۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حصر خانگی و عدم محاکمه سران فتنه، بزرگ‌ترین ارفاق نظام به آن‌ها است/فتنه بزرگ‌تری در پیش داریم/ عده‌ای در داخل نقش نفر اول را در فتنه‌انگیزی بازی می‌کنند
کد خبر: ۱۲۲۹۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در خطبه های نمازجمعه:

حصر خانگی و عدم محاکمه سران فتنه، بزرگ‌ترین ارفاق نظام به آن‌ها است/فتنه بزرگ‌تری در پیش داریم/ عده‌ای در داخل نقش نفر اول را در فتنه‌انگیزی بازی می‌کنند

امام جمعه قزوین گفت: عده‌ای می‌گویند چرا آن‌هایی که در حصر هستند را محاکمه نمی‌کنند؟ ما هم از دستگاه قضایی می‌خواهیم آن‌ها را محاکمه کند؛ اما حصر خانگی سران فتنه ارفاقی از سوی نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها است.

حصر خانگی و عدم محاکمه سران فتنه، بزرگ‌ترین ارفاق نظام به آن‌ها است/فتنه بزرگ‌تری در پیش داریم/ عده‌ای در داخل نقش نفر اول را در فتنه‌انگیزی بازی می‌کنند
به گزارش صبح قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین به سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم (ع) اشاره و ضمن تبریک آن، اظهار کرد: یکی از کسانی که آمدن پیامبر گرامی اسلام (ص) را بشارت داده، حضرت عیسی (ع) بود.
حضرت عیسی (ع) آمدن خاتم پیامبر (ص) را بشارت داد
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن حضرت عیسی (ع) آمدن خاتم پیامبر (ص) را بشارت می‌دهد، تصریح کرد: حضرت عیسی (ع) خطاب به بنی‌اسرائیل فرموده است: من فرستاده خدا برای شما هستم و توراتی که پیش از من نازل شده را تصدیق می‌کنم و قبول دارم و بشارت می‌دهم رسولی بعد از من می‌آید و اسم او احمد است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروز در برخی از نقاط و کشورهای جهان، اسلام امریکایی با رنگ‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کرده، و این مهم در خصوص دین مسیحیت نیز صدق می‌کند و در برخی از کشورها، مسیحیت امریکایی ترویج پیدا کرده است.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: اسلام امریکایی مانند اسلام عربستانی، سلفی و تکفیری و رفاه‌طلبی است و این‌ها با هر شکلی در هر نقطه از جهان بروز کند، امریکایی است و خود امریکایی‌ها مروج چنین اسلامی است.
وی تأکید کرد: امروز مسیحیت نیز دچار این گرفتاری‌ها شده است و لذا برخی از مسیحیان را می‌گوییم مسیحیان صهیونیست؛ اما بسیاری از مسیحیان زمینه قبول و پذیرش اسلام را دارند و لذا قرآن، اسلام و خدای متعال بین مسیحیان و یهودیان تفاوت قائل شده است.
آیت‌الله عابدینی به تفاوت میان مسیحیان و یهودیان از نگاه قرآن اشاره کرد و افزود: خشن‌ترین و بدترین دشمنان مؤمنان، یهودیان و مشرکان هستند. خیلی‌ها ممکن است یهودی نباشند اما در راستای اهداف صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند.
گرایش مسیحیان به اسلام
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که امروز مسیحیان با سرعت به اسلام روی می‌آورند و جامعه‌شناسان آینده اروپا و امریکا را آینده اسلام پیش‌بینی می‌کنند، اضافه کرد: ما باید تفاوت قائل باشیم بین یهودیان صهیونیست و مشرکان و مسیحیانی که زمینه‌های پذیرش اسلام را دارند و این آموزه قرآن کریم است.
وی با بیان این‌که ما همواره از مسیحیان دعوت می‌کنیم که خودشان بیایند قرآن را مطالعه کنند، گفت: اگر مسیحیان می‌خواهند حضرت مسیح (ع) را بشناسند در هیچ جای دنیا کتابی به اعتبار قرآن نداریم که آن حضرت را معرفی کرده باشد.
وی ادامه داد: قرآن اسرار و مطالب بسیاری را در خصوص حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (ع) بیان فرموده و در این خصوص روایات بسیاری هم از پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) وجود دارد و مطالعه آن‌ها موجب ارتقای معرفت آن‌ها می‌شود.
ولادت حضرت رسول (ص) و هفته وحدت
امام‌جمعه قزوین با تبریک میلاد پیامبر (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت اظهار کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیغمبر (ص) فرموده من به تو شرح صدر عطا کرده‌ام و قرآن، امیرالمؤمنین (ع)، فاطمه الزهرا (س) و ائمه اطهار (ع) مصداق بارز شرح صدر هستند و ما هم اگر می‌خواهیم صاحب شرح صدر شویم باید در زندگی قرآنی و اهل‌بیتی باشیم.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مسیحیان را به مطالعه قرآن دعوت می‌کنیم، از برادران اهل‌سنت، مخصوصاً روحانیون، دانشمندان، دانشجویان و فرهیختگانشان دعوت می‌کنیم تا آثار اهل بیت (ع) را مطالعه کنند و اگر در گذشته این کار را انجام داده‌اند امروز آن را بیشتر انجام دهند.
وی گفت: یقین داریم اگر برادران اهل سنت به بیانات امامان معصوم (ع) توجه کنند، در روحیاتشان بسیار مؤثر خواهد بود و این بسته معنوی، عرفانی، علمی، اخلاقی و قرآنی اهل بیت (ع) را به برادران اهل سنت پیشنهاد می‌کنیم.
هزینه هایی که برای آگاهی و بصیرت افزایی در ماجرای فتنه بنی صدر به کشور تحمیل شد
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به حماسه 9 دی اشاره و تصریح کرد: در برهه‌ای از انقلاب دیدیم که فتنه، نفاق و لیبرالیسم بنی‌صدری که هر دو هم امریکایی بود، دست به دست هم دادند و فتنه‌انگیزی کردند. بنی‌صدر یقین داشت آن راهی که می‌رود امام (ره)، بهشتی، مطهری، حوزه علمیه قم و مراجع را از سر راهش بر می‌دارد.
وی ادامه داد: بنی‌صدر با منافقین دست به کارهایی زد، تا جایی که در سراسر کشور قائله شد و خیلی‌ها راهشان را گم کردند؛ اما آن‌هایی که بصیرت داشتند به خوبی متوجه خیانت‌های بنی‌صدر بودند. مردمی که متوجه نبودند هزینه‌هایی مانند شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، شهادت شهید رجایی و باهنر را دادند و این بیداری در تشییع پیکر شهید بهشتی، رجایی و باهنر به نمایش درآمد.
امواج خروشان جمعیت 9 دی، فتنه 88 را خاموش کرد
امام‌جمعه قزوین به فتنه 88 هم اشاره و افزود: در فتنه 88 عده‌ای راهشان را گم کردند؛ اما به واسطه ایمان و صداقت خیلی‌ها از مسیر اشتباه برگشتند و در میان امواج خروشان جمعیت 9 دی قرار گرفتند. حضور مردم به این معنا بود که خدای ما را ببخش اگر لغزش و کوتاهی کردیم.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که از این دو واقعه مهم باید درس بگیریم، بیان کرد: امروز ما در آستانه فتنه بزرگ‌تری هستیم. صبر نکنیم دوباره فاجعه‌ای آفریده شود و قبل از این‌که اتفاق ناگواری بیفتد بفهمیم که سَرِ سران فتنه در حال فتنه‌گری هستند که امریکا سر سران فتنه است و در داخل هم عده‌ای نقش نفر اول را در فتنه‌انگیزی بازی می‌کنند و این‌ها را باید الان بشناسیم.
حصر خانگی و عدم محاکمه سران فتنه، بزرگ‌ترین ارفاق نظام به آن‌ها است
وی با بیان این که بعضی‌ها آن‌هایی که در حصر هستند را می‌گویند چرا این‌ها را رها نمی‌کنند؟، اظهار کرد: اگر آن‌ها را رها کنند مردم نمی‌گذارند آن‌ها در خیابان‌ها به راحتی بگردند، هر غلطی دلشان خواست انجام دهند و سپس بیایند در میان مردم زندگی کنند و این‌ها امنیتشان این است که در حصر باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که عده‌ای می‌گویند چرا آن‌هایی که در حصر هستند محاکمه نمی‌شوند؟، افزود: ما هم از دستگاه قضایی می‌خواهیم آن‌ها را محاکمه کند اما حصر خانگی سران فتنه ارفاقی از سوی نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها است؛ البته مردم از سر تقصیرات سران فتنه نمی‌گذرند،
سران فتنه مفسد فی الارض هستند و حکمشان روشن است
امام‌جمعه قزوین تشریح کرد: اگر قرار بر محاکمه این‌ها باشد آن‌ها مفسد فی الارض خواهند بود و حکمشان خیلی روشن است. به هر حال ما الان باید آگاهی و بیداری داشته باشیم تا مجدداً خسارتی نبینیم و درست این مرحله را بگذرانیم.
وی با تأکید بر این که امریکا در تلاش است قهرمان‌سازی کند، بیان کرد: امریکا در حال فراهم کردن زمینه است و به صورت غیر مستقیم بودجه در اختیار فتنه‌گران قرار می‌دهد تا کارهای آن‌ها پیش برود.
مسئولان در مقابل غلط های امریکایی ها مسامحه نکنند
آیت‌الله عابدینی گفت: متأسفانه گاهی هر غلطی که امریکایی‌ها انجام می‌دهند، مسئولان با مسامحه از کنارش می‌گذرند. اخیراً 226 نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه امریکا نامه‌ای را امضا کرده‌اند و نزدیک به دو میلیارد دلار از ثروت‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را به امریکایی‌هایی که در کشورهای مختلف کشته شده‌اند، قرار دهند.
وی در این خصوص ادامه داد: امریکایی‌ها با این کار نه تنها اموال ما را مصادره می‌کنند، بلکه به ما تهمت هم می‌زنند و دولتمردان ما باید موضع محکمی در مقابل آن‌ها اتخاذ کنند و اگر آن‌ها را کدخدا هم می‌دانند نباید در مقابلشان مسامحه کنیم.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرار بود اگر آن‌ها تخلف کردند، آن‌هایی که به امریکایی‌ها اعتماد داشتند بفهمند که امریکا قابل اعتماد نیست و مبادا خسارت‌های بزرگ‌تر بر ما وارد شود و بعد از آن بفهمیم و احساس ندامت کنیم.

منبع: روابط عمومی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان