۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی بدون دستور و بخشنامه بود
کد خبر: ۱۲۴۹۳۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی بدون دستور و بخشنامه بود

دادستان کل کشور گفت: حضور پرشور مردم در حماسه نهم دی بدون دستور و بخشنامه بود.

حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی بدون دستور و بخشنامه بود

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از فردوس، حجت‎الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه امشب در همایش پیشگامان بصیرت، مدافعان ولایت که به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی در محل هیئت رزمندگان شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و استبداد، اساس حکومت اسلامی است.

وی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی، توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی به خود دیده است که جنگ تحمیلی، توطئه و فساد منافقان و ترور شخصیت‌های بزرگ از نمونه‌های آن است که ملت بزرگ ایران با دلدادگی به خدا، اتکال به حق و اعتماد به نفس، بساط همه این فتنه‌ها را جمع کرد.

دادستان کل کشور تفاوت فتنه 88 با دیگر فتنه‌ها را تصور غلط دشمن عنوان و تصریح کرد: دشمن در فتنه 88 گمان کرد که این بار جای پایی در کشور پیدا کرده و با دفعات قبل متفاوت است و می‌تواند کارش را پیش ببرد و از این رو نسبت به نظام، ارزش‌های اسلامی، مسئولان و انتخابات در دل‌ها تردید ایجاد کند.

رئیسی یادآور شد: دشمن فکر کرده بود که با تردید در دل‌ها می‌تواند کینه دیرینه خود را نسبت به انقلاب و نظام عملی کند ولی نمی‌دانست که نه مردم ایران، مردم گرجستان و دیگر کشورها و نه رهبر ما مانند رهبران دیگر است.

وی، مهم‌ترین شاخصه مردم ایران اسلامی را بصیرت عنوان کرد و گفت: قطب‌نمای انسان سالک الی‎الله، بصیرت است و انسانی که بصیرت نداشته باشد نمی‌تواند خوب را از بد و دوست را از دشمن تشخیص دهد.

دادستان کل کشور، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را دو ویژگی مهم ملت ایران دانست و افزود: اگر انسان چشم دل نداشته باشد و چشم دلش کور باشد راه زندگی، هدف، دوست و دشمن را نمی‌شناسد و ابزار دست دشمن می‌شود.

نرخ جرم در خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ جرم در کشور است

رئیسی تصریح کرد: عاشورا جلوه بی‌بصیرتان و بابصیرتان و عاقبت به خیران و عاقبت به شران است و یاران امام حسین(ع) که روز عاشورا در کنار آن حضرت ایستادند همان کسانی بودند که امتحان بصیرت در دین را به‌خوبی پس دادند.

وی یادآور شد: زمان‌شناسی مردم در روز 9 دی بدون دستور و بخشنامه بود و مردم در این روز احساس مسئولیت کردند و منشا اصلی حضور آنان نیز پیوند با ولایت بود.

دادستان کل کشور گفت: ملت ایران با اراده و تصمیم خود به صحنه آمدند تا بگویند انقلاب و نظام متعلق به خودشان است و تا زمانی که مردم بصیرت داشته باشند، دشمن نمی‌تواند راه به جایی ببرد.

رئیسی افزود: وجود مردم متدین و بصیر، مهم‌ترین مولفه قدرت در نظام اسلامی و حکومت دینی است ولی در دیگر کشورها ذخایر ارزی، قدرت نظامی و وابستگی به قدرت‌های بزرگ از مولفه‌های آنان به شمار می‌رود.

وی مهم‌ترین راهبرد دشمن را ایجاد تفرقه و مهم‌ترین راهبرد ایران اسلامی را وحدت عنوان و تصریح کرد: هر کس با قدم، قلم، بیان و اقدام خود خواسته یا ناخواسته در فکر ایجاد تفرقه بین امت اسلامی باشد، در مسیر راهبرد دشمن حرکت کرده است.

دادستان کل کشور یادآور شد: ساختن کشور، رفع مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در گرو اتکال به خدا و اعتماد به نفس است و راه برون رفت از مشکلات، اعتماد به توانایی‌های مردم، اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

رئیسی نرخ جرم و جنایت در خراسان جنوبی را پایین‌ترین رقم جرم در کشور اعلام کرد و گفت: اساس و محور تمام صلابت‌ها و ایستادگی در برابر انواع هجوم‌های فرهنگی، دین‌مداری و فرهنگ دینی مردم خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/69007/ج40/ض1002

http://fna.ir/UXNY11

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان