۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی ۴۵ هزار واحد اقتصاد مقاومتی در سال جاری توسط بسیج سازندگی
کد خبر: ۱۲۶۷۵۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

راه‌اندازی ۴۵ هزار واحد اقتصاد مقاومتی در سال جاری توسط بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: امسال برنامه ریزی کردیم ۴۵ هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شود.

راه‌اندازی ۴۵ هزار واحد اقتصاد مقاومتی در سال جاری توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی در جمع مسئولین استانی بسیج سازندگی با بیان اینکه اردوهای جهادی با دستور مستقیم مقام معظم رهبری تشکیل شد، گفت: هدف از این امر استفاده از نیروی جوان و محرومیت زدایی و کادرسازی است. ما به اردوهای جهادی نیاز جدی داریم تا بتوانیم با کادرسازی از جوانان از آنها در مدیریت آینده کشور استفاده کنیم.
رییس بسیج سازندگی کشور افزود: براساس آخرین آمار بیش از سه هزار و 500 گروه جهادی در کشور وجود دارد که از تخصص‌های مختلف در بسیج از جمله پزشکی، عمرانی، فرهنگی، هنری تشکیل شده‌اند و به تناسب تخصصهایی که در سازمان بسیج داریم در گروههای جهادی تنوع تخصصها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: فرهنگ جهاد و کار جهادی و کار انقلابی در کشور روزبروز باید توسعه و تعمیق یابد و توسعه گروه‌های جهادی یعنی توسعه نگاه انقلابی و جهادی و ارزشی به حل مشکلات نظام است.
وی گفت: در زمانی مقطعی ما شاهد بودیم که فعالیت اردوهای جهادی فقط محدود به اقدامات عمرانی بود اما اکنون از دیگر عرصه‌ها و ابتکارات گروههای جهادی این است که گروههای جهادی درهر حوزه ای که رهبر انقلاب و نیاز نظام به یک اقدام تحولی و جهادی است برای خود احساس تکلیف می کند تا در آن امر کارکردی را ارایه دهد.
غلامی اظهار داشت: در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی یکی از بحث های مهم کشور است که می توان در سایه آن مشکلات خاص اقتصادی و بیکاری را حل کرد و راه برون رفت از جنگ اقتصادی به صحنه آمدن مردم است و گروههای جهادی برای پیشتازی در به صحنه اوردن مردم و مردمی کردن اقتصاد مقاومتی در حال شکل گیری هستند.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل ما در سال بعد تشکیل گروههای جهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: این گروه برای شناسایی ظرفیتهای خالی و مشورت در امر اشتغال و آموزش برای مردم تشکیل می شود و در استانها نیز نمونه‌هایی از گروههای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته‌اند که یکی از جهت‌گیریهای بسیج سازندگی در امر اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: توسعه گروههای جهادی از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است در برنامه 5 ساله ششم برنامه ریزی کردیم تا گروه‌های جهادی را از سه هزار و 500 گروه به 17 هزار و 500 گروه ارتقا دهیم و در حقیقت گروه‌های جهادی 5 برابر می شوند به علاوه اینکه حلقه‌های صالحین ما با اردوهای یک روزه در برنامه‌های سالانه خود دارند.
وی با اشاره به مطالبات رهبری در حوزه محرومیت زدایی و اردوهای جهادی افزود: رهبر انقلاب فرمودند شریفترین کار حضور در گروههای جهادی است یعنی فرصتی جدید برای گروههای جهادی فراهم می شود که ما قطعاً طیف کثیری از نخبگان را برای حضور در این امر مهیا می کنیم.
وی اظهار داشت: در مجموعه برنامه امسال از آغاز سال تاکنون 1 میلیون و 200 هزار نفر اعزام به اردوهای جهادی داشته‌ایم که در عرصه‌های مختلف حضور یافته‌اند و تا پایان سال 500 هزار نفر باقیمانده به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی کردیم 45 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شود، گفت: منابع و تسهیلات این واحدهای اقتصادی از بانک مهر اقتصاد پیش بینی شده است و این گام می تواند حرکتی موثر در بحث اقتصاد مقاومتی ایجاد کند و امیدواریم تا پایان سال محقق شود.
وی گفت: تا آذرماه امسال 20 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شد و امیدواریم در سه ماهه باقیمانده سال 25 هزار واحد باقیمانده محقق شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/PPWAFF

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان