۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حماسه ۹ دی رفراندوم نهایی ملت و یوم الله است/ مردم هم آزادانه می‌توانند در انتخابات شرکت، هم آزادانه به نتایج آن اعتراض داشته باشند
کد خبر: ۱۲۴۵۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

موسوی رییس خانه مطبوعات استان و مدیرمسئول روزنامه ولایت :

حماسه ۹ دی رفراندوم نهایی ملت و یوم الله است/ مردم هم آزادانه می‌توانند در انتخابات شرکت، هم آزادانه به نتایج آن اعتراض داشته باشند

مدیرمسئول روزنامه ولایت با بیان اینکه حماسه ۹ دی رفراندوم نهایی ملت و یوم الله است، گفت: مردم هم آزادانه می‌توانند در انتخابات شرکت، هم آزادانه به نتایج آن اعتراض داشته باشند.

حماسه ۹ دی رفراندوم نهایی ملت و یوم الله است/ مردم هم آزادانه می‌توانند در انتخابات شرکت، هم آزادانه به نتایج آن اعتراض داشته باشند

سیدعبدالعظیم موسوی، مدیرمسئول روزنامه ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، با بیان اینکه برای حفظ نظام اسلامی باید همه جریان‌های سیاسی پشتیبان رهبری باشند، گفت: فتنه سال 88 اصل نظام را زیر سئوال برد.
وی اظهار کرد: پیام‌های این روز بزرگ را در سه محور می‌توان دسته بندی کرد؛ ابتدا اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در هر موضوعی برای همه جریان‌های مختلف فصل الخطاب است.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین در ادامه افزود: زمانی که ایشان نظر خود را درباره هرگونه تنازع و اختلاف موجود در کشور اعلام کردند، حتی اگر این نظر مخالف خواست و تحلیل ما باشد باید آن را بپذیریم زیرا اگر غیر از این فضایی رخ دهد وحدت در جامعه از بین می‌رود.
وی اذعان کرد: محور دوم این است که همان مردمی که نسبت به نتایج انتخابات اعتراض داشتند با مشاهده بی نظمی و آشوب در جامعه در تحلیل پایانی خود با دیگر مردم همراه شده و ازآرمان‌های انقلاب و نظام دفاع می‌کنند.
موسوی محور سوم پیام‌های 9 دی را برقراری آزادی و دموکراسی در کشورمان دانست و گفت: یعنی مردم هم آزادانه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند هم آزادانه به نتایج آن اعتراض داشته باشند؛ اما متاسفانه در انتخابات سال 88 این نگاه به سمت افراطی گری پیش رفت.
وی عنوان کرد: معتقدم گروهی در انتخابات سال 88 از مردم جدا شده و به شعارهای دست ساز آمریکا پیوستند و شعارهایی چون " نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را در جامعه رواج دادند.
مدیرمسئول روزنامه ولایت اضافه کرد: در آن دوران افرادی برای مقابله با این آشوب‌ها و پایان دادن به فتنه به وجود آمده، به خطا رفتند؛ اما حماسه 9 دی جریان خروشانی بود که همه این افراد مخالف و موافق را در رفراندوم نهایی با ملت همراه کرد و مطابق با کلام رهبری این روز یوم الله است. 

امروز عده‌ای که در فتنه سال 88 نقش داشتند،از نظام طلبکار شده‌اند 

موسوی در پاسخ به اینکه چرا عده‌ای اتفاقات سال 88 را فتنه نمی‌دانند، تصریح کرد: بسیاری از این افراد با اصل نظام ورهبری مخالف هستند و با این دیدگاه در انتخابات سال 88 به نتایج مدنظر خود نرسیدند.
وی در ادامه افزود: عده دیگری درباره این موضوع نگاه دوجانبه دارند و مطابق با فرمایشات رهبری اصل اتفاقات سال 88 را فتنه می‌دانند اما نکته مهم نقش این افراد در شکل گیری این فتنه بود؛ زیرا این فتنه بزرگ درحال زیرسئوال بردن اصل نظام بود.
این فعال سیاسی یادآور شد: این فتنه بزرگ فقط به دو جهت مثبت و منفی ختم نمی‌شد بلکه افرادی با نگاه مثبت خود آتش این فتنه را زیاد کردند البته شاید صلاح کشور را در این برخورد می‌دیدند اما مسیر اقدام آنها اشتباه بود.
وی تاکید کرد: در جریانات سال 88 نقش عده زیادی به خوبی نشان داده نشد و همین افراد امروز نیز از نظام اسلامی طلبکار شده‌اند.
موسوی بیان کرد: اگر امروز اعتقاد همه ما به اصل نظام و حفظ امنیت آن است باید به کلام امام راحل که فرمودند:" پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد" عمل کنیم.
وی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم ایران اسلامی شبیه کشورهایی چون عراق، افغانستان و سوریه نشود حتی اگر یک ملی گرا هم هستیم؛ باید پشتیبان ولایت فقیه بوده و پایبند به بیانات رهبر معظم انقلاب باشیم.
انتهای پیام/2002

منبع: تولیدی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان