۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۱۵ پایگاه همیاران سلامت روان در استان/ گروه‌های همیار در ایجاد فضای امن محله‌ها و پارک‌ها نقش موثری دارند
کد خبر: ۱۲۶۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین خبر داد

فعالیت ۱۵ پایگاه همیاران سلامت روان در استان/ گروه‌های همیار در ایجاد فضای امن محله‌ها و پارک‌ها نقش موثری دارند

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۱۵ پایگاه همیاران سلامت روان در محله‌های استان گفت: با توجه به نقش موثر گروه‌های همیار در ایجاد فضای امن محله‌ها و پارک‌ها، گسترش هر چه بیشتر این‌گونه گروه‌های مردم نهاد در جامعه امری مهم به شمار می‌آید.

فعالیت ۱۵ پایگاه همیاران سلامت روان در استان/ گروه‌های همیار در ایجاد فضای امن محله‌ها و پارک‌ها نقش موثری دارند
محمدحسن نادری اثر، معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب پذیری افراد، پایین بودن سطح آگاهی فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در زمینه های گوناگون زندگی اعم از اعتیاد، مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بهزیستی برای رفع این مشکل عنوان کرد: به همین منظور بهزیستی اقدام به راه‌اندازی 15 پایگاه همیاران سلامت روان در محله‌های استان نموده است.

نادری اثر خاطرنشان کرد: همیاران سلامت روان، گروه‌های متشکل از افراد داوطلب با تخصص‌ها و تحصیلات مختلف هستند که با به‌کارگیری مشارکت نهادها و ارگان‌های مختلف در محله‌های مختلف و آسیب خیز به فعالیت می‌پردازند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اهداف مهم تشکیل پایگاه‌های همیاران سلامت روان عنوان کرد: ارتقای سلامت روانی اجتماعی، توانمندسازی مردم متناسب با شرایط زندگی امروزی، سعی در ایجاد تغییر رویه زندگی معمولی مردم و تلاش جهت ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت مردم درخصوص تصمیم‌گیری برای حل مسائل مربوط به خود، محله و اجتماع از جمله اهداف این پایگاه‌ها است.

نادری اثر تقویت برنامه‌ریزی مشارکتی برای رفع یا کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از اهداف تشکیل این گروه‌ها برشمرد و افزود: تلاش برای ایجاد احساس مسئولیت جمعی و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، تعامل با مراکز اشتغال محور با هدف کارآفرینی و افزایش مهارت‌های زندگی و ارتباطی از دیگر اقدامات مهم این پایگاه می‌باشد.

وی تصریح کرد: این گروه‌ها در راستای ارتقاء سلامت روان افراد جامعه با استفاده از منابع موجود و تشکیل NGOهمچنین اخذ مجوز از سازمان بهزیستی در جهت پیشگیری، آگاه‌سازی و توانمندسازی جامعه هدف تلاش می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین بیان کرد: پايگاه‌های همیارات سلامت روان، محلی براي خدمت رساني به مردم، كاهش استرس‌هاي محلي، مداخله روان شناختی در بحران‌های فردی و خانوادگی، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي در امور تربيتي، مشورتي و مهارتي و نيز ارائه برخي خدمات مددکاري هستند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده خانواده‌ها و تأثیرپذیری نوجوانان و جوانان از این گروه‌های همیار که در ایجاد فضای امن در محله‌ها و پارک ها نقش موثری داشته است لزوم گسترش هر چه بیشتر این‌گونه گروه‌های مردم نهاد در سطح جامعه امری مهم می‌باشد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به نقش سازنده سلامت روان در داشتن جامعه‌ای سالم و بدون آسیب، ارتقای آن امری ضروری است.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان