۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معافیت بیمه‌ای کارفرما و دریافت تسهیلات درصورت به‏‎ کارگیری مددجویان بهزیستی
کد خبر: ۱۲۴۸۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قزوین خبر داد

معافیت بیمه‌ای کارفرما و دریافت تسهیلات درصورت به‏‎ کارگیری مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قزوین از معافیت بیمه‌ای کارفرما و دریافت تسهیلات درصورت به کارگیری مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

معافیت بیمه‌ای کارفرما و دریافت تسهیلات درصورت به‏‎ کارگیری مددجویان بهزیستی
غفار رمضانی، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ‌کارفرمایانی که نسبت به اشتغال جامعه هدف اقدام و حق بیمه آنها(سهم کارفرما) را به سازمان تأمین اجتماعی واریز و براساس قانون کار حقوق و دستمزد پرداخت نموده‎اند، از معافیت بیمه‌ای و دریافت تسهیلات برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه توضیح داد: این افراد بر اساس نتایج حاصل از جدول تعیین امتیازات کارفرمایان متقاضی و پس از تایید کمیته اشتغال، علاوه بر معافيت 23 درصدي از حق بيمه سهم كارفرما، با به كارگيري مددجویان بهزیستی، از تسهيلات بانكي به صورت قرض الحسنه تا سقف مبلغ 150 ميليون ريال بهره مند می‌شوند.

رمضانی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تشویق و ترغیب کارفرمایان جهت به کارگیری نیروی انسانی از بین جامعه هدف صورت گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قزوین عنوان کرد: برخورداری مشمولین از حقوق بازنشستگی و استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و تسهیل فرایند ایجاد اشتغال با تغییر روش‌های حمایتی مستقیم به رویکردهای بیمه‌ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان بهزیستی صورت می‌گیرد.

رمضانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری حدود 4 میلیارد ریال اعتبارات بيمه سهم كارفرمايي هزینه شده است.

وی یارانه ارتقاء کارآیی معلولان را از دیگر تمهیدات بهزیستی ذکر کرد و افزود: برخی از معلولان بکارگیری شده در کارگاه‌ها، به دلیل فقدان توانایی کامل، نمی‌توانند صد درصد کار سپرده شده را انجام دهند، لذا بهزیستی برای تامین کسری درصد کار انجام نشده، بخشی از حقوق را تقبل می‌کند و به این ترتیب کسری کار انجام نشده توسط بهزیستی به معلول پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان