۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مسئولین نظام با فاصله گرفتن از آرمان‌های امام به بیراهه می‌روند/ مردم باید نسبت به هزینه‌های میلیاردی تبلیغات یک نماینده حساس باشند
کد خبر: ۱۲۲۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تهران در مجلس:

مسئولین نظام با فاصله گرفتن از آرمان‌های امام به بیراهه می‌روند/ مردم باید نسبت به هزینه‌های میلیاردی تبلیغات یک نماینده حساس باشند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وقتی کاندیدایی در حال هزینه کردن‌های کلان برای تبلیغات خود است مردم باید این عملکرد را مورد توجه قرار دهند، مگر حقوق یک نماینده مجلس چقدر است؟

مسئولین نظام با فاصله گرفتن از آرمان‌های امام به بیراهه می‌روند/ مردم باید نسبت به هزینه‌های میلیاردی تبلیغات یک نماینده حساس باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس با در جلسه پرسش و پاسخ خود در مسجد ولایت قزوین در پاسخ به این سوال که در انتخابات داشتن بودجه مالی به چه میزان دارای اهمیت است؟ گفت: این موضوع مثل این است که بگوییم علم بهتر است یا ثروت؟
وی در ادامه افزود: هیچ نمایندگی به طور ناگهانی برای ورود به مجلس انتخاب نمی‌شود برگزیده شدن افراد برای کرسی مجلس برعهده مردم است.
این نماینده مجلس اذعان کرد: وقتی کاندیدایی در حال هزینه کردن‌های کلان برای تبلیغات خود است مردم باید این عملکرد را مورد توجه قرار دهند، مگر حقوق یک نماینده مجلس چقدر است؟
وی ادامه داد: نمایندگان یک حقوق دارند و یک درآمد، حقوق در حدود 4 میلیون و 800 هزارتومان است اما درآمد آنها بستگی به دین و ایمان و تعهدشان دارد.
رسایی تصریح کرد: وظیفه یک نماینده با دادن یک رأی قانونگذاری در مجلس است و این دادن رای به تعهد و ایمان نماینده بستگی دارد، وقتی شخصی که با خرج میلیاردی وارد مجلس می‌شود یعنی رای دادن وی به قوانین هم در فضایی است که مورد پسند حامیان و پشتیبانان مالی وی قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: البته شورای نگهبان بر عملکرد نمایندگان نظارت دارد اما در برخی موارد نظارت‌ها کافی نیست و دیر این خلاف‌ها دیده می‌شود.

هم اکنون آثار نقاط ضعف برجام در کشور به خوبی دیده نشده است

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: سوابق و موضع گیری کاندیداها را بشناسید و ببینید دشمن از چه کسانی حمایت می‌کند سپس به نامزدهای خود رای دهید.
وی در پاسخ به اینکه امروز که برجام به مرحله اجرایی شدن رسیده آیا راه‌های نفوذ بسته شده است؟ گفت: نفوذ هر روز درحال بزرگ شدن است و آثار تصویب شدن نقاط ضعف برجام در کشور به خوبی دیده نشده است
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در مجلس هنگام تصویب برجام مطرح کردم که عده‌ای در حال تحمیل کردن برجام به رهبری هستند اما برچسب افراطی به من چسباندند، وقتی اطرافیان ولی فقیه پشتیبانی از ایشان را کنار می‌گذارند دیگر رهبری نمی‌تواند مخالفتی داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا باید از طیف احمدی نژاد دفاع کرد؟ ابراز کرد: ما این نگاه را نداریم، در روایات آمده حق را بشناسید و اهل آن را نیز با این حق بشناسید، آقای احمدی نژاد خوبی‌ها و اشتباهاتی داشت مثل آقای روحانی.
مدیرمسئول هفته نامه 9 دی افزود: فقط باید این نکته را درنظر بگیریم هرچقدر که از آرمان‌های امام فاصله بگیریم به بیراهه خواهیم رفت، آقای احمدی نژاد در مقاطعی که به آرمان‌ها نزدیک بود ما از وی خدمت به مردم و جامعه را مشاهده می‌کردیم اما در 2 سال پایانی دولتش شبیه بقیه شد.
وی در پاسخ به این سوال که خبرگان دارای چه طیف‌هایی است؟ بیان کرد: خبرگان دارای طیف‌های مختلف نیست، برخی چیزها دارای حُسن و قبح عقلی است مثل عدالت و ظلم، یعنی کاری به دین و جغرافیا و نژاد و زبان ندارد.
رسایی ادامه داد: امروز هم اصلاح طلبی و اصوالگرایی حسن و قبحش عقلی نیست و بستگی دارد اصلاح چه چیزی باشد، امام حسین(ع) قصد کم کردن بدعت‌ها به دین جدش را داشت یک عده هم با ایراد گرفتن به مبانی قانون اساسی هدف خود را اصلاح می‌دانند.
وی در پایان گفت: در مورد اصوالگرایی در خبرگان نیز باید بدانیم اصول این افراد چه چیزی است؟ فقط این نکته ثابت شده است که جریان اصلاح طلبی پادگانی است اما در جریان اصوالگرایی این مدلی عمل نمی‌شود.

انتهای پیام/2002









دیدگاه ها

ش / ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

لعنت خدا بر دروغ گو
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان