۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ضریب نابسامانی‌های اجتماعی در ایران، سالانه در حدود ۱۵ درصد رشد دارد
کد خبر: ۱۲۳۸۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین:

ضریب نابسامانی‌های اجتماعی در ایران، سالانه در حدود ۱۵ درصد رشد دارد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ضریب نابسامانی‌های اجتماعی در ایران، سالانه در حدود ۱۵ درصد رشد دارد که پایه و اساس آن می‌تواند بی‌اطلاعی و بی‌سوادی افراد جامعه باشد.

ضریب نابسامانی‌های اجتماعی در ایران، سالانه در حدود ۱۵ درصد رشد دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همايش "آموزش همگاني، مبناي توسعه پايدار" به منظور فرارسيدن هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزي و تقدير از تلاشگران اين عرصه با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن کوثر قزوین برگزار شد.

صدیقه مهدوی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار کرد: فعالیت‌های سواد آموزی در ایران همچون 18 کشور دیگر در حال توسعه در سطح خاورمیانه و آمریکای لاتین از چندین سال قبل کلید خورده است.

وی افزود: کشور ایران با داشتن تمدن غنی که پایه‌گذار علوم و دانش در سطح جهان بوده به عنوان نخستین کشور خواستار نامگذاری روزی با عنوان مبارزه با بی‌سوادی شد و این روز را در یونسکو به ثبت رساند تا مثل همیشه پرچم‌دار آموزش در دنیا باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) سال‌ها پیش سوادآموزی را به عنوان یک تکلیف شرعی و انسانی برای همه آحاد جامعه مطرح کردند تا همه بی‌سوادان برای یادگیری و افراد باسواد برای آموزش و یاد دادن بپا خیزند.

وی در ادامه با اشاره به نقش فعالیت‌های سوادآموزی در تسریع توسعه پایدار کشور بیان کرد: برای اینکه بتوان گام‌های اساسی در زمینه توسعه پایدار برداشت باید جایگاه ویژه‌ای نسبت به آموزش سواد پایه قائل شد چراکه کشورهایی که برای آموزش سواد پایه و حل مشکل بی‌سوادی برنامه‌ریزی داشتند در زمینه توسعه پایدار کشورشان نیز موفق بودند.

مهدوی تاکید کرد: سواد می‌تواند توان بالقوه فرد را به فعلیت درآورده زمینه کسب اطلاعات بیشتر از جامعه اطراف و آگاهی نسبت به مهارت‌های شغلی برای بهبود شرایط اقتصادی و کارآفرینی را فراهم سازد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: استان‌های مختلف کشور نسبت به موفقیت در عرصه سوادآموزی در حال رقابت هستند و بر همه ما که در نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده دار مسئولیت هستیم لازم است تا از ظرفیت و امکانات موجود برای افزایش سطح آموزش استان استفاده کنیم.

مهدوی با اشاره به رشد ضریب آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: ضریب نابسامانی‌های اجتماعی در ایران، سالانه در حدود 15 درصد رشد دارد که پایه و اساس آن می‌تواند بی‌اطلاعی و بی‌سوادی افراد جامعه باشد.

وی در پایان با تاکید بر تلاش بیشتر آحاد جامعه در راستای رفع معضل بی‌سوادی اظهار کرد: با خودباوری و سوادآموزی اولیای بی‌سواد می‌توان گام‌های اساسی در جهت رشد و پیشرفت بیشتر استان برداشت.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان