۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جنجال نافرجام عربستانی ها برای فوتبال ایران
کد خبر: ۱۲۶۶۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با ناامن جلوه دادن ایران

جنجال نافرجام عربستانی ها برای فوتبال ایران

مسئولان ورزشی و مطبوعات عربستان این روزها در اقدامی مشترک و همگام با سیاست های غلط دولتمردان خود، جوسازی های گسترده ای را برای گرفتن امتیاز از باشگاه های ایرانی آغاز کرده اند.

جنجال نافرجام عربستانی ها برای فوتبال ایران
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، مسئولان چهار باشگاه عربستانی (الاهلی، الهلال، النصر و الاتحاد ) که همگروه تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند، بعد از تنش های سیاسی و قطع روابط دیپلماتیک دو کشور با ادعاهای بی پایه و اساس خواستار برگزاری دیدارهای خود در کشوری بی طرف شدند.
این باشگاه ها با همراهی رسانه های خود قصد دارند با ناامن جلوه دادن ایران، دیدارهای خود را در کشوری بی طرف انجام دهند تا باشگاه های ایرانی نتوانند از امتیاز میزبانی خود به نحو احسن بهره ببرند.
در نخستین گام نیز عبدالله البترجی نایب رئیس باشگاه الاهلی از باشگاه های این کشور خواست تا اعتراض رسمی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کنند و از تمام ابزارهای لازم برای تحقق اهداف خود استفاده کنند.
مطبوعات سعودی نیز روز سه شنبه پیش دستی کرده و دو کشور قطر یا اردن را محل برگزاری دیدارهای تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کردند تا مقدمه چینی های لازم را در این زمینه انجام دهند.
البته چنین رفتارهای احساسی، عجولانه و بی منطق عربستانی ها سابقه طولانی برای ما ایرانیان دارد، عرب ها که همیشه از رویارویی با تیم های ایرانی در میادین بین المللی هراس داشته و دارند در سال های گذشته، بارها با بهانه ها و حاشیه سازی های فراوان سعی داشتند، تمرکز بازیکنان ایرانی را بر هم زده و امتیازات لازم را از همتایان کشورمان بگیرند اما هیچگاه جنجال و فرافکنی آنها به ثمر نرسیده است.
این درحالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه های اخیر به دلیل شرایط مطلوب امنیتی و امکانات و تجهیزات مناسب ورزشگاه های ایران، رقابت های تیم های باشگاهی و ملی عراق، سوریه و افغانستان را به دلیل ناامنی در آنها به کشورمان واگذار کرده و از میزبانی ایران هم راضی بوده است.
در همین راستا، کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از جنجال آفرینی و سیاسی کاری عربستانی ها در بیانیه ای اعلام کرد: AFC مسایل سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان سعودی و تاثیر آن بر فوتبال را زیرنظر دارد و هرگونه تصمیم گیری، براساس مقررات این کنفدراسیون و از طریق کمیته های مربوطه اتخاذ خواهد شد.
بدون شک، مسئولان ورزش عربستان با وجود بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا بی کار نخواهند نشست و در روزهای آینده از نفوذ و ابزارهای خود برای تحت فشار قرار دادن مسئولان AFC استفاده خواهند کرد تا به مقاصد خود دست یابند.
اما در این برهه حساس، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران باید هوشیارانه با رصد رفتارها و پیش بینی برنامه های آتی عربستانی ها بتوانند تمهیدات و اقدامات متقضی را در این خصوص انجام دهند تا حقی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا تضییع نشود.
تنش بین ایران و عربستان یک روز پس از اعتراض های گسترده ایرانی ها به اقدام غیرانسانی آل سعود در به شهادت رساندن شیخ النمر روحانی برجسته شیعه آغاز شد و مسئولان باشگاه های این کشور نیز همراه با سیاست های حاکمان خود خواستار برگزاری دیدارهای فوتبال با تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور بی طرف شدند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان