۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نامزدهایی که آمده بودند تا فقط باشند!/ لطف استاندار خستگی خبرنگاران را به دَر کرد
کد خبر: ۱۲۳۸۸۴ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های ثبت نام نامزدهای انتخابات در فرمانداری؛

نامزدهایی که آمده بودند تا فقط باشند!/ لطف استاندار خستگی خبرنگاران را به دَر کرد

ترافیک حضور چهره‌های مختلفی از جامعه پزشکی نیز در این یک هفته بسیار به چشم آمد و دندانپزشکان محترم این احساس تکلیف را با حضور پررنگ خود به خوبی به معرض نمایش گذاشتند.

نامزدهایی که آمده بودند تا فقط باشند!/ لطف استاندار خستگی خبرنگاران را به دَر کرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، همزمانی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 7 اسفندماه سال جاری را در تاریخ انقلاب کشورمان ماندگار خواهد کرد.
البته کشمکش‌های 2 جریان اصولگرا و اصلاح طلب نیز در این میان پای ثابت انتخابات هر دوره در کشور بوده است.
از این موارد که گذر کنیم کلیک اصلی این انتخابات با ثبت نام نامزدهای انتخابات برای شناساندن خود به مردم با شروع رسمی ثبت نام‌ها در حوزه‌های تعیین شده در استان‌ها می‌خورد و در سال جاری 2 تاریخ 26 و 28 آذرماه برای ثبت نام انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی تعیین شد.
همیشه پرداختن به حاشیه‌های یک موضوع از خود آن موضوع برای مخاطبانش جذابتر است زیرا نکاتی را برجسته می‌کند که شاید برای افرادی که در آن فضا قرار دارند، به چشم نمی‌آید.
حضور یک هفته‌ای ما در دفتر فرمانداری شهرستان قزوین که به عنوان حوزه اصلی ثبت نام از کاندیداهای خبرگان رهبری و یکی از 3 حوزه انتخابات مجلس در نظر گرفته شده بود، خالی از لطف نبود.
- روزهای ابتدایی ثبت نام معمولا فضای انتخاباتی فرمانداری رونق خاصی نداشت و مسئولین هیئت‌های اجرایی و نظارت با دستانی در جیب منتظر حضور کاندیداها بودند اما در روزهای پایانی ثبت نام، با ترافیک افراد از جناح‌های مختلف روبرو بودند که خبرنگاران را نیز دچار سردرگمی کرده بود.
- حضور افرادی که فقط آمده بودند تا باشند!!! حال با چه برنامه و چشم اندازی؟ خدا می‌داند...
بسیاری از افرادی که پس از تکمیل ثبت نام خود میهمان میز مصاحبه خبرنگاران می‌شدند با نشانه گرفتن پیکان انتقادات خود به نمایندگان فعلی و سابق قزوین در مجلس، خود را در صورت پیروزی در انتخابات ناجی حل مشکلات استان معرفی می‌کردند.
- ترافیک حضور چهره‌های مختلفی از جامعه پزشکی نیز در این یک هفته بسیار به چشم آمد و دندانپزشکان محترم این احساس تکلیف را با حضور پررنگ خود به خوبی به معرض نمایش گذاشتند.
- البته حضور پررنگ بانوان برای کسب کرسی‌های مجلس نیز رخ نمایی کرد و بودند از بین این افراد که در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین هدفشان از حضور را فقط سنجش صلاحیت خود عنوان کرده و می‌گفتند در صورت تائید صلاحیت از سوی شورای نگهبان انصراف خواهند داد!!!
نکته قابل توجه از حضور 96 نفر برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس در حوزه قزوین، البرز و آبیک شاید این بود که بسیاری از این افراد در مصاحبه‌های خود از شانس پایین خود برای برگزیده شدن اطلاع داشتند یا در نگاه اول معیارهای ساده یک نماینده مجلس را نداشتند؛
اما با تکیه بر همین موضوع باز هم ثبت نام خود را نهایی کردند و این سوال ما بی پاسخ ماند که چرا وقتی افرادی حتی در مصاحبه خود مطرح می‌کنند که " می‌دانم مثل دوره‌های قبل رد صلاحیت می‌شوم" بازهم با بالابردن هزینه شورای نگهبان اقدام به ثبت نام می‌کنند؟
- اغلب نامزدها در پایان ثبت نام خود را مستقل معرفی می‌کردند اما حضور چهره‌های سیاسی شناخته شده استان با همراهی کارناوال‌های 30 تا 50 نفره در فرمانداری همراه بود که اغلب فضا را برای مسئولین هیئت‌های اجرایی و خبرنگاران دچار مشکل می‌کرد تا جایی که یکی از خبرنگاران به واسطه سرپاایستادن‌های طولانی نزدیک بود بیهوش شود!
- حل مشکل بیکاری، حمایت از بخش صنعت و کشاورزی استان، حل معضل طلاق و حمایت از جوانان درصد زیادی از برنامه‌های نامزدهای ثبت نام شده را به خود اختصاص می‌داد.
- ششمین روز ثبت نام خبرگان رهبری و چهارمین روز نمایندگی مجلس با حضور فریدون همتی، استاندار قزوین برای بازدید از ستاد انتخابات استان، فضای فرمانداری را امنیتی کرد! حاشیه جالب حضور استاندار در فرمانداری لب نزدن وی به نهار تدارک دیده شده بود که گفت؛ "تا زمانی که همه افراد حاضر در فرمانداری یعنی خبرنگاران و مسئولین اجرایی، ایستاده و نشسته از این ناهار میل نکنند من نیز لقمه‌ای نمی‌خورم."
و لطف استاندار خستگی شش روزه را از تن خبرنگاران به دَر کرد!
- روز پایانی ثبت نام خبرگان رهبری نیز با حضور کم سن ترین نامزد خبرگان برای ثبت نام، خبرنگاران را با سوژه جالبی مواجه کرد، جوان 23 ساله‌ای که بدون ارائه مدرک تحصیلی و پایان خدمت سربازی خود کاندیدای خبرگان شد و در پاسخ به درخواست مصاحبه خبرنگاران با تندی گفت:" شماها اگر کسی هم در حال شستن ماشینش باشد برای مصاحبه سراغش می‌روید!!" و ما متوجه وجه تشابه یک نامزد خبرگان با راننده ماشین نشدیم!
- با توجه به نزدیکی یوم الله 9 دی این مناسبت پای ثابت سوال خبرنگاران از چهره‌های شاخص سیاسی استان بود که پاسخ‌های مختلفی چون" این روز نشانه وحدت ملت ایران است"، " بیانات رهبری در مورد فتنه سال 88 یک فصل الخطاب برای مسئولین است"، حماسه 9 دی پایانی برای فتنه انگیزی دشمنان بود" و " 9 دی برای شما نان و آب داشته است"، " فتنه فقط احمدی نژاد است" و " هرکس در اظهارنظر شخصی خود درباره حوادث سال 88 آزاد است" مطرح شد.
- یکی دیگر از سوالات ثابت خبرنگاران از ثبت نام کنندگان انتخابات این بود که در صورت رد صلاحیت شدن چه موضع گیری خواهند داشت؟ که اکثر این افراد حضور خود در فرمانداری و ثبت نام از مجاری قانونی را نوعی پایبندی به قانون عنوان کرده و تمکین خود را بیان می‌کردند.
اما نکته قابل توجه پاسخ دو تن از چهره‌های اصلاح طلب استان بود که با گفتن اینکه "رد صلاحیت خود را غیرقانونی می‌دانم" و "رد صلاحیت شدنم تازگی ندارد" موضع خود را مشخص کردند.
- نکته جالب دیگر گرفتن عکس‌های یادگاری همراهان کاندیداها در صحنه ثبت نام بود که چند روز بعد، انتشار آنها در کانال‌های شخصی چهره‌های سیاسی استان به چشم می‌خورد.
- در تمام این یک هفته برخورد مناسب اعضای کمیته اجرایی و نظارت فرمانداری بسیار شایسته و با سعه صدر بود و همکاری لازم را با خبرنگاران داشتند.
انتهای پیام/2002




دیدگاه ها

کوتوال / ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

واقعا 9 دی برای یک عده کاسبی شده؛ مگه نه صبح قزوین و شاخص!!!
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان