۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایجاد میل و رغبت در افراد کم سواد و بی‌سواد مهم‌ترین مشکل در بحث سوادآموزی است
کد خبر: ۱۲۵۷۵۱ نویسنده: صدیقه مهدوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین:

ایجاد میل و رغبت در افراد کم سواد و بی‌سواد مهم‌ترین مشکل در بحث سوادآموزی است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مهم‌ترین مشکل در بحث سوادآموزی، ایجاد میل و رغبت در افراد کم سواد و بی سواد به منظور حضور داوطلبانه در کلاس‌های سوادآموزی است.

ایجاد میل و رغبت در افراد کم سواد و بی‌سواد مهم‌ترین مشکل در بحث سوادآموزی است
صدیقه مهدوی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل در بحث سوادآموزی، ایجاد میل و رغبت در افراد کم سواد و بی سواد به منظور حضور داوطلبانه در کلاس‌های سوادآموزی است.

وی افزود: سوادآموزان با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی می‌توانند از خدماتی که در این حوزه به شکل رایگان به آنها ارائه می‌شود، استفاده کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در کلاس‌های سوادآموزی علاوه بر مباحث آموزشی، مهارت‌های مختلفی شامل آموزش مهارت بهبود وضعیت زندگی، تربیت فرزند و بهبود وضعیت آموزش و مهارت‌هایی در خصوص ارتقاء سطح سلامتی ارائه می‌شود.

مهدوی تصریح کرد: خوشبختانه پس از مصوبه هیئت وزیران و در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی برای افزایش میل افراد بی‌سواد به سوادآموزی، شاهد استقبال افراد بی‌سواد و کم سواد به سوادآموزی و آموزش هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با شرکت در جلسات و برنامه‌هایی که در جهت تشویق و ترغیب سوادآموزان یا هدایت و توجیه آموزش دهنده‌ها و یا ایجاد انگیزه به معلمان برگزار می‌شود تلاش داریم تا با تعامل و استفاده از نقطه نظرات آنها، عزم ملی به منظور شتاب وضعیت سوادآموزی در سطح استان به کار گیریم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری سایر دستگاه‌ها در ریشه کنی بی‌سوادی گفت: سایر نهادها نیز تعامل مطلوبی با حوزه سوادآموزی دارند اما سطح اهداف ما بسیار بالاست و امیدواریم از همراهی و مساعدت نهادها، دستگاه‌ها و مسئولان در این زمینه استفاده کنیم.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در جهت گسترش سوادآموزی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های آموزشی در راستای ارائه خدمات آموزشی به بی‌سوادان با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین فعالیت می‌کنند و متقاضیان زیر نظر شرکت‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.

مهدوی در ادامه افزود: برای آموزش در دوره سواد آموزی رقم قرار دادی با شرکت‌ها تا پایان اسفند ماه سال جاری 665 هزار تومان، برای دوره تحکیم به ازاء هر نفر 120 هزار تومان و برای دوره انتقال که فرصت جذب متقاضیان تا پایان مهر ماه بود، 800 هزار تومان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: این مبالغ به شرکت‌ها پرداخت می‌شود و شرکت‌ها نیز پس از کسر مبالغی تحت عنوان بیمه و مالیات، مابقی مبالغ را به آموزش دهنده‌ها ارائه می‌دهند.

وی در پایان بیان کرد: طبق مصوبه هیئت دولت افرادی که زیر نظر اعضای خانواده خود باسواد ‌شوند، پس از قبولی در آزمون سوادآموزی، 670 هزار تومان هدیه می‌گیرند و افراد دیگری که با حضور در کلاس‌ها توسط آموزش دهنده‌ها باسواد شوند در صورت قبولی 134 هزار تومان جایزه دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان