۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شب شعر شهادت در کتابخانه علامه دهخدا شهر الوند برگزار شد
کد خبر: ۱۲۲۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

شب شعر شهادت در کتابخانه علامه دهخدا شهر الوند برگزار شد

مراسم شب شعر "شهادت" به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کتابخانه علامه دهخدا شهر الوند برگزار شد.

شب شعر شهادت در کتابخانه علامه دهخدا شهر الوند برگزار شد

به گزارش صبح قزوين؛ حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند، حجت الاسلام فلاح اکبری رئیس ستاد اقامه نماز، ابوالفضل بخشی دبیر ستاد حفظ و نشر اثار دفاع مقدس البرز، سرهنگ علی چگینی جانشین فرمانده سپاه البرز و ابوالفضل ابراهیمی فلاح رئیس اداره ارشاد اسلامی این شهرستان از جمله مسئولان حاضر در جلسه شب شعر كه در كتابخانه علامه دهخدا شهر الوند  بودند.

در این جلسه که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز برگزار شد جمع کثیری از اعضای کتابخانه، علاقه مندان به شعر و ادب و عموم مردم شرکت کرده بودند.

حجت الاسلام طهماسبي امام جمعه شهرستان البرز در این جلسه گفت: هنر و شعر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه قرار دارند و شعر در جاودانگی و بقای تمدن ها، فرهنگ ها و اندیشه ها نقش بسیار مهم و حیاتی برعهده دارد.

حجت الاسلام طهماسبي افزود: در تمام اعصار و قرون شاعران و تاریخ نویسان بودند که با نوشته ها و آثار خود موجب حفظ و نگهداری این گنجینه های گران بها شده و از آن ها از در برابر نابودی و تخریب محافظت کرده اند.

وی اظهار كرد: طی 8 سالی که ملت ایران درگیر جنگی تحمیلی بود شجاعت ها، شهامت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام بی نظیر و باعث ایجاد رعب و وحشت بین تمام دشمنان شد.

امام جمعه الوند در ادامه گفت: بانگاهی به گذشته در میابیم که حادثه کربلا نیز به عنوان یکی از عظیم ترین حوادث تاریخ بشر با  تلاش ها و پیگیری های شعرا و نویسندگان سینه به سینه نقل شده و ادامه یافت.

حجت الاسلام طهماسبي در انتها خواستار افزایش کمی و کیفی برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی و جذب هرچه بیشتر عموم مردم به سمت ارزش ها و آرمان های عالی اسلامی شد.

جانشین فرمانده سپاه البرز نیز از برگزاری اینگونه جلسات و تلاش در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و رزمندگان ایران تقدیر کرد.

در این جلسه همچنین از سید ضیا قافله باشی محقق و استاد ادبیات با حضور این مسوولان تقدیر به عمل آمد.

انتهاي پيام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان