۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پناهیان; آقای روحانی! باید در واکنش به اعدام شیخ نمر موضع محکم‌تری می‌گرفتید
کد خبر: ۱۲۵۹۶۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پناهیان; آقای روحانی! باید در واکنش به اعدام شیخ نمر موضع محکم‌تری می‌گرفتید

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بعید می‌دانیم که رئیس‌جمهور نداند که اعدام شیخ نمر دستوری از سوی دستگاه های جاسوسی به سعودی‌ها بود خطاب به روحانی اظهار داشت: واکنش شما به اعدام شیخ نمر باید محکم تر از اینها باشد.

پناهیان; آقای روحانی! باید در واکنش به اعدام شیخ نمر موضع محکم‌تری می‌گرفتید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری صبح قزوین ، حجت‌الاسلام احمد پناهیان بعدازظهر امروز یکشنبه 13 دی در تجمع اعتراض‌آمیز مردم تهران در میدان فلسطین در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی گفت: تاریخ تشیع ثابت کرده است که حق ماندنی و باطل رفتنی است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا آل‌سعود میدان پیدا می‌کند که تا این حد شرارت و جنایتش را جهانی کند، اظهار داشت: خداوند می‌خواهد معلوم شود که چه کسانی به مقابله با اینها خواهند پرداخت.

پناهیان با تأکید بر اینکه شیخ نمر از دست نرفته است و ما پس از شهادتش او را به دست آورده‌ایم، گفت: این همان عرصه امتحانی است که رهبری از آن به عنوان اطلاعی جهت بیدار شدن جهان اسلام از خواب غفلت یاد کرده‌اند.

وی تجمعات اسلامی در واکنش به اعدام شیخ نمر را پژواک حرکت او و نیز حرکت شیخ تقریبی «زکزاکی» خواند و افزود: خدا این عرصه را باز گذاشته است تا ببیند آیا امت اسلام به وظایف خود عمل خواهد کرد یا نه.

پناهیان با یادآوری جنایت آل‌سعود در سرزمین منا در مراسم حج امسال که منجر به قربانی شدن 7 هزار زائر خانه خدا شد، گفت: مسئولان ما در قبال آن فاجعه بسیار سرد موضع گرفتند و صرفاً عنوان کردند که این فاجعه به واسطه بی‌تدبیری دولت عربستان رخ داده است.

وی با دعوت از دولتمردان و مسئولان دیپلماسی کشور جهت دست برداشتن از محافظه‌کاری و به کارگیری ادبیات عزت‌مندانه و ادبیات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در پیامی که درباره اعدام شیخ نمر صادر کرده است، این اقدام را عملی غیرانسانی توصیف کرده است؛ ما خطاب به ایشان می‌گوییم شما خود زمانی حنجره انقلاب بوده‌اید. بعید می‌دانیم که درک نکرده باشید اعدام شیخ نمر صرفاً یک حرکت غیرانسانی نبوده، بلکه دستور دستگاه‌های جاسوسی به دست سگ‌های قلاده بر گردنشان بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اعدام شیخ نمر اوج دشمنی با بیداری اسلامی است، بنابراین جواب شما باید محکم‌تر از اینها باشد.

وی با یادآوری یکسال بمباران مردم یمن و پنج سرکوب و شکنجه مردم بحرین که منجر به باز شدن پای شکنجه‌گران آمریکایی به این کشور شده است، اظهار داشت: جنایات آل‌سعود صرفاً غیرانسانی نیست، بلکه مخالف همه ادیان توحیدی است.

پناهیان ادامه داد: داعش چند هزار نفر از نوامیس اسلام را به اسارت گرفته‌اند و با فیلمبرداری آنها را به فروش اینترنتی رسانده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه طرف صحبت ما آل‌سعود نیست، چرا که آنها از خود اراده‌ای ندارند، خطاب به این رژیم گفت: شما دانسته یا ندانسته به جنگ با خدا رفته‌اید اما بدانید که دست خدا بسته نیست؛ شما از ترس قدرت صهیونیسم از آنان اطاعت می‌کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری وعده نصرت الهی به امت اسلامی خطاب به آل‌سعود گفت: شما نوکران ذلیل آمریکا و اسرائیل نابود خواهید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این روزها خیلی از جاهلان سیاسی از صلح و رابطه با آمریکا سخن می‌گویند؛ آمریکا را شناختید و جنایات او در یمن، عراق و سوریه را دیدید؛ این آمریکاست.

پناهیان گفت: وزیر خارجه آمریکا چندی پیش عنوان کرده بود که من از 120 کشور دنیا تعهد گرفتم که اگر داعش اعلام موجودیت کند، آنها دولت را به رسمیت بشناسند.

وی خطاب به هواداران رابطه با آمریکا تصریح کرد: شما دیدید که آمریکا 120 هزار بعثی را برای تشکیل دولت به اصطلاح اسلامی آموزش داد؛ مگر آمریکایی‌ها نگفتند که مشکل ما با ایران نیست بلکه با اسلام ایران است؛ این سیاست نیست که شما سیاست‌بازان و سیاست‌فریبان در برابر آمریکا اظهار عجز کنید. 

این استاد حوزه و دانشگاه از ترس آمریکایی‌ها از اجرای احکام اسلام و چشیدن طعم شیرین حکومت اسلامی توسط دیگر ملت‌ها سخن گفت و بیان داشت: شما براساس چه مجوز منطقی و عقلی دم از صلح می‌زنید؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ایران تا انتقام قطره قطره خون عزیزانش در سوریه، صنعا، تعز و... را نگیرد محال است دست از مبارزه با آمریکا بردارد.

پناهیان با یادآوری دیدار مقام معظم رهبری با سفرای ایران در دنیا، در زمان دولت دهم گفت: رهبر معظم انقلاب در آن دیدار فرمودند همه مسئولان باید یک سیاست را دنبال کنند و آن سیاست تعاملی ضداستکبار است، بنابراین حتی سفرای ما و مسئولان دستگاه دیپلماسی ما حق ندارند در نگاه، ایده، منش و فکر خود جز این عمل کنند و باید در همه عرصه‌ها ضدیت با سلطه به روشنی عیان شود.

وی با اشاره به اینکه اگر امت اسلام پس از فاجعه منا مشت محکمی بر دهان آل‌سعود زده بود، این رژیم امروز جرأت اعلام صریح خبر اعدام 50 آزادمرد به ویژه آیت‌الله نمر را نداشت، گفت: درست است که سیاستمداران جهان اسلام در قبال قربانی شدن 7 هزار حاجی با عزت عمل نکردند، اما اکنون نیز دیر نشده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به سران کشورهای اسلامی گفت: آمریکا تا زمانی به شما ترحم خواهد کرد که برایش سودی داشته باشید، والا با شما همانند صدام رفتار خواهد کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/M4OY6M

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان