۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طراحی المان شهدای مفقودالاثر قزوین فراخوان می‌شود
کد خبر: ۱۲۳۲۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

طراحی المان شهدای مفقودالاثر قزوین فراخوان می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طراحی المان ۲۰۰ شهید مفقودالاثر و شهدای شاخص قزوین، توسط نظام مهندسی ساختمان استان قزوین فراخوان می‌شود.

طراحی المان شهدای مفقودالاثر قزوین فراخوان می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حضور در دفتر علی فرج‌زاده‌ها، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با ایشان دیدار و پیرامون فراخوان طراحی المان 200 شهید مفقودالاثر و شهدای شاخص قزوین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، حقایق‌پور با اشاره به اینکه استان قزوین 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: از آمار فوق، 200 شهید مفقودالاثر هستند که طراحی و ساخت المان آنان در گلزار شهدا محلی برای رجوع خانواده‌های‌ آنها خواهد بود.

حقایق‌پور افزود: با ساخت این المان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عموم مردم می‌توانند به یاد آنها فاتحه‌ای قرائت کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی بدارند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان در استانداری تشکیل شده است، گفت: سال گذشته در این کارگروه مقرر شد تا نظام مهندسی ساختمان پیگیری‌های لازم در جهت فراخوان طراحی المان 200 شهید مفقودالاثر و شهدای شاخص قزوین را طبق معیارهای فرهنگی بنیاد، انجام دهد.

این مسئول افزود: همچنین در کارگروه فوق مقرر شد تا فراخوان طرح یاد شده سریعتر اجرایی شود تا با انتخاب بهترین طرح، اقدامات لازم در ساخت المان صورت بگیرد ولی تاکنون این موضوع به تعویق افتاده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه بایستی فراخوان طراحی المان یاد شده در دستور کار نظام مهندسی استان قزوین قرار بگیرد، گفت: با تحقق این موضوع، می‌توان عملیات اجرایی آن را تا پایان سال جاری آغاز کرد.

وی به ویژگی ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد استان قزوین اشاره کرد و گفت: این مرکز به دلیل استقبال خوب دانشجویان، نیاز به توسعه دارد که درخواست داریم سازمان نظام مهندسی از این مرکز بازدید کرده و نظر کارشناسی خود را ارائه بدهد.

در ادامه این دیدار، فرج‌زاده‌ها رئیس نظام مهندسی استان قزوین با توجه به اهمیت و جایگاه شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به اجرایی شدن این طرح تاکید کرد و گفت: برای اینکه این المان در کوتاه‌ترین زمان ساخته شود بایستی تامین اعتبار و ضمانت اجرایی طرح و مراحل دیگر آن روشن و شفاف باشد.

فرج‌زاده‌ها با اشاره به اینکه نظام مهندسی بازوی فنی استان قزوین است، افزود: ما در طراحی المان یادمان 200 شهید مفقودالاثر می‌توانیم از پتانسیل‌های مهندسان قزوینی نیز بهره ببریم.

انتهای پیام/7003 

منبع: روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان