۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب استان قزوین درباره " ۹ دی" چه گفتند؟
کد خبر: ۱۲۴۶۸۴ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین بررسی کرد؛

چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب استان قزوین درباره " ۹ دی" چه گفتند؟

در این گزارش به سراغ چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب استان رفتیم و پیام‌های ۹ دی را از آنها جویا شدیم.

چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب استان قزوین درباره " ۹ دی" چه گفتند؟
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ___ لیلا امیری.
فتنه سال 88 که پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در کشور کلید خورد با تمام خسارت‌ها و هزینه‌هایی که به نظام تحمیل کرد؛ اما حماسه‌ای ماندگار چون " 9 دی" را از خود به یادگار گذاشت که به فرموده رهبر معظم انقلاب "یوم الله" است و باید در تاریخ انقلاب ماندگار بماند. یکی از ویژگی‌های ممتاز بزرگداشت "9 دی" این است که ما هرگز نباید این واقعه را کمرنگ و فراموش کنیم و درباره ابعاد مختلف فتنه سال 88 باید روشنگری شود.
فتنه آسیب جدی به انقلاب و نظام زد و آن را در معرض تهدید قرار داد، لذا با این پدیده بزرگ نباید ساده انگاره برخورد کرد و نباید تصور شودکه یک حادثه ای رخ داد و تمام شد؛ بلکه ادامه دارد. اگر در بزرگداشت این روز دچار رخوت و بی‌توجهی شویم به طور مجدد این فتنه با اشکال دیگر خود را نشان خواهد داد و کشور را دچار تهدید می‌کند.

در این گزارش به سراغ چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب استان رفتیم و پیام‌های 9 دی را از آنها جویا شدیم.


قابل: 9دی جراحی غده چرکین معاندین نفوذ کرده در جبهه انقلاب بود
عابدینی: کسی که درباره فتنه سال 88 موضع محکمی نداشته باشد آرمان مشخصی ندارد
همتی استاندار: نهم دی متعلق به کل ملت ایران در تبعیت از رهبر معظم انقلاب است
صادقی دادستان: 9دی متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و مثل دیگر روزهای یوم الله است
حسینی نماینده مجلس: حماسه ۹دی یک گذشته ای دارد که درهرسال باید تبیین صورت گیرد
رجب رحمانی، نماینده مجلس: حضور حماسی مردم در 9 دی انقلاب را بیمه کرد
عباسپور نماینده مجلس: جرم سران فتنه سنگین‌تر از حصر خانگی برای آنهاست
فصیحی رامندی: کسی که دست دشمن را در فتنه سال 88 نبیند، جزء سه دسته افراد ساده، مغرض، فریب خورده است
شفیعی‌ها: آنهایی که در فکر فتنه هستند طبعا باور و قصد مقابله با فتنه را ندارند

در ین رسالت فکری ماست 

محمدی تاکندی: درباره اینکه حوادث سال 88 فتنه بود یا نه، نیاز نمی‌بینم تجزیه و تحلیل کنم
داود محمدی نماینده مجلس: باید همه از این سخنان رهبری که حوادث 88 را فتنه نامید تبعیت داشته باشند
عبدالعظیم موسوی: عده‌ای که در فتنه سال 88 نقش داشتند، از نظام طلبکار شده‌اند
محسن قاسمی، مشاور استاندار: پیام 9 دی حمایت مردم از انقلاب اسلامی، آرمان‌های نظام و جایگاه ولایت فقیه و رهبری بود
محمد علیخانی: فتنه اصلی کشور را آقای احمدی‌نژاد و تفکر احمدی‌نژادی می‌دانم
شیخ خطیب امامقلی: کسانی می‌خواهند 9 دی را مصادره به مطلوب کنند که این اقدام یک نوع اجحاف است
شیخ علی عمران رضایی: 9دی یک حماسه بزرگ از حضور مردمی بود که برای انقلاب ماندگار است
رضا گروسی، مدیریت بحران استانداری: پیام 9 دی همراهی ملت با ولایت در بزنگاه‌های حساس و تاریخی است
فرخ زاد، عضو شورا: حضور پررنگ مردم در 9 دی برای حمایت از آرمان‌های انقلاب بود

آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین:


مسئولی در کشور که در برابر فتنه سال 88 موضع محکمی نداشته باشد معلوم است آرمان مشخصی ندارد؛ وقتی مدیری برای خدمت به مردم انتخاب می‌شود باید به آرمان‌های آن ملت پایبند باشد.
با توجه به شیطنت‌های آمریکایی در منطقه که تغییر کرده و سر آنها در جبهه نظامی به سنگ خورده و مایوس شده‌اند، به دنبال نفوذ و فتنه هستند و اسلحه مقابله با فتنه بصیرت و هماهنگی با رهبری انقلاب است.
رسالت انقلاب صدور آرمان‌های نظام به اقصی نقاط دنیا، برافراشته شدن پرچم اسلام در جهان و نابودی اسرائیل است مسئولی که با این اهداف بیگانه باشد نمی‌تواند نماینده امت اسلام به شما آید.

حجت الاسلام علی قابل، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین:


۹ دی جراحی غده چرکین معاندین نفوذ کرده در جبهه انقلاب بود، دشمن با نفوذ در کشورمان روی عناصر داخلی سرمایه گذاری کرده بود و ۹ دی ماه جراحی این جریان بود؛ امروز ما با رها کردن این جریان به نسل‌های بعدی خیانت کرده ایم. اگر مدیران ما در حادثه کوی دانشگاه سال ۷۸ جریان فتنه را پیگیری کرده بودند شاهد فتنه ۸۸ نبودیم، در سال ۷۸ در نصف روز با فرمان رهبری مردم به میدان آمده و طومار فتنه را در هم پیچیدند؛ اما مسئولین به جای شناسایی و برخورد با تشکیلات این جریان غفلت کردند و همین فتنه گران سال ۷۸ با مجهز کردن خود در سال ۸۸ دوباره وارد میدان شدند.

فریدون همتی، استاندار قزوین:


9 دی متعلق به کل ملت ایران در تبعیت از رهبر معظم انقلاب است و این روز جلوه‌ای از حضور مردمی بود که همیشه پشتیبان انقلاب هستند.
در این روز همه جریانات سیاسی با همراهی مردم با احساس تکلیف خود پای نظام ایستادند. یعنی با تنوع همه سلایق در بین جریانات سیاسی 9 دی حماسه بزرگی برای همه ملت ایران بود و دشمن از امیدهایی که برای استفاده از اختلافات موجود در کشور بسته بود، ناامید شد.ملت ایران با بصیرت و هوشیاری و پیوندی که با رهبری داشتند حماسه بزرگی چون 9 دی را رقم زدند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین:


9 دی متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و مثل دیگر روزهای یوم الله باید هرساله مورد یادآوری قرار گیرد.
این روز لبیک دیگری به آرمان‌های انقلاب، نظام، شهدا و سخنان مقام معظم رهبری بود.
بدون شک حوادث رخ داده در سال 88 فتنه بود و اگر کسی خلاف آن سخنی گوید در واقع خلاف سخنان مقام معظم رهبری حرکت می‌کند؛ چراکه رهبری از حوادث سال 88 همواره به عنوان فتنه یاد کردند.
معتقدم حوادث سال 88 فتنه‌ای بود که با هوشیاری ملت و بصیرت رهبری و رهنمودهای ایشان آن فتنه در نطفه خفه شد و نتوانست اهداف شومش را در کشور پیاده کند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:


حماسه ۹ دی یک گذشته ای دارد که در هرسال باید این تبیین صورت گیرد که چه مسائلی به وجودآورنده این خیزش مردمی بود.
چند گروه در شکل گیری فتنه سال ۸۸ نقش داشتند، ابتدا استکبار جهانی با محوریت آمریکا، دوم ضد انقلاب هایی که در پوشش های مختلف وارد کشور شدند و نقش اساسی در این واقع داشتند، سوم قدرت طلبان و ریاست طلبان و گروه چهارم افرادیی که از تفکرات انقلابی خود در سال‌های پیش پشیمان شده بودند و دیگر به آرمان‌های انقلاب اعتقاد نداشته و ریزش داشتند.
باید همه ملت ایران بدانند که وجود دشمن برای کشورمان همیشگی است و آنها به صورت مستمر برای سرنگونی ما توطئه خواهند کرد.

روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:


فتنه سال ۸۸ یکی از جامع‌ترین راهکارهای استکبار جهانی برای سرنگونی انقلاب ایران بود که با همراهی عده‌ای از معاندین داخلی پیش رفت و با الگوبرداری از انقلاب رنگی در کشورهای دیگر زمان انتخابات را بهترین موقع برای ایجاد بلوا و آشوب دانستند و هدف آنها ایجاد انشقاق بین رهبری و نظام و ملت بود.
جرم سران فتنه سنگین‌تر از حصر خانگی برای آنهاست و نظام مقدس جمهوری اسلامی سابقه انقلابی این افراد را در نظر گرفته است که جریمه آنها را به حصر کاهش داده است، در حال حاضر هم طرح موضوع و شعار شکستن حصر سران فتنه، یک شعار انتخاباتی است.

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس:


قبول نداشتن فتنه سال 88 از سوی عده‌ای خاص برای ما ملاک نیست بلکه بیانات رهبر معظم انقلاب برای ما ملاک و دارای ارزش است. اتفاقات تلخ و ناگواری که در جریان فتنه 88 رخ داد که حضور حماسی مردم در 9 دی انقلاب را بیمه کرد و نشان داد ملت ایران با اتکا به سخنان رهبری پشتیبان نظام خود هستند.

فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین:


9 دی روز حماسه حضور مردمی معتقد به انقلاب برای خنثی کردن توطئه‌های قانون شکنان و مغرضان و ضدانقلاب بود و با به جوش آمدن غیرت حسینی مردم فتنه گران را سرجای خود نشاند و پشتیبانی خود را از انقلاب و رهبری به اثبات رساندند و وظیفه همه ما گرامی داشتن این روز است.عده‌ای ساده لوح، فریب خورده یا مغرض هستند معتقدم کسی که دست دشمن را در فتنه سال 88 نبیند، جزء همین سه دسته است. افرادی که در مسند قدرت قرار می‌گیرند در صورت قبول نداشتن فتنه سال 88 جزء همین افراد هستند زیرا رهبری فتنه را خط قرمز کشور عنوان کرده‌اند و همه باید موضع خود را صریح و شفاف با مباحث نشان دهند.

محمدحسین شفیعی‌ها، دبیرحزب موتلفه اسلامی قزوین:


متاسفانه در کلام برخی از مسئولین به طور کامل مشهود است که از اینکه با موضوع فتنه سال 88 برخورد صریحی داشته باشند، استنکاف می‌کنند.
زمانی که رهبری فتنه را خط قرمز عنوان کردند نشاندهنده این است که هنوز ما از این موضوع در کشور دچار رنج و زحمت هستیم، هنوز برخی از افراد یا خود در فکر فتنه هستند یا اسیر این موضوع شده‌اند.آنهایی که در فکر فتنه هستند طبعا باور و قصد مقابله با فتنه را ندارند و به دنبال فرصتی برای فتنه انگیزی دوباره هستند و به طور کامل از رفتار برخی از مدیران در بدنه اجرایی دولت یازدهم این موضوع مشخص است.
عده دیگری که اسیر فتنه هستند به واسطه وابستگی و کج فکری جرأت مقابل با فتنه را ندارند و فهم این مطلب در آنها نیست که فتنه انگیزی چه مشکلاتی را برای عموم جامعه ایجاد می‌کند.اگر این باور که همه ما دورن یک کشتی در حال تهدید قرار داریم، وجود داشته باشد دیگر فرد اسیر فتنه‌ای نباید یافت شود.

لطف اله سیاهکلی مرادی معاون سابق صدا و سیمای کشور:


دشمن می‌داند که راه نابودی اسلام نفوذ بوده و منشا بروز نفوذ، فتنه است، بنابراین اول نفوذ و بعد فتنه صورت می‌گیرد در فتنه88 قطعا ما رگه‌هایی را می‌بینیم که از خارج  هدایت می‌شدند و عدم شناخت دشمن خارجی برای برخی خودی‌ها نشان دهنده بی‌بصیرتی افراد بود و ادامه داشتن این اتفاقات  بد هم در اثر خودفروشی آن ها صورت گرفته است. در جریان 9 دی جمعیتی حق گرا آمد و این فتنه‌ها را مانند سیل شست



حامد کبودوند، فعال سیاسی:


یوم الله ۹ دی برای همیشه ثبت شده در تاریخ انقلاب است در این حماسه انقلابی اراده مردم در راستای اراده خدا محقق شد و این رویکرد نشان می‌دهد هر زمانی مردم در پشتیبانی از انقلاب وارد میدان شوند استکبار جهانی شکست خواهد خورد.حماسه ۹ دی بزرگترین رسالت فکری ماست و از سوی دیگر پرونده خیانت سران فتنه به حدی واضح است که با تبیین عملکردها می‌توان به نیازهای فکری نسل جوان امروز پاسخگو بود.
وجود جلسات روشنگری فتنه ۸۸ برای نسل جوان امروز از ضروریات است.

آیت الله محمدی تاکندی، استاد حوزه علمیه قزوین:


ایران همیشه در معرض هجمه‌ها و توطئه‌ها از سوی دشمنان بوده است و در سال 88 اتفاق بزرگی رخ داد و عده‌ای از این شرایط سوءاستفاده کردند و کشور را به آشوب کشیدند.
اما ملت بزرگ ایران با هوشیاری و بصیرت با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب حماسه 9 دی را رقم زدند و این روز بزرگ یوم الله است، زیرا نشاندهنده قیام مردم ایران علیه آشوب‌ها و بی حرمتی‌ها به آرمان‌های انقلاب بود. یوم الله 9 دی همیشه در حافظه تاریخی مردم باقی می‌ماند زیرا آنها در مقابل تک روی‌های عده‌ای قیام کردند.و درباره اینکه حوادث سال 88 فتنه بود یا نه، نیاز نمی‌بینم تجزیه و تحلیل کنم.

داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس:


در این موضوع که چرا عده‌ای موضع صریحی درباره فتنه سال 88 ندارند، باید توجه کرد که ما در نظام جمهوری اسلامی فصل الخطاب همه مسائل را بیانات رهبر معظم انقلاب می‌دانیم. زمانی که رهبری در مورد حوادث سال 88 ورود پیدا کردند و با فتنه نامیدن آن اظهارنظر صریح خود را بیان کردند تکلیف همه مسئولین و مردم مشخص می‌شود و باید همه از این سخنان تبعیت داشته باشند.
قطعا عمل نکردن عده‌ای به توصیه‌ها و تذکرات رهبر معظم انقلاب یک اشتباه محض است واین افراد در هر جایگاهی که باشند، به بیراهه می‌روند.

عبدالعظیم موسوی، رئیس خانه مطبوعات قزوین:


معتقدم گروهی در انتخابات سال 88 از مردم جدا شده و به شعارهای دست ساز آمریکا پیوستند و شعارهایی چون " نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را در کشوررواج دادند.
حماسه 9 دی جریان خروشانی بود که همه افراد مخالف و موافق را در رفراندوم نهایی با ملت همراه کرد و مطابق با کلام رهبری این روز یوم الله است.
امروز عده‌ای که در فتنه سال 88 نقش داشتند، از نظام طلبکار شده‌اند و بسیاری از این افراد با اصل نظام و رهبری مخالف هستند و با این دیدگاه در انتخابات سال 88 به نتایج مدنظر خود نرسیدند. عده دیگری درباره این موضوع نگاه دوجانبه دارند و مطابق با فرمایشات رهبری اصل اتفاقات سال 88 را فتنه می‌دانند اما نکته مهم نقش این افراد در شکل گیری این فتنه بود؛ زیرا این فتنه بزرگ درحال زیرسئوال بردن اصل نظام بود. در جریانات سال 88 نقش عده زیادی به خوبی نشان داده نشد و همین افراد امروز نیز از نظام اسلامی طلبکار شده‌اند.

محسن قاسمی، مشاور استاندار:


پیام 9 دی حمایت مردم از انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام و جایگاه ولایت فقیه و رهبری بود. همه بیانات رهبری درباره حوادث سال 88 فصل الخطاب است و همه مسئولین باید در این راستا حرکت کنند.
محمد علیخانی، نماینده اسبق قزوین در مجلس:


فتنه اصلی کشور را آقای احمدی نژاد و تفکر احمدی نژادی می‌دانم و کسانی که تا به امروز هنوز پیرو این تفکر هستند هم به رهبری و هم به نظام آسیب زدند و هم اکنون مسئولین رده بالای نظام به این موضوع رسیده‌اند و باید آن مشکلاتی که آقای احمدی نژاد در کشور به وجود آورد، به مرور حل شود.

حجت الاسلام خطیب امامقلی، رئیس سابق آموزش و پرورش بوئین زهرا:


مهمترین پیام 9 دی وحدت بود اما شاید برخی‌ها این روز را مصادره به مطلوب کنند که این اقدام یک نوع اجحاف است باید در سالی که رهبری آن را سال همدلی و همزبانی نامیده‌اند بزرگداشت 9 دی در آن به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

شیخ علی عمران رضایی، رئیس آموزش و پرورش رازمیان:


9 دی یک حماسه بزرگ از حضور مردمی بود که برای انقلاب ماندگار است و باید قدردان همه کسانی باشم که در ایجاد این پشتیبانی بزرگ از نظام نقش اساسی داشتند.
معتقدم افرادی که از همه طیف‌ها به انقلاب صدمه می‌زنند مطرود هستند و همه مسئولین باید از نظام اسلامی حمایت کنند.
رضا گروسی، مدیریت بحران استانداری:

من فقط یک جمله را می‌گویم: پیام 9 دی همراهی ملت با ولایت در بزنگاه‌های حساس و تاریخی است.
علی فرخزاد، عضو شورای شهر قزوین:

دموکراسی در کشور ما هم در بحث قانونگذاری و هم مجلس خبرگان حاکم است و حضور پررنگ مردم در صحنه‌های مختلف مثل 9 دی برای حمایت از آرمان‌های انقلاب بود.
در مورد حوادث سال 88 شاید هرکس مطابق با دیدگاه‌ها و تفکرات خود نظراتش را مطرح ‌کند اما خط قرمزهای ما، بیانات مقام معظم رهبری است و حرکت همه باید براساس این خط قرمزها باشد تا از هرگونه توطئه استکبار جهانی مصون باشیم.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

فعلا محفوطg / ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

سلام شما در این مقطع حق ندارید نظر افراد کاندید مجلس خبرگان و شورا را در سایت خود منتشر کنید مگر اینکه نظر همه داوطلبان را جویا شده و همه را با هم منتشر کنید! این رفتار شما حمایت قشری و قبل از موعد و تخلف از قانون است. فتنه منجر به یوم الله ۹ دی هم با تخلف از قانون شروع شد. اگر به دنبال عدالت و اگاهی مردم هستید یک میز گرد تشکیل بدهید و همه کاندیداها نظراتشان را بیان کنند تا مشخص شود چه کسی داناتر، دلسوزتر و مدبرتر و با کیاست مدیریتی است. گرایش سیاسی الزما توام با فهم سیاسی و دینی نیست.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان