۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خون شیخ نِمر بزودی طومار آل سعود را می‌پیچد/ وهابیت در برابر جریان مقاومت زمین‌گیر شده است
کد خبر: ۱۲۵۶۶۶ نویسنده: حجت الاسلام قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام قابل در مصاحبه با صبح قزوین:

خون شیخ نِمر بزودی طومار آل سعود را می‌پیچد/ وهابیت در برابر جریان مقاومت زمین‌گیر شده است

حجت الاسلام قابل در مصاحبه با صبح قزوین گفت: با شهادت شهید نمر ندای حق طلبی شیعیان عربستان خاموش نمی‌شود بلکه مردم برای مبارزه منسجم‌تر خواهند شد.

خون شیخ نِمر بزودی طومار آل سعود را می‌پیچد/ وهابیت در برابر جریان مقاومت زمین‌گیر شده است
حجت الاسلام علی قابل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره شیعه ستیزی سران آل سعود اظهار کرد: وهابیت جریان حاکم بر حکومت عربستان سعودی است و این جریان دیدگاه تندی نسبت به دیگر فِرق اسلامی دارد.

وی در ادامه افزود: وهابیت دیگر مسلمانان را کافر دانسته و با محکوم کردنشان خود را حق می‌داند و توبه کردن را وظیفه اصلی این افراد برمی‌شمرد.

رئیس دفتر نظارت و رسیدگی شورای نگهبان قزوین ادامه داد: بیشترین دشمنی وهابیت نسبت به جهان تشیع است و در همین زمینه قبور ائمه و آثار و مظاهر دینی را تخریب کرده‌اند و حتی وهابی‌ها در اوایل قیام خود به کربلا آمده و مزار حضرت سیدالشهدا را تخریب کردند.

وی اذعان کرد: در این سال‌های اخیر نیز اوج این تفکر در قالب گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق و دیگر کشورهای با عناوینی چون طالبان و داعش و النصره ظهور پیدا کرده است.

قابل ابراز کرد: امروز شیعیان در داخل عربستان در وضعیت خفقان اعتقادات خود را حفظ کرده‌اند و مناطق شیعه نشین تا به امروز با رهبری شیخ نِمر در برابر ظلم و ستم وهابیت ایستادگی کرده بودند.

وی یادآور شد: آیت الله شهید شیخ باقر النمر تحصیلکرده شهر نجف و سوریه و ایران بود و بیشترین فعالیت‌ها را در مناطق شیعه نشین عربستان داشته است.

با شهادت شهید نمر ندای حق طلبی شیعیان عربستان خاموش نمی‌شود
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ شهدای زیادی چون شهید اول و ثانی تقدیم اسلام کرده است، بیان کرد: در تاریخ علمایی چون شهید صدر، شهید نواب صفوی، شهید مدرس که در مقابل تنگ نظری استکبار جهانی ایستادگی کردند به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: شیخ نمر اولین شهیدی نیست که جهان تشیع تقدیم اسلام کرده و هرکدام از این شهدا با خون پاک خود موج عظیمی در جامعه به راه انداخته و زمینه ساز سقوط حکومت‌های استبدادی شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: حکومت‌هایی چون محمدرضا پهلوی و صدام ملعون سرنگون شدند و امروز خون شهید نمر از بین نمی‌رود و خدای متعال در قرآن وعده داده که این یک سنت الهی است که کشته شدن هر مظلوم اسباب مسلط شدن متولیان آن خون را بر ظالمان فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: یقین ما این است مردم مظلوم و شیعه عربستان در طول 200 سال اخیر ساکت ننشسته‌اند و در دوران حکومت آل سعود سرکوب شده و صدای حق طلبی آنها خاموش نشده است.

این کارشناس سیاسی گفت: با شهادت شهید نمر ندای حق طلبی شیعیان عربستان خاموش نمی‌شود بلکه مردم برای مبارزه منسجم‌تر خواهند شد.

وی یادآور شد: جرم شهید نِمر تاکید بر احقاق حق مردم عربستان است و داشتن حق رای و برگزاری نمازجمعه و بزرگداشت و تظاهرات در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از عملکردهای برجسته این شهید بزرگوار بود.

قابل با بیان اینکه این شیخ مظلوم شش بار دستگیر شده بود، تصریح کرد: در آخرین مرتبه سران سعودی با دستگیری وی به شکنجه‌اش پرداختند و حکم اعدام وی صادر شد اما با نامه نگاری و موضع گیری جهان اسلام سران سعودی از اجرای حکم رهبر شیعیان عربستان دست نگه داشته بودند.

وی بیان کرد: اجرای پنهانی حکم اعدام شیخ نمر گواه این مطلب است که در پی شکست‌های مکرر آل سعود در سوریه، عراق و یمن این کشور زمین گیر شده و به اهداف اصلی خود نرسیده است.

رئیس دفتر نظارت و رسیدگی شورای نگهبان قزوین تاکید کرد: در یک سال اخیر توطئه نفتی برای ضدیت با ایران انجام شد تا کشورمان در تنگنای مالی قرار بگیرد؛ اما امروز می‌بینیم که به لطف الهی خودشان در تنگنا قرار گرفته و بودجه سالیانه آنها با کسری 100 میلیارد دلاری مواجه شده است.

وی در پایان گفت: آل سعود این شکست‌های امروز خود را با اعدام شیخ نمر و 47 تن از آزادگان عربستان تلافی کرده است اما مردم آزاده دنیا و شیعیان جهان ساکت نخواهند نشست و این خون‌های مظلوم طومار این حکومت‌های مستبد را می‌پیچد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان