۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برنامه‌ نمادین کتابت قرآن کریم توسط سوادآموزان استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۲۴۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

​به مناسبت هفته سوادآموزی صورت گرفت؛

برنامه‌ نمادین کتابت قرآن کریم توسط سوادآموزان استان قزوین برگزار شد

به مناسبت هفته سوادآموزی برنامه‌ نمادین کتابت قرآن کریم توسط سوادآموزان استان قزوین و با حضور مسئولان برگزار شد.

برنامه‌ نمادین کتابت قرآن کریم توسط سوادآموزان استان قزوین برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، برنامه نمادین کتابت قرآن کریم به مناسبت هفته سوادآموزی توسط سوادآموزان استان قزوین در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه 2 استان قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، آیت اله تاکندی مدرس حوزه علمیه، صدیقه مهدوی حسینی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین، محمد رضایی‌‌زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه ‌2 استان قزوین و سایر مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه حضور داشتند.

در این برنامه نمادین جمعی از سوادآموزان استان قزوین به کتابت قرآن کریم پرداخته و تفسیر این آیات قرآن توسط کارشناسانان برای سوادآموزان تبیین شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک میلاد حضرت نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: کتابت قرآن کریم توفیقی است که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی نصیب سوادآموزان شده است.

وی همچنین با اشاره به اولویت مادران در آموزش قرآن اضافه کرد: سوادآموزان باید در ادامه این راه با عزم و کوشش بیشتر تلاش و همت نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از ارسال نسخه های قرآن کتابت شده به نقاط مختلف از جمله مشهد مقدس خبر داد.

در ادامه آیت الله تاکندی نیز وجود پر خیر برکت حضرت نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) را مایه عزت و شرف ایرانیان برشمرد و گفت: نائل آمدن به افتخار کتابت قرآن برای سوادآموزان فرخنده و مبارک است.

وی با اشاره و استناد به آیات الهی و روایات ائمه معصوم (ع) به تبیین اهمیت سوادآموزی پرداخت.

صدیقه مهدوی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: در نهضت سوادآموزی استان قزوین برنامه‌های یک‌ ساله، چهار ساله و 10 ساله تدوین شده است که مدیران و مسئولان باید در زمینه اجرای برنامه‌های طراحی شده اقدامات لازم را انجام و امکانات مورد نیاز در این زمینه را فراهم کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و همچنین سازمان ‌های مردم نهاد باید در جهت شناسایی افراد بی ‌سواد و کم‌ سواد و ریشه‌کن شدن بی ‌سوادی در جامعه تعامل لازم را داشته باشند و بستر لازم برای سوادآموزی این گونه افراد را در جامعه فراهم کنند.

این مسئول تأکید کرد: در حال حاضر طرح سوادآموزی اولیاء بی‌ سواد در مدارس استان قزوین اجرا می‌شود تا شاهد ریشه‌کن شدن بی‌سوادی و پیشرفت‌های علمی در جامعه باشیم، آموزش همگانی و سوادآموزی یکی از گام های مؤثر در توسعه پایدار می باشد.

گفتنی است در این برنامه کتابت قرآن کریم با حضور 55 سوادآموز با محوریت 11صفحه از سوره های نمل و شعرا انجام گردید.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان