۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین وحدت حجت شرعی اصولگرایان است/ مردم برای انتخابات مجلس به شاخص‌های رهبری توجه دارند
کد خبر: ۱۲۵۵۶۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وحدت حجت شرعی اصولگرایان است/ مردم برای انتخابات مجلس به شاخص‌های رهبری توجه دارند

یک فعال اصولگرا با تاکید بر لزوم تلاش برای وحدت گروه‌های اصولگرا گفت: همانطور که مردم در سال ۸۸ و همه انتخابات به شاخص‌های رهبر انقلاب توجه دارند،‌ در انتخابات مجلس دهم نیز همین کار را می‌کنند.

وحدت حجت شرعی اصولگرایان است/ مردم برای انتخابات مجلس به شاخص‌های رهبری توجه دارند

محمد مهدی سموعی نماینده جبهه پایداری در استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به روند وحدت اصولگرایی اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی و فعالیت گروه‌های سیاسی برای انتخابات، جبهه پایداری استان اصفهان از اوایل امسال کارهای مطالعاتی و زیربنایی خود را آغاز کرده است و مجمعی نیز در اصفهان تشکیل شده است.

سموعی با اشاره به اینکه محوریت این مجمع با آیت‌الله حسن مهدوی از اعضای خبرگان، حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و آقای حسین بهشتی نژاد است، افزود: از اولین جلسه جبهه پایداری به نمایندگی بنده و با نظر موافق حجت‌الاسلام آقاتهرانی در این جلسات حضور داشت.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه دبیرکل جبهه پایداری نیز بر لزوم تلاش برای وحدت گروه‌های اصولگرا تأکید داشت،‌تصریح کرد: انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که باید به جای افراد صالح افراد اصلح از سوی مردم انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقشه سیاسی اصفهان تغییر کرده و تغییر نسل در جریانات انقلابی اتفاق افتاده است، اظهار داشت: ضروری است که به جوانان میدان داده شود و از این رو تلاش جبهه پایداری و دو ضلع  دیگر گروه‌های سیاسی اصفهان از جمله جمعیت ایثارگران و حزب رویش نیروهای انقلاب اسلامی که اکثرا از فارغ‌التحصیلان دهه 70 و 80 هستند بر همین مبناست که سعی در جوانگرایی دارند.

سموعی با اشاره به این نکته که ما سعی کرده‌ایم که ضلع گفتمان انقلاب اسلامی را ذیل مجمع اصولگرایان تشکیل دهیم، یادآور شد: البته اشکالاتی نیز در این زمینه وجود دارد که ممکن است دوباره در شب انتخابات دچار تشتت و کثرت در لیست‌ها شویم.

نماینده جبهه پایداری در استان اصفهان ادامه داد: جریانات متخلفی که برای وحدت اصولگرایی زحمت می‌کشند باید نمایندگان واقعی آنها در جلسات حضور داشته باشند و از این رو ما از سایر گروه‌های اصولگرا درخواست داریم که به حجت شرعی خود عمل کنند و در حال حاضر نیز حجت شرعی ما در وحدت است تا بتوانیم به جمع‌بندی مناسبی برسیم.

وی تأکید کرد: مجمع اصولگرایان اصفهان شامل جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران، حزب رویش نیروهای انقلاب و جامعه مبلغین حوزه علمیه اصفهان که اکثرا اعضای آن از نسل دوم و سوم انقلابند منتظر فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند تا مدل انتخاباتی خود را بر اساس ویژگی‌هایی که رهبری درباره نمایندگان مجلس مطرح می‌کنند تبیین کنند.

سموعی با اشاره به اعتماد امام به جوانان در انقلاب اسلامی و جنگ و اعتماد رهبر انقلاب به آنها در فتنه‌ سال‌‌های 78 و 88 گفت: متأسفانه برخی این اصل جوانگرایی را قبول ندارند که این موضوع خطرناک است.

وی یادآور شد: همانطور که در سال 88 و همه انتخابات مردم به رهبری نگاه کردند در انتخابات هم همین کار را می‌کنند بنابراین بهتر است دوستان ما به دنبال باید و نبایدها از طرف خود برای مردم نباشند.

سموعی یادآور شد: در حال حاضر کتابی با عنوان «قانون‌‌گذاران» که 110 ویژگی نمایندگان مجلس از نگاه رهبر انقلاب را منتشر کرده مبنای کار ماست و با توجه به تغییر شرایط جامعه از جمله پس از برجام ما این مدل را با شرایط جدید مناسب سازی کرده و سپس وارد عرصه انتخابات خواهیم شد و در این زمینه دست همه نیروهای اصولگرا را به گرمی می‌فشاریم.

این فعال اصولگرا با اشاره به لزوم توجه به حرکت جدید در انقلاب مبتنی بر مراحله 5 گانه تمدن‌سازی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که گروه‌های سیاسی باید ذیل افراد مجتهد حرکت کنند و بنابراین خوشحال هستیم که ائتلاف اصولگرایان ذیل نظر آیات موحدی، مصباح و یزدی حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این سه بزرگوار در انتخابات مجلس ذی‌نفع نیستند، یادآور شد: از اینکه این مدل پس از 4 سال در گروه‌های سیاسی تهران نیز اجرا شده خوشحال هستیم.

سموعی با اشاره به تشکیل ائتلاف اصولگرایان در تهران و برگزاری اولین همایش در روز 10 دی، اظهار داشت: این اقدامات اثرات مثبت خود را گذاشته است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/FTA907

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان