۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تدوین بسته حمایتی برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی
کد خبر: ۱۲۳۳۸۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تدوین بسته حمایتی برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی

معاون مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات آرایشی بهداشتی وارداتی براساس استانداردهای جهانی کنترل می‌شوند.

تدوین بسته حمایتی برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی
مصطفی اسماعیلی معاون مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان در خصوص نگرانی‌های که با مصرف لوازم آرایشی در افراد ایجاد می‌شود، بیان کرد: لوازم آرایشی که حاوی ترکیبات گیاهی هستند نسبت به محصولاتی که از ترکیبات شیمیایی تولید شده‌اند، عوارض بسیار کمتری دارند اما نباید این نگرانی در افراد ایجاد شود که با مصرف مواد آرایشی به سرطان مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بخش‌ عمده‌ای از محصولات آرایشی بهداشتی کشور وارد می‌شود، آزمایشگاه‌های مختلف بر اساس استانداردهای جهانی فرمولاسیون تمام محصولات وارداتی را کنترل می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به این که آمار جهانی سرطان رو به افزایش است، عنوان کرد: دنیا به سمت محصولات ارگانیک و گیاهی روی آورده است که البته قیمت این محصولات بیشتر است.

وی از بسته حمایتی برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی خبر داد و گفت: سازمان غذا و دارو در حال انجام تفاهم‌نامه‌ای با انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و وزارت صنعت معدن و تجارت است تا ترکیبات گیاهی بیشتر در محصولات آرایشی بهداشتی استفاده شوند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی صبح قزوین جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان