۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دریافت کمک به مدرسه از دانش‌آموزان اجباری نیست
کد خبر: ۱۲۶۴۰۱ نویسنده: یوسف جعفری زاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین:

دریافت کمک به مدرسه از دانش‌آموزان اجباری نیست

کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دریافت مبالغی با عنوان کمک به مدرسه از دانش‌آموزان برای اداره مدرسه اجباری نیست و اولیا می‌توانند کمک‌های خود را به صورت اختیاری و داوطلبانه به مدرسه ارائه دهند.

دریافت کمک به مدرسه از دانش‌آموزان اجباری نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، معمولا در هنگام ثبت نام یا در طول سال تحصیلی مبالغی تحت عنوان کمک به مدرسه از اولیای دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

برای دریافت این مبالغ، نامه‌هایی به دانش‌آموزان داده می‌شود که در برخی از آنها میزان مبلغ مشخص نشده و هر دانش‌آموز براساس وضعیت مالی خود می‌تواند در اداره مدرسه مشارکت نماید اما در برخی دیگر مبالغ کاملا ذکر شده و دانش‌آموزان موظف به پرداخت آن در زمان تعیین شده به مدرسه هستند.

با توجه به اینکه وضعیت مالی همه دانش‌آموزان یکسان نیست از این رو اجبار در پرداخت این مبلغ ممکن است موجب ایجاد احساس شرمساری فرد در جمع دوستانش شود.

این درحالی است که بر اساس تاکید مسئولان، دریافت هر گونه وجه نقد به عنوان کمک به مدرسه از دانش‌آموزان برای اداره مدرسه اجباری نیست و اولیا می‌توانند کمک‌های خود را به صورت اختیاری و داوطلبانه به مدرسه ارائه دهند.

یوسف جعفری زاده، کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص معیار تعیین کننده مبالغ کمک به مدرسه اظهار کرد: به غیر از ایام ثبت نام با مصوبه انجمن اولیا و مربیان و بر اساس وضعیت مدرسه، می‌توان کمک‌هایی را به صورت داوطلبانه از اولیای دانش‌آموزان دریافت کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع از مصوبات مجلس و هیئت دولت است، افزود: مبالغ به حساب مدارس واریز می‌شود که باید در قبال پرداخت مبالغی تحت عنوان کمک به مدرسه، به اولیا دانش‌آموزان رسید ارائه شود.

کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: میزان مبالغ با توجه به تصمیم انجمن اولیا و مربیان مدارس تعیین می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: این مبالغ بر اساس نوع فعالیتی که قرار است در مدرسه انجام شود از اولیای دانش‌آموزان اخذ می‌شود و میزان آن بستگی به شرایط مدرسه و موقعیت اقتصادی اولیای دانش‌آموزان دارد.

جعفری زاده در خصوص اجباری یا اختیاری بودن پرداخت این کمک‌ها به مدارس تاکید کرد: دریافت کمک مالی از دانش‌آموزان برای اداره مدرسه اجباری نیست بلکه باید داوطلبانه باشد لذا اولیا می‌توانند کمک‌های خود را به صورت اختیاری و داوطلبانه به مدرسه ارائه دهند.

کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با توجه به پیش بینی ما مبنی بر اینکه حدود 20 تا 25 درصد از دانش‌آموزان هر مدرسه جزء اقشار بی بضاعت و ضعیف جامعه هستند از این رو قبوضی که در اختیار مدارس قرار می‌گیرد به تعداد 75 درصد دانش‌آموزان مدارس است.

وی در پایان گفت: مبالغ جمع آوری شده با نظارت انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه برای موضوع تعیین شده هزینه می‌شود و هر چکی که صادر می‌شود با امضای رئیس انجمن است همچنین اسناد مالی مدارس نیز باید با امضای مدیر مدرسه، رئیس انجمن و نماینده معلمان باشد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان