۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امروز کنار گذاشتن عناصر ارزشی بدنه انقلاب را تهدید می‌کند/ نفوذ از خطرات اصلی در پسا برجام است
کد خبر: ۱۲۴۹۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

امروز کنار گذاشتن عناصر ارزشی بدنه انقلاب را تهدید می‌کند/ نفوذ از خطرات اصلی در پسا برجام است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: نفوذ و رخنه در بین بدنه انقلاب و در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی و کنار گذاشتن عناصر ارزشی و حاکم نمودن عناصری دیگر از تهدیدات امروز کشور است.

امروز کنار گذاشتن عناصر ارزشی بدنه انقلاب را تهدید می‌کند/ نفوذ از خطرات اصلی در پسا برجام است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در مراسم گرامیداشت حماسه بزرگ 9 دی که ظهر امروز در سالن کوثر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه یادآوری و بزرگداشت مناسبت‌های مختلف عبرت آموزی از حوادث است تا جامعه در آینده از خسارات ناشی از وقوع آن مصون ماند.

وی افزود: یادآوری حماسه 9 دی نیز اگر چه به عنوان حادثه‌ای عظیم ضرورت دارد اما مهمتر از آن درس گرفتن از حوادث رخ داده در آن ایام است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: آنچه سبب شکل گیری حماسه مردمی 9 دی و به تعبیری عامل رستاخیز مردمی شد مخلوط شدن حق و باطل و ایجاد ظلمت و تاریکی شکل گرفته در جامعه بود که موجب حضور مردم در صحنه و شفاف سازی حق شد.

رمضانیان در ادامه عنوان کرد: در حماسه 9 دی عوامل و عناصر داخلی و خارجی زیادی دخالت داشتند که در صدر آن شکل گیری اتفاقی بود که بعدها از آن به عنوان فتنه یاد شد البته با مرور حوادث رخ داده پس از انقلاب حداقل می‎توان از سه فتنه بزرگ نام برد که اساس و بنیان و براندازی نظام را نشانه رفته بود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادثی همچون 9 دی باید نقشی متفاوت از گذشته ایفا کنیم و با ریشه یابی حوادث گذشته، تفسیر و تبیین درست آن مانع وقوع چنین حوادثی شویم که در واقع مستلزم آگاهی و شناخت دقیق است.

این مسئول بیان کرد: فتنه، تاریکی و علاج آن روشنایی است از این رو باید چراغ راه دست گیریم و با کمک روشنگری عقل و دین آینده را ترسیم کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ 14 خرداد سال 94 عنوان کرد: مقام رهبری در این مراسم فرمودند خطر پیش روی جامعه اسلامی ما، خطر تحریف خط امام است چرا که خط امام دارای مشخصه‌ها و اصول و موارد اساسی است که اگر ماهیت آن تغییر کند دیگر چیزی به اسم خط امام و انقلاب اسلامی نخواهیم داشت.

رمضانیان یادآور شد: اولین مشخصه خط امام راحل از نگاه رهبری این است که بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی تفاوت زیادی وجود دارد و مقام معظم رهبری با تشریح و تبیین دوباره خطوط اسلام عزیز، اسلام ناب محمدی را دوباره معرفی و تفاوت آن را با اسلام آمریکایی بیان کردند.

وی خاطر نشان کرد: اعتماد به صدق وعده الهی دومین نکته‌ای بود که در تفکر امام راحل وجود داشت که با این نگاه از همان ابتدا انقلاب را شکل داده و حوادث پس از انقلاب را یکی پس از دیگر پشت سر گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور اضافه کرد: سومین نکته برجسته در تفکر امام راحل اعتقاد به نیروهای مردمی بود که نقطه مقابل این نوع نگاه که متاسفانه از سوی برخی مطرح می‌شود تکیه و اتکاء به بیرون است.

این مسئول تصریح کرد: چهارمین نکته برجسته در تفکر امام راحل حمایت جدی از محرومان و مستضعفان بود که اساس انقلاب بر زدودن محرومیت از جامعه و برنامه ریزی برای رفع آن بود که با مستکبرین نیز ضدیت و تقابل دائمی داشت.

رمضانیان تاکید کرد: نکته بعدی مسئله رد سلطه پذیری و حفظ استقلال کشور در تفکر امام راحل بود به طوری‌که از روز شکل گیری انقلاب تا ورود به آن و در همه لحظات زندگی حتی یک لحظه نیز حاضر به پذیرش سلطه بیگانگان نبودند.

وی در ادامه افزود: توجه به توطئه‌های تفرقه افکنانه در جامعه اسلامی و تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی از اصول مهم دیگر تفکر امام راحل بود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشورتصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری فتنه در صدد کم رنگ کردن این خطوط و برجسته کردن نکات مقابل آن است که مطلوب طرز فکری غیری از تفکر امام راحل است.

این مسئول عنوان کرد: خطر و نگرانی که امروز جامعه را تهدید می‌کند خطر نفوذ پس از بحث‌های زیاد هسته‌ای و پسابرجام است که مقام رهبری، جامعه اسلامی را متوجه این خطر اصلی کردند.

رمضانیان ادامه داد: نفوذ و رخنه در بین بدنه انقلاب و در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی و کنار زدن عناصر ارزشی و حاکم نمودن عناصری دیگر از تهدیداتی است که اگر دقت نظر نداشته و راحت از کنار آن عبور کنیم چه بسا خدای ناکرده دوباره در دام فتنه بیفتیم اما اقدام سریع و به موقع موجب ناکامی آنها در رسیدن به اهدافشان می‌شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: از دشمن نباید انتظاری جز دشمنی داشت لذا باید همه آحاد جامعه مراقب باشیم تا در دام نقشه‌های دشمن نیفتیم که شرایط را مطابق میل و خواسته خویش پیش ببرد.

وی در ادامه عنوان کرد: برای مصون ماندن از این حوادث باید آگاهی و شناخت خود را افزایش داده و با بصیرت و هوشیاری همه مسائل را رصد کنیم و سدی در مقابل نفوذ دشمن باشیم.

رمضانیان تصریح کرد: اگر انقلاب زنده و پیش رونده است و دشمنان از آن احساس خطر می‌کند به این دلیل است که از مسیر اصلی خود منحرف نشده و بر اصول خود پایبند است.

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان