۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گستاخی امروز آمریکا نتیجه کوتاه آمدن ایران در برجام است/ عده‌ای به بهانه مشارکت زنان در انتخابات به دنبال سوءاستفاده هستند
کد خبر: ۱۲۵۱۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

گستاخی امروز آمریکا نتیجه کوتاه آمدن ایران در برجام است/ عده‌ای به بهانه مشارکت زنان در انتخابات به دنبال سوءاستفاده هستند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه عده‌ای به بهانه مشارکت زنان در انتخابات به دنبال سوءاستفاده هستند، گفت: اگر در برخی عملکردهای خود در برابر غربی‌ها کوتاه نمی‌آمدیم امروز آنها این برخورد را با ایران نداشتند.

گستاخی امروز آمریکا نتیجه کوتاه آمدن ایران در برجام است/ عده‌ای به بهانه مشارکت زنان در انتخابات به دنبال سوءاستفاده هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قزوین با اشاره به آغاز سال 2016 و تبریک سال جدید میلادی به مسیحیان اظهار کرد: دعوت ما از همه مسیحیان دنیا این است که برای شناخت واقعی حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(ع) به مطالعه قرآن مسلمانان روی آورند.
وی در ادامه به سالگرد ارسال نامه امام راحل به گورباچف، رئیس جمهور شوروی سابق افزود: امام در این نامه به وی فرمودند:" از این به بعد باید کمونیست را در موزه‌ها بیابیم" که چندین سال پس از نامه امام شوروی تجزیه شد؛ یعنی امام خمینی(ره) خطر استکبار آمریکایی را گوشزد کرده بود.
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: در نهایت گورباچف به سخن آمد و با تاکید اینکه نامه امام یک نصیحت دلسوزانه برای من بود که دیر متوجه آن شدم، حامل نامه آیت الله جوادی آملی بود که به وی گفته بود که این نامه یک سیاستمدار الهی است.
وی با اشاره به ارسال دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی ابراز کرد: هم امام و هم رهبری قصد دعوت جامعه جهانی به تمدن اسلامی دارند در صورتی که عده‌ای با ساختن برج‌های بلند در کشور به دنبال تقلید و تمدن غربی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تمدن انبیای اسلام برپایه عدالت، ایمان و توحید و معرفت الهی و انس با وحی الهی است، ادامه داد: تمدن الهی با تمدن غربی تفاوت‌های بسیاری دارد تمدن اسلامی پشتیبانی و حمایت از موجودات الهی است.
وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب به بهانه آزادی بانوان کشف حجاب را رواج داده و به آنها توهین کردند، تصریح کرد: امروز نیز عده‌ای با بهانه‌های دروغین خود را حامی این قشر تاثیرگذار معرفی می‌کنند و با نزدیکی انتخابات در سال جاری بانوان دوباره مدنظر آنها قرار گرفته‌اند.
امروز ما از آمریکا طلبکار هستیم
عابدینی عنوان کرد: چرا این عده به شعور زنان توهین می‌کنند این اکرام و احترام برای بانوان نیست، قرآن در آیاتش جایگاه واقعی برای یک زن را به خوبی تشریح می‌کند.
وی با خطاب قراردادن جامعه زنان متدین در کشور گفت: باید بانوان در عرصه‌های مختلف بصیرت داشته باشند و نسبت به دلسوز واقعی خود یعنی حضرت زهرا(س) معرفت پیدا کنند.
امام جمعه قزوین با اشاره به بزرگداشت حماسه 9 دی تاکید کرد: وقوع 9 دی توانست زمینه آگاهی و بصیرت عده زیادی در جامعه را فراهم کند که نتیجه آن تنها ماندن سران فتنه بود؛ اگر 9 دی برگزار نمی‌شد امروز ما وضعیتی بدتر از سوریه و عراق داشتیم.
وی ناکام ماندن اهداف آمریکا، اروپا و اسرائیل در سوریه و عراق و یمن را نتیجه حمایت ایران از این کشورها دانست و گفت: فتنه گران قصد داشتند حمایت ایران اسلامی را از جبهه مقاومت در دنیا قطع کنند اما شکست خوردند، بنابراین از برگزارکنندگان یادواره‌های 9 دی قدردانی می‌کنم.
این خطیب نمازجمعه در ادامه با اشاره به بی تعهدی آمریکا در برجام اظهار کرد: در این ایام در حالی که جوهر برجام خشک نشده شاهد اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورمان هستیم که باید دولتمردان ما مراقب دیپلماسی خود باشند.
وی در پایان ابراز کرد: اگر در برخی عملکردهای خود در برابر غربی‌ها کوتاه نمی‌آمدیم امروز آنها این برخورد را با ایران نداشتند، چرا ایران نباید برای 17 هزار شهید ترور درخواست غرامت داشته باشیم که مقصر آن اسرائیل و آمریکا هستند؟ امروز ما از آمریکا طلبکار هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان