۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امیدوارم اسنادو ماهیت پشت پرده برخی فتنه گران منتشر شود/ نگذارید ۹ دی مانند عاشورا فراموش شود
کد خبر: ۱۲۳۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

آیت اله تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه :

امیدوارم اسنادو ماهیت پشت پرده برخی فتنه گران منتشر شود/ نگذارید ۹ دی مانند عاشورا فراموش شود

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در جمع اصولگرایان قزوین در سخنانی مهم به تبیین شاخص ها و اصول حاکم در جریان اصولگرایی پرداخت.

 امیدوارم  اسنادو ماهیت پشت پرده برخی فتنه گران منتشر شود/ نگذارید  ۹ دی مانند عاشورا فراموش شود
به گزارش صبح قزوین : آیت اله تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور شب گذشته در جمع مسؤولان و مردم ولایت‌مدار استان قزوین در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با بیان این‌که آسیب وحدت تفرقه است گفت: تفرقه در صورت نبود بصیرت و آگاهی ایجاد می‌شود.
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان امام علی(ع) عنوان کرد: آن حضرت رأی، راه و عملکرد کسی که بصیرت نداشته باشد را قابل اعتبار ندانسته اند فرموده اند که نمی‌توان به چنین فرد بی بصیرتی اعتماد نمود.
وی یکی از راه‌های بالا بردن بصیرت را حفظ تجارب گذشته دانست و افزود: از عوامل موفقیت این است که از تجارب گذشته درس عبرت گرفته و در زندگی روزمره خود به آن توجه لازم را داشته باشیم.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور بصیرت را به مانند چشم دل دانست و عنوان کرد: باید آنچه را که با چشم سر دیده نمی‌شود را با چشم دل دید.
اختلاف در انتخابات بهانه ای بیش برای فتنه گران نبود
این مسؤول یکی از عوامل مهم در ایجاد فتنه سال ۸۸ را بی‌بصیرتی عنوان کرد و گفت: فتنه دارای لایه‌های مختلفی است که عموم مردم معمولی لایه‌های رویین آن را نظاره می‌کنند در حالی که لایه‌های زیرین و اصلی فتنه از چشم عموم مردم پنهان است و آنها متوجه آن نیستند.
وی ادامه داد: عوامل اصلی و پشت‌صحنه فتنه با استفاده از برخی عناصر بی خبر و ناآگاه تلاش می‌کنند تا به اهداف نهانی خود دست پیدا کنند.
حجت‌الاسلام تقوی تاکید کرد: ماهیت فتنه سال ۸۸ این بود که برخی از شیاطین که سرمنشاء این حوادث هستند در تلاش بودند با استفاده از ناآگاهی و بی بصیرتی افراد بی خبر و جذب و استفاده از پشتیبانی آنها بساط انقلاب اسلامی را جمع کنند لذا باید این چهره های پشت صحنه را شناخت.
وی افزود: در این سال موضوع اختلاف بر سر دو کاندید مطرح نبود و اگر کسی چنین تحلیلی داشته باشد یا بسیار ناآگاه است یا خود را به بی‌خبری زده است. چرا که این فتنه ادامه کودتاهای رنگینی است که در برخی کشورها از جمله اوکراین انجام شد و به نتیجه هم رسید.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به برخی از اتفاقات در سال ۸۸ تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ برخی با شعار نه غزه نه لبنان و به بهانه انتخابات تلاش کردند تا اصل نظام را هدف قرار دهند. فتنه‌گران با به آتش کشیدن پرچم حسینی و اهانت به امام راحل و ولایت فقیه، به شهادت رساندن بیش از ۳۵ انسان مظلوم در تهران به بهانه بسیجی بودن آنها و اهانت و توهین به مقدسات مردم خواستند تا زمینه سقوط نظام جمهوری اسلامی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: این اتفاقات تنها گوشه‌ای از آنچه در فتنه ۸۸ رخ داد به شمار می رود که امیدواریم مستندات و واقعیات آن روزها برای نسل جوان و آینده کشورمان بازگو شود تا آنها به بصیرت و آگاهی نسبت به جریاناتی که این فتنه را ادامه می دادند برسند.
حجت‌السلام تقوی افزود: نمی توان چنین اتفاقاتی را به اختلاف میان دو کاندید مرتبط دانست بلکه انتخابات تنها بهانه ای برای این عناصر به شمار می‌رفت.
این مسؤول تاکید کرد: فتنه گران نباید در این کشور جایی داشته باشند چرا که آنها در زمره ضد انقلاب هستند و نمی توانند میراث دار انقلابی باشند که با خون هزاران نفر آبیاری شده است.
آمریکایی ها در صدد گفتن سرباز از درون نظام هستند
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به تلاش برخی برای برداشتن و فراموشی فتنه ۸۸ گفت: عده‌ای هنوز هم حاضر نیستند عنوان فتنه را بر جریان سال ۸۸ بگذارند در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها بر فتنه بودن آن تاکید کرده و آن را خط قرمز نظام دانسته اند.
وی از روز ۹ دی به عنوان مصداق کاملی برای نشان دادن بصیرت مردم ولایی کشورمان یاد کرد و افزود: باید حماسه ۹ دی به مانند واقعه عاشورا و محرم مدام متذکر و یادآوری شود چرا که ما نیاز داریم این حوادث همواره زنده نگه داشت.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه باید مراقب فتنه‌های جدید که آمریکا در حال طراحی آن است بود گفت: آمریکایی‌ها برای آینده و حال این انقلاب برنامه دارند و تلاش می‌کنند تا از درون نظام سرباز بگیرند.
وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با جذب چهره‌های شناخته شده انقلاب همان کاری را کنند که زمانی طلحه و زبیر انجام دادند و روبروی ولایت و رهبر خود ایستادند.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تاکید بر اینکه این نظام بر محور ولایت فقیه استوار است عنوان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه به عنوان شاخص برای خود در نظر بگیریم بی شک فریب دشمن را نخواهیم خورد و در شناخت طلحه و زبیرهای انقلاب موفق خواهیم بود.
تلاش برای ایجاد یک پارچگی و وحدت در میان اصولگرایان
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورایی در جهت ایجاد وحدت در میان اصولگرایان گفت: از ۲ سال گذشته حرکتی با مشورت مرحوم ایت الله محدوی کنی و جامعه روحانیت مبارز آغاز شد که در جهت ایجاد وحدت میان اصولگرایان سراسر کشور تلاش می کند.
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اصول حاکم در جریان اصولگرایی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که اختلافات و منیت و غرور و خود شیفتگی ها کنار گذاشته و نیروهای ارزشی و پایبند به اصول در کنار هم ضمن حفظ وحدت زیر یک پرچم واحد قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید و دانشجویان بر لزوم وحدت میان نیروهای ارزشی تاکید داشتند عنوان کرد: باید اصولگرایان با داشتن وحدت زمینه خوشحالی رهبر انقلاب را ایجاد کنند.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: اینکه نیروهای متعهد و ارزشی در کنار هم و به صورت یک پارچه تلاش کنند تا در برنامه های اینده یک نظر و صدا از میان انها بلند شود هدف ما در این شورای اصولگرایی است.
این مسؤول مواضع و هدایت های رهبر انقلاب را چراغ راه اصولگرایی دانست و ادامه داد: اگر خواهان ایجاد نشاط سیاسی و بالا بردن آن در سطح جامعه هستیم باید همه در کنار هم قرار بگیریم و از اختلاف و چند دستگی دوری کنیم.
اصولگرایان از هر حزب و فردی که برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کند حمایت خواهد کرد
وی ادامه داد: اصولگرایان هیچ گاه بدخواه کسی که برای نظام و انقلاب تلاش می کند نبوده و چوب لای چرخ آنها نخواهد گذاشت.
حجت‌الاسلام تقوی تاکید کرد: تفاوتی برای اصولگرایان ندارد که خدمت گذاران انقلاب و کشور از کدام حزب و دسته هستند. ما همواره از کسانی که در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب تلاش می کنند حمایت کرده و دستان آنها را به گرمی فشار خواهیم داد.
وی افزود: اما اگر کسانی در جهت مخالف جریان انقلاب و نظام تلاش کنند بی شک در درجه اول آنها را موعظه خواهیم کرد اما اگر دست از اقدامات خلاف انقلاب اسلامی برندارند با آنها مخالفت خواهیم نمود.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به معیارهای اصولگرایی خاطرنشان کرد: اخلاق اولین اصل در اصولگرایی است لذا کسانی در این جریان قرار می گیرند که انسان های مومن، ولایی، متقی و پایبند به آرمان های دینی و انقلاب باشند و این اصول را در رفتار و اعمال خود نیز نشان دهند.
وی ادامه داد: اصولگرایان باید در راهی که بر حق بودن آن اطمینان دارند پافشاری کرده و در این راه خسته و افسرده نشوند. حتی اگر در انتخاباتی دچار شکست شدند چرا که مسیر انها بر حق است و باید ادامه پیدا کند.
حجت‌السلام تقوی افزود: باید وحدت در میان اصولگرایان حفظ شود تا این جریان تاثیرگذاری لازم را بر مردم و به ویژه نسل جوان داشته باشد.
این مسؤول بصیرت را عامل تقویت وحدت برشمرد و تاکید کرد: اگر بصیرت و آگاهی در جامعه افزایش پیدا کند بی شک وحدت نیز ایجاد خواهد شد از این روباید جلسات منظم و کاربردی در راستای بصیرت افزایی نیروها و ایجاد نشاط و شور لازم برگزار شود.

مراقب باشیم مجلس ششم بار دیگر تکرار نشودرییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: همه باید برای هر چه پرشورتر برگزار شدن انتخابات آینده تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود مجلس ششم بار دیگر تکرار نشود چرا که در این مجلس شاهد انواع جسارت ها و اقدامات بر ضد انقلاب از جمله اعتصاب دسته جمعی نمایندگان، مخالفت با اصول نظام و اقدامات بر علیه امنیت و اقتدار کشور بودیم.
حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: در مجلس ششم شاهد حضور کسانی در صحن مقدس مجلس بودیم که معتقد بودند ولایت فقیه باید کنار گذاشته شود. در این مجلس ساختار شکنی های بسیاری توسط برخی از نمایندگان انجام دادند.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در پایان تاکید کرد: باید مراقب باشیم مجلس پیش رو نظیر مجلس ششم نشود و نمایندگان خدمت گذار، فهیم در این مجلس راه پیدا کنند تا زمینه اقتدار و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را ایجاد کنند.

منبع: پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان