۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت همانند حفاظت از سفارت عربستان در تهران از حرمت و جان ایرانی‌ها در عربستان هم حفاظت کند
کد خبر: ۱۲۵۸۸۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دولت همانند حفاظت از سفارت عربستان در تهران از حرمت و جان ایرانی‌ها در عربستان هم حفاظت کند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: دولت همانند حفاظت از سفارت عربستان در تهران از حرمت و جان ایرانی‌ها در عربستان هم حفاظت کند.

دولت همانند حفاظت از سفارت عربستان در تهران از حرمت و جان ایرانی‌ها در عربستان هم حفاظت کند

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به پیام رئیس جمهور در محکومیت اعدام شیخ نمر و همچنین تأکید بر معرفی عوامل حمله به سفارت عربستان به قوه قضاییه، گفت: انتظار می‌رود از دولتی که اصلی‌ترین ویژگی و موفقیت خود را در عرصه دیپلماسی خارجی می‌داند در مسائلی همچون اعدام شیخ نمر به طور جدی‌تر ورود پیدا کند؛ شاید می‌شد تمهیداتی را برای جلوگیری از حادثه شب گذشته سفارت عربستان و موضوع اعدام شیخ نمر اندیشید.

وی افزود: تعاملات بین‌المللی ما باید به گونه‌ای شکل گیرد که تأمین منافع یک سویه نباشد و اینگونه نباشد ما صرفاً از اعتبار و منافع جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی هزینه کنیم اما منافع مردم مسلمان و شیعیان اینگونه مورد بی اعتنایی و بی‌احترامی قرار گیرند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: ما در عین حال که حادثه آتش‌سوزی سفارت عربستان در شب گذشته را محکوم می‌کنیم، انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی به صورت فعال‌تری با معضلات و مشکلات موجود برخورد کند و اجازه ندهد شاهد هتک حرمت و شهادت زائرانمان در عربستان باشیم.

هاشمی اضافه کرد: مقامات کشورهای اسلامی بدانند که با علمای شیعه و مسلمانان جهان باید در چارچوب حقوق اسلامی و انسانی و مناسب بین طرفین برخورد داشته باشند و اینگونه رفتار و برخوردها با زکزاکی و شیخ نمر تاثیر منفی در روابط ما با آنها خواهد داشت.

وی افزود: هرچه دیپلماسی ما غیر مقتدرانه عمل کند همچون حادثه منا و موضوعات این‌چنینی طرف‌های مقابل حدود خود را رعایت نخواهند کرد و پایشان را از گلیمشان درازتر می‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان گفت: متاسفانه دیپلماسی دولت یازدهم دیپلماسی کارسازی نبوده و منافع ما آن طور که در عرصه بین‌المللی باید و شاید تأمین نشده است و روز به روز شاهد چالش‌های جدیدی بوده و هستیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/ENX53O

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان