۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عربستان در جنگ با یمن به بن بست رسیده است
کد خبر: ۱۲۳۲۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو بعثه مقام معظم رهبری با حضور در قزوین:

عربستان در جنگ با یمن به بن بست رسیده است

عضو بعثه مقام معظم رهبری با حضور در قزوین گفت: موضوع سرزمین یمن یک مسئله مهم و ضروری بوده و باید در این منطقه که ظلم زیادی از طرف رژیم آل سعود به مردم مظلوم وبی گناه یمن می‌شود ابعاد آن برای همه مردم جهان تبیین و روشن شود.

عربستان در جنگ با یمن به بن بست رسیده است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، دکتر سید علی موسوی نژاد، کارشناس مسایل خاورمیانه و عضو بعثه مقام معظم رهبری در جمع اساتید مدارس علمیه قزوین با اشاره به جایگاه استان قزوین در نشر علوم وحوزه علمیه گفت: استان قزوین یکی از استان‌های تاثیرگذار در نشر علوم اسلامی بوده و جایگاه بسیار با عظمتی در کشور برخوردار است.
دکتر موسوی نژاد ابراز کرد: شهر قزوین یکی از شهرهایی بوده که در تمام عرصه‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی منشا خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که شهدای این منطقه و همچنین علمای قبل وبعد از انقلاب اسلامی که برخی از این بزرگان در قید حیات بوده و دیگری از دنیا رفته اند خود گواه این مدعاست.
عضو بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین نیز خوشبختانه جایگاه ارزشمندی در بین حوزه‌های علمیه سراسر کشور برخوردار بوده و دارای طلاب و اساتید برجسته است.
وی به آشنایی بیشتر مدارس علمیه با فرقه‌ها و مذاهب اسلامی ابراز کرد: شناخت مذاهب اسلامی در حوزه‌های علمیه امری ضروری بوده و باید اساتید حوزه‌های علمیه در این جهت گام‌های موثری برداشته شود.
دکتر موسوی نژاد افزود: آشنایی با مذاهب اسلامی امروز در حوزه‌های علمیه مغفول مانده و باید در این زمینه مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه با برنامه ریزی دقیق در این موضوع مهم و کاربردی به صورت جدی کارشود.
وی به مسایل منطقه و خاورمیانه به خصوص به لشگرکشی عربستان سعودی به کشور یمن اشاره و گفت: موضوع سرزمین یمن یک مسئله مهم وضروری بوده و باید در این منطقه که ظلم زیادی از طرف رژیم آل سعود به مردم مظلوم وبی گناه یمن می‌شود ابعاد آن برای همه مردم جهان تبیین و روشن شود.
وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی که یک رژیم قلدر و بی منطق در خاورمیانه محسوب می‌شود هدف از جنگ با کشور یمن ترویج سلفی گری و ایجاد فساد و اشغال سرزمین و عقب ماندگی و استعمار منطقه‌ای را در نظر دارد که تا حالا نیز جنگ با کشور یمن برای رژیم آل سعود هزینه سنگیی بر جای گذاشته و به بن بست رسیده است.
دکتر موسوی نژاد ادامه داد: عربستان سعودی بارها به کشور یمن در طول تاریخ حمله نموده و این رژیم از استقلال کشورهای اسلامی به خصوص یمن در وحشت است.
وی عنوان داشت: هدف دیگر رژیم آل سعود از جنگ با کشور یمن را می‌توان به بازگرداندن حکومت مشروع و به وجود اوردن مقاومت در داخل یمن در برابر انصار الله و نابودی زیر ساخت‌ها به بهانه مقابله با نفوذ ایران را می‌توان برشمرد.

گسترش شیعه و ترویج دین اسلام در جهان رو به افزایش است

در ادامه حجت الاسلام علی بخشی، از اساتید اعزامی معاونت بین المللی حوزه علمیه قم در جمع اساتید مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزارشد، گفت: امروز دشمنان در کشورهای مختلف از بودن شیعه ورشد اسلام خواهی که در کشورهای مختلف رو به افزایش بوده در وحشت واضطراب به سر می‌برند.
وی ابراز کرد: شیعیان در کشور نیجریه و با هدایت عالم فرهیخته شیخ کزاکی اشاره توانستند در این کشور انقلابی با عظمت ایجاد نموده که متاسفانه با دشمنی که همیشه با مسلمانان و شیعیان دارند به مقابله می‌پردازند.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز وظیفه طلاب و روحانیون بیش از پیش بوده و باید خودمان را بیشتر به دنیا شناسانده و بتوانیم نام شیعه و دین اسلام را بیشتر به مردم سراسر جهان بشناسانیم.
وی گفت: امروز متاسفانه گروه‌های تکفیری –سلفی داعشی با ایجاد جو رعب و ترور و ایجاد شبهه در مسایل و اعتقادات دینی مسلمانان و شیعه نفوذ پیدا کرده که باید همیشه هوشیار و مواظب توطئه‌های آنان باشیم.
بخشی بیان کرد: آنها اصلا به شیعه دید درستی ندارند و همیشه حتی در شبکه‌هایی که سرمایه آن از آمریکا –اسراییل به خصوص ال سعود تامین می‌شود بر علیه شیعه و دین اسلام و اعتقادات مسلمانان شبهه ایجاد می‌نمایند.
این استاد بین الملل حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز ابعاد جنگ برای دشمنان حمله به اعتقادات دینی ما مسلمانان بوده و آن جنگ مذهبی و فرهنگی است که این مورد همیشه مورد نگرانی و دغدغه رهبری معظم انقلاب می‌باشد.
وی گفت: حوزه فرزهنگی مرز نیست و امروز اسلحه‌ها و شیوه‌ها فرق کرده و در این حوزه کاری نشده و باید به صورت جدی همه در این راه همراه و همدل بوده تا بتوانیم نگرانی مقام معظم رهبری را برطرف نماییم.
بخشی به شیوه های گروه‌های تکفیری ووهابی در حوزه جنگ نرم عنوان داشت: این گروه‌ها ارائه تصویری انحرافی و خرافی از مذهب شیعه و همچنین رشد و گسترش شیعه هراسی در راستای اختلاف بین سنی و شیعه است.

زبان آموزی توسط طلاب و اساتید جدی گرفته شود


همچنین حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق از اساتید اعزامی معاونت بین الملل حوزه علمیه قم در کارگاه دانش افزایی اساتید مدارس علمیه قزوین ضمن تاکید طلاب بر فراگیری زبان آموزی گفت: دانشگاه‌های بزرگ دنیا در رشته‌های ادیان و مذهب زبان های خارجی و عربی را در اولویت قرار داده‌اند.
حسینی مطلق به حضور موثر و فعال اساتید و طلاب حوزه های علمیه در عرصه‌های بین المللی ابراز کرد: عرصه‌های بین المللی برای پذیرش معارف شیعه عطش زیادی دارند ولی متاسفانه کمترین حضور مبلغان و اساتید حوزوی را در این عرصه‌ها می‌باشیم که باید در این مورد حوزه‌های علمیه و مدیران این حضور مبلغین را جهت تبلیغ به کشورهای مختلف را اولویت برنامه های حوزه قرار دهند.
وی تصریح کرد: جهان و کشورهای مسلمان پذیرای فرهنگ مکتب اهل بیت بوده و می‌توان به کشور مصر و دیگر کشورهایی نظیر لبنان –سوریه –یمن که ظرفیت‌های بیشتری برای پذیرش این مکتب متعالی دارد نام برد.
این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امروز حوزه علمیه قم وحوزه‌های علمیه سراسر کشور در همه عرصه‌های تبلیغی و جهانی در میان شیعیان و اهل سنت حضوری فعال و تاثیرگذاری داشته و معتقدم پرچم مکتب اهل بیت ومعارف حیات بخش را داریم و می‌توانیم به همه کشورهای جهان عرضه نماییم.
حسینی مطلق به رسالت اصلی روحانیون اشاره کرد و گفت: رسالت اولیه ما تبلیغ بوده و باید بتوانیم بیشتر با فرهنگ و آیین کشورهای دیگر آشنا شده تا بتوانیم سفیر و نماینده شایسته ای جهت شناساندن دین اسلام و همچنین شیعه در جهان باشیم.
وی در پایان افزود: خوشبختانه حرکت بزرگی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به وجود آمده به خصوص از نظر فراگیری زبان که بسیار مهم و با اهمیت است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان