۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ​حریم خصوصی مردم رعایت شود
کد خبر: ۱۲۴۲۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز:

​حریم خصوصی مردم رعایت شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در همایش امر به معروف و نهی از منکر گفت: از ورود به حریم خصوصی و امور شخصی مردم اجتناب شود.

​حریم خصوصی مردم رعایت شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، امیر جلالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در احیاء ارزش‌ها و صیانت از جامعه اظهار کرد: این سنت الهی وظیفه‌ای همگانی است که ترک آن ریشه بسیاری از ناهجاری‌های اجتماعی، جرایم، بزهکاری‌ها و حتی اختلافات و درگیری‌های درون خانوادگی است.

جلالی با اشاره به جایگاه قانونی امر به معروف در قانون اساسی و قوانین عادی گفت: اجرای صحیح و دقیق قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز ضمن تشریح نکات جدید قانون یادشده، به ضمانت اجراها و مجازات‌های تعیین شده اشاره و حمایت قانونی از آمران و ناهیان را ضرورتی انکارناپذیر دانست که می‌تواند نقش موثری در احیاء فریضتین داشته باشد.

وی در ادامه به ضمانت اجراهای ناظر بر آمرین و ناهیان نیز پرداخت و توجه جدی آمران به مفاد قانون، پرهیز از تند روی و اجتناب از ورود به حریم شخصی و خصوصی زندگی مردم را خواستار شد.

جلالی، آمرین را از سطحی نگری در مورد منکرات و معروفات برحذر داشت و از آنان خواست به مشکلات روز جامعه و منکراتی که به اصل و اساس جامعه اسلامی ضربه می‌زنند بپردازند.

وی توجه به اولویت‌ها و درعین حال پایبندی آمرین و ناهیان به اخلاق و شرع مقدس، عمل به معروف و ترک منکرات را عامل مهم و موثری در ثمربخشی تذکرات لسانی و نتیجه بخشی سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان