۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اتفاق سیاهی که اوضاع فوتبال را بهم ریخت/ حاشیه نامزدی یک گزارشگر!
کد خبر: ۱۲۴۸۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات هفت روز ورزش

اتفاق سیاهی که اوضاع فوتبال را بهم ریخت/ حاشیه نامزدی یک گزارشگر!

این هفته رو به پایان بیشتر از هر رویداد و نتیجه و حتی حاشیه ای تحت تاثیر «آلودگی هوا» بود که منجر به لغو برخی دیدارها و جابه جایی چندباره آنها شد و تبعاتش تا صدور بیانیه هم پیش رفت.

اتفاق سیاهی که اوضاع فوتبال را بهم ریخت/ حاشیه نامزدی یک گزارشگر!
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در هفته ای که ورزشی ها با کمتر حاشیه و جنجالی روبرو بودند و شاید می توانستند یک روال و راه عادی و بدور از تنش را تا رسیدن به پایان هفته طی کنند، معضلی به نام «آلودگی هوا» نظم موجود را به هم ریخت و باعث لغو برخی دیدارها و جابه جایی چندباره آنها شد تا جاییکه آبی پوشان که از این جابه جایی ها و تغییرات شاکی تر از همه بودند، بیانیه هم صادر کردند.

با این حال در این هفته «پر دود» بودند ورزشکاران و تیم هایی که تا مدال آوری و قهرمانی در نیم فصل پیش رفتند.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

گزارشگر فوتبال در راه مجلس
جواد خیابانی گزارشگر قدیمی فوتبال پنجشنبه گذشته و  در ششمین روز ثبت نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری کرج از حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا برای شرکت در انتخابات این دوره مجلس ثبت نام کرد. البته ثبت نام او مثل گزارش هایش چندان ساکت و آرام نبود و حاشیه های زیادی را به همراه داشت و در فضای مجازی توجه ویژه ای به آن شد.

چه کسی پهلوان ایران شد؟
مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور یادواره زنده یاد علیرضا سلیمانی دارنده ۶ بازوبند پهلوانی و مدال طلای کشتی آزاد جهان به مدت دو روز (۳ و ۴ دی ماه) در سالن شش هزار نفری شهید پورشریفی شهر تبریز برگزار شد. جمعه گذشته و در روز پایانی این رقابت ها جابر صادق زاده در دیدار فینال برابر عبداله قمی به برتری رسید و عنوان قهرمانی و پهلوانی کشور در سال ۹۴ را به خود اختصاص داد. همچنین در پایان این مسابقات و در رده بندی تیمی، خراسان شمالی با کسب ۳۸ امتیاز به مقام قهرمانی رسید لرستان با  ۳۱ امتیاز نایب قهرمان شد و مازندران با کسب ۲۹ امتیاز در جای سوم قرار گرفت.

تیم ملی کاتای ایران روی سکوی سوم آسیا ایستاد
پنجمین دوره مسابقات کاتای قهرمانی آسیا با کسب ۵ مدال نقره و برنز و عنوان سومی برای تیم ملی ایران به پایان رسید. در جریان این رقابت ها که با حضور تیم هایی از ۹ کشور در دانشگاه بانکوک تایلند برگزار شد و یکشنبه گذشته هم به پایان رسید، محمد حسن سالاری و محمد رضا صحرایی در «گوشین جوتسو» کاتا موفق به کسب مدال نقره شدند. در «ناگه نو» کاتا نیز تیم ایران با ترکیب فتح اله فریدی وثوق و حمید رضا کریمی ناصر موفق به کسب  مدال برنز شد. ضمن اینکه سید سینا موسوی و مهدی محمدی هم در «جونو» کاتا مدال برنز را به خود اختصاص داد.  همچنین در «کاتا منو کاتا» محمد علی وحید و رضا صفی روی سکوی سوم ایستادند و علی حسین میرزایی و فرزاد ناطق پور در «کیمه نو» کاتا مدال برنز کسب کردند. 

روز شلوغ وزیر
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان دوشنبه روز کاری شلوغی را سپری کرد. وی صبح این روز را با حضور در ورزشگاه آزادی به منظور شرکت کردن در افتتاحیه سایت تیراندازی آغاز کرد. گودرزی در سپس به محل تمرینات تیم پرسپولیس و ساعتی را اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم گذراند. گفتگو با مربیان و بازیکنان تیم استقلال سومین برنامه متوالی گودرزی برای دوشنبه گذشته بود.

هفته پر سر و صدا و دودی فوتبال
مسابقات فوتبال لیگ باشگاههای کشور شنبه گذشته با برگزاری چهار دیدار وارد هفته نخست از نیم فصل دوم (هفته شانزدهم) شد؛ در جریان این روز از رقابت ها پرسپولیس در مشهد برابر پدیده به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت، دیدار تیم های استقلال خوزستان و راه آهن برابر سپاهان و فولاد سپاهان نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید. 

در دومین روز این هفته از مسابقات که تا حدی هم تحت تاثیر آلودگی پایتخت قرار گرفته بود، تیم های گسترش فولاد تبریز و استقلال اهواز در دیدارهای خانگی به ترتیب برابر سایپا و صبای قم با نتایج یک بر صفر و سه بر صفر متحمل شکست شدند. 

اما رقابت استقلال با سیاه جامگان و نفت مقابل تراکتورسازی نیز جزو دیدارهای برنامه ریزی شده برای روز دوم این هفته از مسابقات بود اما آلودگی هوای پایتخت باعث لغو برگزاری این بازی در زمان مقرر اولیه و تغییر چندباره آن شد؛ بر این اساس ابتدا برگزاری این دو بازی به روز سه شنبه موکول شد اما سازمان لیگ در اقدامی دوباره این زمان بندی جدید را هم تغییر داد و دوشنبه را به عنوان روز رقابت میان این تیم ها تعیین کرد. 

در هر صورت درسومین و آخرین روز این هفته از رقابت های لیگ برتر استقلال تهران در پایتخت آلوده ۳ بر یک سیاه جامگان را شکست داد و نفت هم با یک گل مغلوب تراکتورسازی شد. 

اما این دو بازی و برد و باخت های رقم خورده در آن، پایان این هفته لیگ برتر نبود؛ پایان این هفته همراه بود با صدور بیانیه باشگاه استقلال که پیرامون لغو بازی این تیم با سیاه‌جامگان و حواشی آن صادر شد. آبی ها در این بیانیه تاکیدکردند که متاسفانه فوتبال ایران از گذشته دچار بی برنامگی و بی عدالتی بوده و این موضوع موضوع جدیدی در فوتبال ما نیست.

صدور تنها یک حکم در نشست کمیته انضباطی دوچرخه سواری
حاشیه های اخیر فدراسیون دوچرخه سواری اعم از درگیری در اردوی تیم ملی در کیش و گلایه های یک تیم از تهدیدهای فدراسیون دردسر ساز شد تا جایی که قرار شد در جلسه کمیته انضباطی به وضعیت این افراد رسیدگی شود. به همین منظور جلسه کمیته انضباطی دوشنبه گذشته برگزار شد و تنها یک خروجی داست: محرومیت یک ساله سید رضایی که مصاحبه های تندی علیه فدراسیون انجام داده بود.

البته کمیته انضباطی فدراسیون دوچرخه سواری جهت رسیدگی به گزارشات واصله از آقایان احد کاظمی،مهدی سهرابی و امیر کلاهدوز در مورد درگیری لفظی نامبردگان در اردوی کیش تشکیل شد و باتوجه به تناقضات گفتار آقایان و عدم حضور شهود در جلسه،مقرر شد بررسی های لازم پیرامون این امر با احضار شهود انجام و پس از حصول نتیجه،مساله در جلسه آینده کمیته انضباطی فدراسیون مطرح و اتخاذ تصمیم شود."

قهرمانی پتروشیمی در نیم فصل لیگ تنیس روی میز 
دیدارهای هفته پنجم و پایانی نیم فصل نخست رقابت های تنیس روی میز لیگ باشگاه های کشور سه شنبه برگزار شد. در پایان دیدارهای این هفته و بر اساس نتایج به دست آمده، پتروشیمی بندرامام با ۱۳ امتیاز در صدر جدول رده بندی باقی ماند و عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد ضمن اینکه تیم های رعد پدافند هوایی و شهرداری تبریز هم به ترتیب با ۱۲ و ۶ متیاز دوم و سوم شدند. البته نیم فصل نخست لیگ تنیس روی میز با برگزاری دیدار معوقه تیم های شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد از هفته نخست به پایان می رسد. زمان برگزاری این دیدار هنوز اعلام نشده است. 

لغو دیدارهای فوتبال
توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از لغو همه دیدارهای فوتبال در روز چهارشنبه در سطح استان تهران خبر داد و تاکید کرد که با توجه به افزایش میزان آلاینده‌های هوا شامل گازهای سمی، آلودگی هوا برای همه گروه های سنی در وضعیت ناسالم قرار دارد.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان