۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تشریح طرح‌های پیشنهادی بنیاد قزوین در اجلاس نماز
کد خبر: ۱۲۴۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط مدیرکل بنیاد قزوین انجام شد؛

تشریح طرح‌های پیشنهادی بنیاد قزوین در اجلاس نماز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌های پیشنهادی بنیاد در اجلاس سراسری نماز را با حضور نمایندگان دفتر قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد کشور تشریح کرد.

تشریح طرح‌های پیشنهادی بنیاد قزوین در اجلاس نماز
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، جلسه شورای معاونین بنیاد استان ویژه بررسی برنامه‌های پیشنهادی بنیاد در اجلاس سراسری نماز کشور با حضور نمایندگان دفتر قائم مقام نماینده ولی‌فقیه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات بنیاد قزوین تشکیل شد.

در این جلسه غلامرضا حقایق‌پور، رئیس ستاد اقامه نماز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، با اشاره به اینکه سال جاری اجلاس نماز در قزوین برگزار می‌شود، افزود: بنیاد در این اجلاس برنامه‌های پیشنهادی دارد که در صورت تخصیص اعتبارات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌تواند آنها را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی بنیاد در اجلاس نماز تاثیر بسزایی در بین قشرهای مختلف مردم خواهد داشت، گفت: بنیاد قزوین پتانسیل و ظرفیت‌های بسیاری در برگزاری این برنامه‌ها دارد که با جذب اعتبارات لازم اجرایی خواهد شد.

این مسئول به تشریح برنامه‌های بنیاد قزوین در اجلاس نماز پرداخت و تهیه و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع نماز و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به ویژه از کتاب‌ وصال‌ یار، مجموعه‌ی وصایای شهدای استان قزوین پیرامون نماز را از جمله طرح‌های پیشنهادی ستاد اقامه نماز بنیاد استان برشمرد.

حقایق‌پور افزود: تهیه تئاتر نمایشی با موضوع نماز و اجرای آن به صورت زنده در اماکن پرجمعیت و در سطح آموزشگاه‌های عمومی استان، اجرای برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع "نقش نماز در دفاع مقدس"، طراحی و چاپ سری نمایشگاهی نماز و شهدا با تصاویر شهدای در حال نماز با توصیه‌های آنان و ساخت کلیپ با محوریت نماز در زمان و مکان از دیگر این برنامه‌ها است.

وی برگزاری مسابقه‌ی خاطره‌نویسی با موضوع "نماز صبح"، انتشار کتاب تسبیح، مجموعه‌ی پیام شهدای استان قزوین ویژه نوجوانان و تولید 10 نماهنگ 4 دقیقه‌ای از شیرین کاری‌های رزمندگان در اقامه‌ی نماز جهت پخش در صدا و سیمای استانی و ملی را از طرح‌های پیشنهادی دیگر بنیاد عنوان کرد.

حقایق‌پور با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه "نماز عمود دین است" و "نماز چشمه‌ای است که هر انسانی، 5 مرتبه خود را در آن شست‌وشو دهد، از آلودگی و پلیدی‌ها پاک می‌شود"، گفت: این احادیث بیانگر اهمیت و جایگاه نماز در دین اسلام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: هر فردی که به نماز توجه و بصیرت داشته باشد، این فریضه دینی او را در رسیدن به کمال و سعادت واقعی کمک بسزایی خواهد کرد.

حقایق‌پور به اجرای برنامه‌های بنیاد در ترویج اقامه به موقع نماز بین کارکنان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری و تلخیص موضوع نماز از وصایای شهدا و تدوین و چاپ کتاب وصال یار، تعمیر و تجهیز نمازخانه‌های بنیاد استان و شهرستان‌ها و برگزاری کلاس‌های احکام و قرآن کریم از طریق کانون شاهد جهت جامعه هدف از جمله این برنامه‌ها است.

این مسئول افزود: توجه و اقامه‌ی به موقع نماز در مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد که یک هزار و یکصد دانشجو دارد، تهیه مجموعه پوستر نمایشگاهی و نصب در گلزار شهدا و ادارات بنیاد در سطح استان و تهیه پیام‌های شهدا در خصوص توصیه به برگزاری نماز و ارسال از طریق پیام‌رسانان به همکاران از دیگر برنامه‌های بنیاد است.

وی طراحی و چاپ تصاویر جانبازان در حال نماز و برپایی نمایشگاه در سطح استان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی نماز و احکام و برگزاری هفتگی قرائت زیارت عاشورا و بیان احکام توسط امام جماعات را از دیگر برنامه‌ها بنیاد عنوان کرد.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان