنرمندانی با گیشه‌های میلیاردی در سینما پرورش دهد/ تولید مستند" آقای نخست وزیر"

کارگردان در مصاحبه با صبح قزوین از تولید مستند" آقای نخست وزیر" خبر داد و گفت: جشنواره عمار توانست با تمرکز زدایی از پایتخت و جذب استعدادهای جوان، هنرمندانی با گیشه‌های میلیاردی در سینما پرورش دهد.

جشنواره عمار توانست هنرمندانی با گیشه‌های میلیاردی در سینما پرورش دهد/ تولید مستند" آقای نخست وزیر"

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، محمدرضا امامقلی از هنرمندان برجسته استان قزوین در زمینه تولید انیمیشن و مستندهای تاریخی است که سال گذشته با ساخت انیمیشن "کالای کشتار" توانست در جشنواره‌های کشوری صاحب رتبه برتر شود.
این هنرمند جوان آثار فاخر دیگری را با همکاری مجموعه "سفیر فیلم" تولید کرده است که تعدادی از آنها در ششمین دوره جشنواره عمار حضور دارد، به این بهانه گفتگویی با وی انجام شده که در ادامه می‌خوانید: 

صبح قزوین : در سال جاری چه آثاری برای جشنواره عمار تولید کردید؟ موضوع و نوع آثار تولیدی چه بوده؟ 

امامقلی: هرچند آثار تولیدی با هدف شرکت در جشنواره تولید نمی‌شوند اما امسال با یک مجموعه 6 قسمتی با عنوان "داستان اعتماد" و مستندی با عنوان "کربلای 94" در جشنواره عمار ششم شرکت کرده‌ام.
مجموعه ۶ قسمتی موشن گرافیک «داستان اعتماد» به روایت تاریخی تجربه اعتماد ملت ایران به دولت آمریکا در برهه‌های مختلف تاریخی می‌پردازد.
که از جمله آنها توافقنامه الجزایر و مذاکرات هسته‌ای سال ۸۲ است.
مستند «کربلای ۹۴» اثری نیمه بلند از سفیرفیلم است که به پیام شهدای غواص برای ملت ایران اشاره می‌کند.
در این مستند با تعدادی از همرزمان شهدای غواص که در عملیات کربلای ۴ و منطقه عملیاتی ام‌الرصاص حضور داشته‌اند و شاهد مظلومیت این شهیدان بوده‌اند، مصاحبه شده است و تصاویری اختصاصی از این عملیات در این مستند به نمایش درآمده.
واقعه تشییع شهدای غواص در تهران، به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از حوادث به یاد ماندنی انقلاب اسلامی بود و لازم است که فعالیت رسانه‌ای شایسته‌ای پیرامون این حادثه ماندگار صورت پذیرد و ما نیز به زعم خود سعی کردیم به این واقعه بپردازیم.

صبح قزوین : آثار تولیدی شما با حمایت نهاد خاصی انجام می‌گیرد؟

امامقلی: بله، این آثار با حمایت مجموعه سفیر فیلم تولید می‌شود.

صبح قزوین : وجود جشنواره مردمی عمار را برای پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های جامعه چطور ارزیابی می‌کنید؟

امامقلی: جشنواره عمار یک ویژگی مهم دارد و آن هم ایجاد اتمسفری است برای ظهور و بروز هنرمندان مسله محور است؛ یعنی هنرمندانی که سوژه محور نیستند و دغدغه‌هایشان از جنس دیگری است.
قطعا میدان یافتن چنین هنرمندانی به شنیده شدن حرف انقلاب در قالب هنر کمک شایانی می‌کند.
نکته دیگر در عمار تلاش برای رساندن فیلم یا در واقع همان پیام به مخاطب است، مخاطبانی که شاید هیچ وقت فرصت برابر برایشان فراهم نشده باشد تا به فیلم‌هایی با گفتمان انقلاب دسترسی آسان داشته باشند و حتی شاید مخاطبانی که هیچ وقت ساختمانی با عنوان سینما را ندیده‌اند.
این تلاش مضاعف برای رسیدن پبام به مخاطب می‌تواند به ایجاد فضایی برای قرار گرفتن فیلم مناسب در سبد فرهنگی خانوارها کمک کند.

صبح قزوین : چقدر این جشنواره در شناسایی چهره‌های مستعد در شهرستان‌ها و نقاط دورافتاده کشور توانسته مثمرثمر باشد؟

امامقلی: در مورد شناساندان هنرمندان متعهد که واقعا جشنواره عمار بستر خوبی بوده.
ظهور و بروز تولید کننندگانی که پس از درخشیدن در عمار توانستند انیمیشنی تولید کنند که گیشه‌های میلیاردی داشته باشد از نمونه‌های این فرآیند است.
ترکیب هنرمندان عمار از استان‌ها، شهرها و حتی روستاهای دورافتاده نشان از این دارد که نگاه جشنواره نه تنها مرکز محور نیست بلکه تاکید روی ایجاد فرصت برابر برای همه افراد است حتی در خارج از مرزهای ایران.

صبح قزوین : استقبال از جشنواره عمار در بین هنرمندان استان چطور بوده؟

امامقلی: امیدوارم که خوب باشد!

صبح قزوین : از آثار در دست تولید خود بگویید.

امامقلی: در مورد مستند در دست تولید که هم اکنون مراحل پس تولید را طی می‌کند مستند بلندی تحت عنوان " آقای نخست وزیر" است که به حواث سال‌های اول دهه 30 و نهضت ملی شدن نفت می‌پردازد.
این مستند هم در سفیر فیلم تولید شده اما ترکیب مصاحبه شوندگان آن متفاوت است.
در برهه ملی شدن نفت ایران چهره دکتر مصدق از دیگر سیاسیون متمایز است، به نوعی می‌توانیم بگوییم که این اثر روایتی از آرمان یک ملت برای درآمدن از یوغ استعمار می‌باشد.
تهیه کننده کار امین حسنی است که پیش از این تهیه کننده مستند «گام نهایی» بودند.
همچنین پژوهش کار با سیدیزدان حبیبی بوده است، این پژوهش از سال ۹۳ آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.
ما در این مستند با اعضای جبهه ملی، نهضت آزادی و همچنین فدائیان اسلام مصاحبه کرده‌ایم که حواشی بسیاری پیرامون شان وجود داشته و دارد.
در این مجموع سعی شده با افرادی مصاحبه شود که خودشان در متن وقایع سیاسی آن زمان حضور داشته و حوادث آن سال‌ها را لمس کرده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان