۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تصمیم گیری‌ها مبتنی بر آمار صحیح موجب اصلاح جامعه می‌شود
کد خبر: ۱۲۲۶۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تصمیم گیری‌ها مبتنی بر آمار صحیح موجب اصلاح جامعه می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تصمیم‌سازی‌های مبتنی بر آمار موجب اصلاح جامعه می‌شود و تصمیماتی که بدون در نظر گرفتن آمار گرفته شود نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت.

تصمیم گیری‌ها مبتنی بر آمار صحیح موجب اصلاح جامعه می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در دیدار کارکنان اداره کل ثبت احوال استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته ثبت احوال انجام شد، وجود آمار اعم از آمارهای مربوط به ثبت احوال و آمارهای حوزه‌های دیگر را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر آمار وجود نداشت هیچ فعل و انفعال اجتماعی مفیدی که نشان دهنده تمدن اجتماعی و انسانی باشد، به وجود نمی‌آمد.
وی با بیان این‌که در همه حوزه‌ها آمار از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: آمار در همه حوزه‌ها اهمیت دارد اما وقتی به حوزه نفوس و سرشماری آدم‌ها می‌رسیم، اهمیت آمار چند برابر می‌شود.
امام‌جمعه قزوین تشریح کرد: آمار در حقیقت یک منبع فوق‌العاده گویای مطالعاتی برای اتخاذ تصمیماتی است که در حوزه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی باید اتخاذ شود.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به این‌که آمارها برای برنامه ریزان و مدیران کشور تکلیف ساز می‌شود، ادامه داد: آمار همه اقشار جامعه، اعم از مدیران اجرایی، روحانیون و مبلغان، ائمه جمعه و جماعات و خانواده‌ها را به نوعی درگیر می‌کند و نمی‌توان در مقابل بیان گویا و منطق مسجل آمار عذر و بهانه‌ای داشت و یا بی‌تفاوت بود.
وی اضافه کرد: برای اصلاح امور جامعه باید در مرحله نخست آمارها مورد بررسی قرار بگیرد و سپس تصمیم‌سازی شود و جز این راهی وجود ندارد، زیرا تصمیماتی که بدون در نظر گرفتن آمار گرفته شود به دلیل آن‌که پشتوانه و زمین‌های مطالعاتی ندارد، نتیجه مطلوبی هم در پی نخواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که دقت در آمار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: آمارهای ثبت احوال به گونه‌ای است که مثل بسیاری از فضاهای دیگر زمینه بالا بردن بی‌جهت و یا پایین آوردن بی مبنا در آن وجود ندارد و از آفت‌پذیری کمتری برخوردار است.

افزایش ولادت در قزوین

در ابتدای این دیدار آراسته، مدیر کل اداره ثبت احوال استان قزوین به برخی از فعالیت‌ها و آمار ثبت شده در این اداره اشاره کرد و گفت: طبق آمار نه ماهه امسال نسبت به مشابه سال گذشته نرخ ولادت در استان قزوین افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: استان قزوین همواره با افزایش ولادت همراه بوده و تنها در مقطعی بین سال‌های 75 تا 79 با کاهش ثبت ولادت روبرو شدیم.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان