۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تشکیل گروه‌های تخصصی امداد و نجات به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: ۱۲۴۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین:

تشکیل گروه‌های تخصصی امداد و نجات به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین بر تشکیل گروه‌های تخصصی امداد و نجات و اهمیت دادن به مباحث آموزشی تاکید کرد.

تشکیل گروه‌های تخصصی امداد و نجات به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، رضا گروسی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان و خیرین جمعیت هلال احمر استان که در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حرکت ارزشمند اعضای جمعیت هلال احمر در صف نخست مدیریت بحران و سوانح مایه تقدیر وتشکر است.

وی افزود: تا انسان خود از نزدیک صحنه امداد و نجات را تجربه نکند نمی‌تواند به میزان اهمیت و دشواری فعالیت همکاران امدادگر در عرصه‌های مختلف آگاه شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین خاطرنشان کرد: در حادثه کولاک و برف اخیر در یک صحنه مجبور شدیم تا به مدت نیم ساعت از خودرو خود در گردنه کوهین خارج شده تا خانواده‌ای که در این مسیر گرفتار شده بودند به محل مناسبی منتقل شوند در آن دقایق احساس کردم که جمعیت هلال احمر چه شرایط سختی را تحمل می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: توصیه ما به عنوان یک راهبرد به مجموعه مدیران دخیل در شورای هماهنگی مدیریت بحران، اولویت قرار دادن بحث پیشگیری و پیش بینی به عنوان اولین مولفه فرآیند مدیریت بحران و آموزش در تمامی سطوح است.

گروسی تصریح کرد: تقاضا می‌کنم آموزش و تشکیل گروه‌های تخصصی به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد و مباحث آموزشی در گروه‌های تخصصی امداد و نجات فراخور موضوعی که پیش می‌آید پیگیر باشند.

وی در ادامه بیان کرد: در روایات آمده است که هر دستی که به نیازمندی کمک کند، متبرک است همین نکته ارزش و ماهیت واقعی حرکت داوطلبان را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین خاطرنشان کرد: کمک کردن و یاری رساندن به هم نوعان موهبتی است که خداوند متعال فقط به بندگان صالح خود عنایت می‌کند و به ‌طور قطع بوسه زدن به این دستان و احترام و ارزش گذاری به این افراد بر ما واجب است.

وی در پایان خطاب به اعضای گروه جمعیت هلال احمر گفت: شما را به عنوان اولین و جدی‌ترین یاور در فرآیند بحران می‌بینیم و امیدواریم که در رخداد یا حوادث طبیعی با تلاش و مدیریت مسئولان و تلاش و همت شما خسارت را به حداقل و امدادگری را به حداکثر برسانیم.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم بازارچه خیریه به نفع معلولان کم توان ذهنی برگزار شد.

انتهای پیام/7003







دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان