۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تایید صلاحیت ۱۳۵ نفر از داوطلبین نمایندگی مجلس از سوی هیات های اجرایی استان قزوین
کد خبر: ۱۲۶۴۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندارخبر داد:

تایید صلاحیت ۱۳۵ نفر از داوطلبین نمایندگی مجلس از سوی هیات های اجرایی استان قزوین

استاندارخبر داد: صلاحیت ۱۳۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین تایید شد.

تایید صلاحیت ۱۳۵ نفر از داوطلبین نمایندگی مجلس از سوی هیات های اجرایی استان قزوین
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، فریدون همتی با اعلام این خبر افزود: از مجموع 153 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه این استان، 3 نفر انصراف دادند و صلاحیت 135 نفر از سوی هیات‌های اجرایی استان احراز شد. 
استاندار افزود: تعداد ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک 97 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 84 تایید، 12 نفر عدم تایید و یک نفر نیز اعلام انصرافی کرده است.
وی افزود: تعداد داوطلبین نمایندگی در حوزه انتخابیه بوئین زهرا 34 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 32 نفر از سوی هیات اجرایی شهرستان تایید، 1 نفر عدم تایید و یک نفر نیز انصراف داده است.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تاکستان 22 برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده بودند که صلاحیت 19 نفر تایید، 2 نفر عدم تایید و یک نفر نیز اعلام انصراف کرده است.
استاندار ادامه داد: در مجموع 15 نفر از داوطلبین و ثبت نام کنندگان رای لازم را از سوی هیات‌های اجرایی هر سه حوزه انتخابیه در خصوص بحث صلاحیت بدست نیاوردند.
وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها بر اساس اعلام مراجع چهارگانه و همچنین تحقیقات محلی اعضای هیات‌های اجرایی انجام گرفته است، افزود: در این مرحله از فرایند انتخابات کارها با همکاری هیات‌های اجرایی و نظارت به خوبی پیش رفته است.
استاندار قزوین با بیان اینکه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها امروز به داوطلبین اعلام می‌شود، اظهار کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها محرز نشده می‌توانند از فردا 16 دی ماه جاری به مدت چهار روز نسبت به آرای هیات‌های اجرایی اعتراض کنند.
همتی در پایان از تلاش‌های مراجع چهارگانه که کار استعلام دهی از وضعیت داوطلبین به هیات‌های اجرایی را برعهده داشتند قدردانی کرد و گفت: با توجه به افزایش داوطلبین ثبت نام شده، این مراجع کار سختی پیش رو داشتند اما در اسرع وقت اطلاعات لازم را برای بررسی صلاحیت‌ها در اختیار هیات‌های اجرایی انتخابات قرار دادند.
آمار نهایی ثبت نام کنندگان برای ورود به مجلس شورای اسلامی از استان قزوین پیش از این 152 نفر اعلام شده بود که با تایید ثبت نام یک نفر از خارج از کشور که در دفتر نمایندگی سیاسی ایران در گرجستان برای حوزه انتخابیه قزوین ثبت نام کرده بود که این رقم به 153 نفر افزایش یافته است.
استان قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی است که دو کرسی متعلق به حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز و دو کرسی نیز به حوزه‌های انتخابیه بوئین زهرا-آوج و تاکستان اختصاص دارد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار است که هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار شود.
انتهای پیام/6001

منبع: روابط عمومی استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان