۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین از توپ طلای رونالدو تا یکه تازی بارسلونا
کد خبر: ۱۲۵۴۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مهم‌ترین اتفاق‌های فوتبالی ۲۰۱۵

از توپ طلای رونالدو تا یکه تازی بارسلونا

سال ۲۰۱۵ میلادی با تمام اتفاقات خوب و بد به پایان رسید و در این سال بارسلونا توانست برترین تیم باشگاهی باشد و به قهرمانی های مختلفی برسد.

از توپ طلای رونالدو تا یکه تازی بارسلونا
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، سال 2015 میلادی به پایان رسید. مهمترین رویدادهای این سال در جهان فوتبال پرداخته در زیر آمده است.

توپ طلای سوم کریستیانو رونالدو


سال 2015 با کسی سومین توپ طلای کریستیلانو رونالدو به عناون مرد سال فوتبال جهان آغاز شد. او بالاتر از لیونل مسی و مانوئل نویر، این عنوان را به خود اختصاص داد. او سال بسیار خوبی با رئال مادرید پشت سر گذاشت و همراه این تیم موفق شد به دسیما برسد. رونالدو آقای گل لیگ قهرمانان اروپا نیز شد و توانست در دیدار نهایی هم گلزنی کند. قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها و جام حذفی همراه تیم کارلو آنچلوتی باعث شد تا رونالدو با وجود داشتن یک جام جهانی ناامید کننده، به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شود.

آغاز رسوایی فیفا

رسوایی فیفا از 27 مارس 2015 آغاز شد. از آن زمان تا پایان سال، تیتر نخست رسانه های فوتبالی در جهان بود و آنقدر تبعات داشت که مهمترین آن محرومیت هشت ساله برای سپ بلاتر و میشل پلاتینی بوده است. در این روز، مقامات پلیس زوریخ به دفتر فیفا در این شهر وارد شدند و افراد مختلفی را دستگیر کرده و اسناد زیادی را نیز به همراه خود برای بررسی های بیشتر بردند. فساد و تبانی در فیفا مورد بررسی قرار گرفت. در این پرونده، پلیس سوئیس به همراه FBI آمریکا به بررسی این فساد گسترده در بالاترین سطح مدیریتی فوتبال پرداختند.

قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا موفق شد با برتری سه بر یک برابر یوونتوس در فینال برلین، به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. در این دیدار، ایوان راکیتیچ، لوییس سوارس و نیمار برای کاتالان ها گلزنی کردند تا این تیم به قهرمانی در این دوره برسد.

اولین قهرمانی شیلی در کوپا آمه‌ریکا


تیم ملی فوتبال شیلی با برتری برابر آرژانتین در ضربات پنالتی، برای اولین بار به قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا دست یافت و به این ترتیب مسی و یارانش بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی، یکبار دیگر در حسرت رسیدن به قهرمانی ماندند.

قهرمانی ریورپلاته در لیبرتادورس

باشگاه ریورپلاته آرزرانتین توانست به عنوان قهرمانی در لیبرتادورس دست یابد تا نماینده این قاره در جام جهانی باشگاه ها باشد.
 
مصدومیت مسی


لیونل مسی که غیر قابل مهار بود، در بازی برابر لاس پالماس دچار مصدومیت شد و برای دو ماه از فوتبال دور بود. خیلی ها در آن زمان از افت بارسلونا در غیاب مسی سخن به میان آورده بودند ولی زوج نیمار و سوارس جواب داد و بارسلونا در غیاب بهترین بازیکن تاریخ خود توانست نتایج خوبی را کسب کند.
 
حمله تروریستی در فرانسه


نزدیکی‌های ورزشگاه پارک دو پرنس و در جریان برگزاری دیدار دوستانه فرانسه با آلمان، حملاتی تروریستی انجام گرفت و باعث کشته شدن 137 نفر شد. پس از این دیدار، در پیکار دوستانه انگلیس و فرانسه در ومبلی، مردم انگلیس به حمایت از کشته شده‌ها پرداختند و سرود تیم ملی فرانسه در ورزشگاه ومبلی نواخته شد. همزمان در عراق و کشورهای دیگر خاور میانه نیز چنین حملاتی رخ می داد و مردم زیادی کشته می شدند ولی هیچ واکنشی از سوی جهانیان به این اتفاقات داده نمی شد.

شروع ضعیف آرژانتین در راه روسیه 2018

تیم ملی آرژانتین در اولین دیدار خود در انتخابی جام جهانی بعد از مدت ها با هدایت تاتا مارتینو برابر اکوادور شکست خورد تا شروع ضعیفی در این رقابت ها داشته باشد.

تحقیر رئال مادرید در ال کلاسیکو


بارسلونا در دیدار رفت ال کلاسیکوی فصل جدید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، رئال مادرید را تحقیر کرد و با نتیجه چهار بر صفر این تیم را شکست داد تا نشان دهد مدعی جدی برای قهرمانی در این فصل لالیگا و تکرار قهرمانی است.

قهرمانی بارسلونا در جام جهانی باشگاه ها

بارسلونا سال خوب خود را با قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها تکمیل کرد و موفق شد با برتری برابر ریورپلاته، رکوردار قهرمانی در این رقابت ها شود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان