۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نخستین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب برگزار شد
کد خبر: ۱۲۶۹۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

نخستین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب برگزار شد

نخستین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان به منظور تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌‌ها در قزوين برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اولین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان به منظور تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين برگزار شد.

شمس الله غلامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک در این جلسه اظهار کرد: بزرگداشت دهه مبارک فجر که حاصل رهبری امام خمینی(ره)، بیداری مردم و حضور پرشور آنها در صحنه بود یکی از رسالت‌های معلمان است.

وی با اشاره به برجسته سازی خدمات انقلاب در برنامه‌های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مدارس گفت: با برجسته سازی انقلاب در پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

غلامی در ادامه اظهار کرد: توجه به بحث کیفیت بخشی، تنوع بخشی و اجرای برنامه‌هایی متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد که همه مناطق 14 گانه با برگزاری برنامه‌های مطلوب، در انتقال پیام انقلاب به دانش‌آموزان تلاش کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری اجرای برنامه نمادین دهه مبارک فجر در مدرسه شهیدان شالباف خواهد بود که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده، شاهد اجرای برنامه‌های شایسته باشیم.

محمد رضایی‌زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: مشارکت مردم پایه اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که باید برای برگزاری باشکوه مراسم‌ها از این اصل پیروی کنیم.

وی افزود: سال گذشته برنامه‌ای که با حضور 4 مدرسه اجرا شد زمینه نشاط را در میان دانش‌آموزان فراهم کرد که برگرفته از مشارکت جدی دانش‌آموزان این مدارس بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین تصریح کرد: با دعوت از مجموعه اعضای شورای دانش‌آموزی در مراسم نمادین، نشاط و شادابی را در بین دانش‌آموزان همه مدارس جاری کنیم زیرا شورای دانش‌آموزی می‌توانند نقطه عطفی باشند تا برنامه های باشکوهی در مدارس اجرا شوند.

در ادامه اعظم یوسفی اصل، کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر اظهار کرد: کانون پرورش فکری با همکاری آموزش و پرورش تئاتری را از تاریخ 3 تا 22 بهمن ماه برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی 7 تا 12 سال برگزار می‌کند.

وی از برگزاری هماش بچه‌های آفتاب با حضور 2 هزار دانش‌آموز قزوینی در سالن شهید بابایی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاقمندان می‌توانند از تاریخ 12 تا 22 بهمن ماه همزمان با دهه فجر به عضویت رایگان کانون پرورشی فکری درآیند.

کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان قزوین عنوان کرد: دیدار با امام جمعه و استاندار، برگزاری مسابقه خاطرات انقلابی پدر و مادرم، معرفی کتاب، مسابقه شکرآباد در بین اعضای 7 تا 17 سال کانون پرورش فکری که خروجی آن به نمایشگاه آثار طنز دهخدا خواهد انجامید و افتتاح مرکز سیار شهری آبیک از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این یام است.

ثابت رستمی، رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: بیان آثار و دستاوردهای انقلاب با زبان خود دانش‌آموزان اقدام موثری است که موجب فعالیت و پویایی بیشتر دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: در اجرای برنامه‌ها از سخنرانی‌های طولانی مدت پرهیز شود زیرا روحیه و اقتضائات سنی دانش‌آموزان محیطی شاد و پرانرزی را می‌طلبد.

محمدمهدی ذوالقدر، رییس سازمان دانش آموزی استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: مردم باید آثار و برکات نظام را در لحظه لحظه زندگی خویش مشاهده کنند و برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌های خوب و متنوعی در سطح مدارس اجرا کرد تا آثار و نتایج مثبت آن کل جامعه را معطر سازد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان