۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اعدام ۱۶ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین/ تشدید مجازات در کاهش جرائم این حوزه موثر بوده است
کد خبر: ۱۲۲۶۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

​دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر داد

اعدام ۱۶ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین/ تشدید مجازات در کاهش جرائم این حوزه موثر بوده است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اجرای حکم ۱۶ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین گفت: در سال‌های اخیر که برخوردها با شدت و قاطعیت همراه بوده است، شاهد کاهش جرائم در این حوزه هستیم.

اعدام ۱۶ قاچاقچی مواد مخدر در قزوین/ تشدید مجازات در کاهش جرائم این حوزه موثر بوده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به منظور تشریح سیاست‌های دادسرای عمومی و انقلاب در برخورد با جرائم مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: شدت عمل در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی یک برنامه تشکیلاتی در قوه قضائیه است تا بدون اغماض و مسامحه اعمال قانون انجام شود.

وی افزود: در خصوص آنچه که به حوزه ما در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مربوط می‌شود خط قرمز، قانون است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابات نیز خط قرمز قانون است هم حوزه‌های انتخاباتی و هم نامزدهای انتخاباتی، مجریان و ناظران ملزم به رعایت قوانین هستند.

صادقی نیارکی تاکید کرد: در حوزه اجتماعی نیز خط قرمز قانون است تا فارغ از تعلقات و علائق شخصی در انجام ماموریت‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنیم و نگذاریم تا خلاف قوانین خطایی از سوی کسی در هر جایگاه و از هر گروهی رخ دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنان بر این عقیده تاکید دارم که بحث مواد مخدر یک پدیده زشت است که جامعه اسلامی را دچار خود کرده و باید مبارزه بی امان با این پدیده صورت گیرد چراکه جوانان جامعه ما را حتی در سنین پایین با آسیب مواجه کرده و نیازمند برخورد جدی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در استان قزوین در سال‌های اخیر که
برخوردها با شدت همراه بوده شاهد کاهش جرائم در این حوزه هستیم اما کافی نیست و همچنان باید برخورد قاطع را با سوداگران مرگ ادامه دهیم تا به نقطه‌ای برسیم که کسی در استان و کشور جرات و جسارت فعالیت در حوزه مواد مخدر را پیدا نکند و جامعه عاری از مواد مخدر داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای احکام در هفته جاری بیان کرد: در هفته جاری دو اجرای قصاص داشتیم که یک مورد منجر به رضایت در پای چوبه دار شد اما در پرونده قتل دیگر، منجر به اجرای حکم شد.

صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه حیات بشریت در اجرای برخی احکام قضایی است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌ای که حکم قصاص اجرا شد فرد مورد نظر همسر خود را ناجوانمردانه به قتل رسانده بود و با طرح نقشه سعی در سرپوش گذاشتن به رفتار پلید خود داشت اما با روشن شدن حقیقت، در نهایت لب به اعتراف گشود و حکم او در هفته جاری به مرحله اجرا درآمد.

وی عنوان کرد: در مجموع 17 مورد اجرای احکام در هفته جاری داشتیم که یک نفر مربوط به قصاص و 16 مورد دیگر از فعالین حوزه مواد مخدر و از قاچاقچیان سابقه دار بودند که با وجود چندین بار دستگیری و اعمال قانون، همچنان بر کجی و انحراف رفتار اصرار داشتند و گریزی از اعمال قانون مطابق با قوانین مبارزه با مواد مخدر نبود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: 80 درصد این افراد مقیم استان و 20 درصد مابقی گذری بودند که با هوشیاری مقامات قضایی در قزوین دستگیر شدند و عمده احکام اجرا شده در خصوص کشف مواد مخدر هروئین و شیشه بود و این افراد همگی جوان بوده و در گروه سنی 30 تا 40 سال قرار داشتند.

وی با اشاره به جزئیات این پرونده‌ها بیان کرد: این 16 نفر در قالب چند پرونده بودند که پرونده اول در ارتباط با سه نفر ساکن قزوین بود که در مجموع یک کیلو و 250 گرم هروئین از این افراد کشف شد.

صادقی نیارکی ادامه داد: در پرونده دوم از فردی با نام عیسی با همکاری همسر خود یک کیلو و 470 گرم مواد مخدر کشف شد که این زوج دارای یک کودک خردسال 2 ساله بودند که با توجه به پررنگ نبودن نقش خانم با دو درجه تخفیف محکوم به زندان و همسر وی محکوم به اعدام شد.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده دیگر فردی با نام بهزاد 35 ساله با 10 کیلو و 190 گرم هروئین دستگیر شد و در پرونده دیگر فردی با نام صالح با 1 کیلو و 100 گرم شیشه که مواد خود را جهت توزیع در شهر قزوین از تهران تهیه کرده بود دستگیر و اجرای حکم در مورد آنها انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: کمترین مواد مخدر کشف شده در میان این 16 مورد مربوط به فردی با نام صالح با 865 گرم هروئین بود البته در کشور ما حکم حمل 30 گرم شیشه یا هروئین برابر قوانین جاری کشور اعدام است.

وی ادامه داد: در پرونده دیگر 7 نفر دخالت داشتند که اغلب ساکن قزوین و افرادی کاملا شناخته شده در حوزه مواد مخدر بودند و مواد مخدر را از استان‌های مرزی تهیه کرده بودند که 20 کیلوگرم هروئین از این باند کشف شد.

صادقی نیارکی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه وجود فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر آسیب‌های فراوانی را متوجه جامعه می‌سازد برخورد قاطع با آنها لازم است تا مانع خطر احتمالی در جامعه شد چرا که توزیع این میزان مواد مخدر چه بسا تعداد زیادی از جوانان را به تباهی می‌کشاند لذا بر برخورد قاطع با این پدیده زشت اصرار داریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان