۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین موضع انفعالی دستگاه دیپلماسی درمقابل عربستان آنها را گستاخ‌تر می‌کند
کد خبر: ۱۲۶۰۲۶ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

موضع انفعالی دستگاه دیپلماسی درمقابل عربستان آنها را گستاخ‌تر می‌کند

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید در برابر این حرکات مغرضانه عکس العمل قاطع و جدی نشان دهد و اگر ما در مقابل آنها موضع انفعالی داشته باشیم گستاختر خواهند شد.

موضع انفعالی دستگاه دیپلماسی درمقابل عربستان آنها را گستاخ‌تر می‌کند
داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره اعدام شیخ مجاهد آیت الله نِمر اظهار کرد: رفتارهای امروز سران آل سعود نشاندهنده سردرگمی آنها در حکومت داری است که آنها را با سرعت بیشتری به سمت سراشیبی سقوط هدایت خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: امروز فرمایش رهبری بیشتر برای همه جهانیان به اثبات می‌رسد که فرمودند:" یک عده جوان ناپخته در رأس حکومت عربستان سعودی قرار گرفته‌اند که با تصمیمات نادرست خود این کشور را به ورطه نابودی می‌کشانند."
این کارشناس سیاسی اذعان کرد: در این سال‌های اخیر اقدامات نابخردانه‌ای چون واژگونی جرثقیل در خانه خدا، جان باختن حجاج در سرزمین منا و امروز نیز که با اعدام این روحانی فقیه، نشان دادند در اوج بی‌تدبیری و ناشایستگی قرار گرفته‌اند.
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: امروز با شهادت شیخ نِمر در کشور عربستان حرکت‌های خودجوش مردمی شکل می‌گیرد که خون این شهید بزرگوار دودمان آنها را برباد می‌دهد.
وی ابراز کرد: در عرصه‌های بین المللی نیز هم اکنون عربستان در گرداب‌های زیادی گرفتار شده‌اند و تلاش آنها برای خروج از این شرایط امکانپذیر نیست.
محمدی عنوان کرد: معتقدم با این سردرگمی امروز عربستان به زودی آثار این حرکات غیرعقلایی خود را می‌بینند.
وی درباره موضع گیری دستگاه دیپلماسی کشور درباره اعدام شیخ نمر، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید در برابر این حرکات مغرضانه عکس العمل قاطع و جدی نشان دهد و اگر ما در مقابل آنها موضع انفعالی داشته باشیم گستاختر خواهند شد.
این نماینده مجلس بیان کرد: سران سعودی در فاجعه منا نیز با یک نهیب رهبری عقب نشینی کردند آنها در عمل ثابت کرده‌اند برخورد نرم و منعطفانه با آنها جواب نمی‌دهد و باید با آنها قاطعانه برخورد کرد.
وی در پایان گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با اقدام متناسب که زمینه بازدارندگی داشته باشد جسارت‌های عربستان به مسلمانان، را پاسخگو باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان