۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین واکنش تند حجتی به انتشار اسناد توزیع "برنج آلوده"; بی‌خود منتشر کردند
کد خبر: ۱۲۲۴۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پای برنج آلوده به هیئت دولت نیز کشیده شد

واکنش تند حجتی به انتشار اسناد توزیع "برنج آلوده"; بی‌خود منتشر کردند

تاریخ مصرف را تمدید کردیم وزیر جهاد کشاورزی در واکنش تندی به انتشار اسناد توزیع برنج تاریخ مصرف گذشته و آلوده با اعلام اینکه رسانه‌ها بی‌خود منتشر کردند، از طرح این موضوع در جلسه امروز دولت خبر داد و گفت: تاریخ مصرف برنج‌های توزیع‌شده تمدید شده بود و این کار طبیعی است.

واکنش تند حجتی به انتشار اسناد توزیع "برنج آلوده"; بی‌خود منتشر کردند
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، محمود حجتی در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان در جمع خبرنگاران درباره آلودگی برنج توزیع شده شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: کی گفته که برنج آلوده است؟ کجا توزیع شده است؟

وی در واکنش به اینکه اسناد آن در خبرگزاری ‌ها منتشر شده است، افزود: خبرگزاری ‌ها بیخود کرده‌ و اشتباه کرده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مگر می‌شود برنج آلوده در کشور توزیع شود؟

حجتی در پاسخ به "آیا شما این موضوع را به‌کل تکذیب می‌کنید؟" با تعجب گفت: برنج آلوده توزیع شده است؟! چه‌کسی گفته است، برنج آلوده توزیع شده است؟!

وی در واکنش به اینکه اسناد آن وجود دارد، گفت: چه‌کسی توزیع کرده است؟ ما توزیع کرده‌ایم؟

وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم با شنیدن اینکه براساس اسناد منتشر شده مربوط به شرکت بازرگانی دولتی این برنج بین مردم توزیع شده است، گفت: بازرگانی نه توزیع کرده و نه مجاز است که توزیع کند.

حجتی همچنین در واکنش به اینکه سازمان غذا و دارو به شرکت بازرگانی دولتی نیز تذکر داده است و مجلس و سازمان غذا و دارو می‌خواهند این موضوع را پیگیری کنند، گفت: من این داستان را خبر ندارم، دارند پیگیری می‌کنند.

وی همچنین در خصوص جلسه خود با شرکت بازرگانی دولتی و تذکر به این سازمان برای دقت بیشتر در توزیع کالاها گفت: ما مرتب با این بخش‌ها جلسه داریم اما این جلسه اخیر ارتباطی با برنج ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: محصولات غذایی، تاریخ مصرف مجازی دارند و طبق مشخصات فنی و شرایط نگهداری سازمان غذا و دارو و در بخش پروتئین سازمان دامپزشکی کنترل می‌شوند.

حجتی یادآور شد: اگر به هر دلیلی این محصولات در زمان مورد نظر توزیع نشد پس از بررسی و ارزیابی لازم ممکن است برای آنها تاریخ مصرف را تمدید کنند و تاریخ مصرف آنها افزوده می‌شود.

وی گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم هیچ برنج آلوده توزیع نشده، همچنین برنجی که از لحاظ تاریخ مصرف قابل تمدید نباشد، عرضه نشده است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: برنجی که عرضه شده است تاریخ مصرف آن پس از بررسی توسط سازمانهای مربوطه تمدید و عرضه شده است که این موضوع امری طبیعی به حساب می‌آید.

وی گفت: من نمی‌دانم رسانه‌ها و سازمان صداوسیما به‌دنبال چه‌چیزی‌اند و این کارها و جنجال‌سازی‌ها را به چه‌منظور انجام می‌دهند.

* پای برنج آلوده به هیئت دولت نیز کشیده شد

حجتی با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت یکی از همکاران گفت که رسانه‌ها در این زمینه معرکه گرفته‌اند ولی بنده گفتم نمی‌دانم موضوع چیست و مطلب خبرگزاری ‌ها را ندیده‌ام.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: این امری طبیعی است که در محصولات غذایی کم و بیش اتفاق می‌افتد و از دستگاه‌های ذی‌ربط برای تمدید تاریخ مصرف اجازه تمدید گرفته می‌شود.

حجتی یادآور شد: هیچ دستگاه و بنگاهی مجوز ندارد و نمی‌تواند غذای فاسد توزیع کند و این امر جرم است.

وی یادآور شد: محصول تاریخ گذشته‌ای که مجوز خاص خود را نگرفته باشد اجازه توزیع ندارد، به‌طوری که حتی یک مغازه هم نمی‌تواند آن را توزیع کند چه برسد به شرکت بازرگانی دولتی که وابسته به دولت است.

*جداسازی بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی هنوز در دستور کار دولت نیست

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه جداسازی بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی هنوز در دستور کار دولت نیست، گفت: هر موقع این موضوع در دستور کار قرار گرفت می‌بینیم که چه‌چیزی است و براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم اما به‌واقع امروز نیز بازار دست ما نیست.

حجتی درباره بازپس‌گیری وظایف بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم اظهار کرد: از این بحث‌ها زیاد است، اما هنوز بحثی در این رابطه نکرده‌ایم.

وی در واکنش به پیشنهاد منتشر شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این خصوص افزود: خیلی چیزها منتشر می‌شود اما بحثی در این زمینه نداریم.

* امروز بازرگانی دست ما نیست

وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم ادامه داد: امروز نیز بازار در دست ما نیست اما آنچه اصرار داشته و داریم آن است که به‌عنوان متولی تولید در هر بخشی مانند کشاورزی و صنعت که متولی تولید هستند مسئول بازرگانی نیز باشند.

حجتی افزود: عدم‌تحقق این امر باعث می‌شود که یک‌مرتبه مشاهده می‌شود که مرزها باز شده و آن محصولی که با تلاش، مشقت و گرفتاری‌ها در داخل کشور تولید می‌شود با ارز استحصالی از محل فروش نفت بدون حساب و کتاب به کشور وارد می‌شود.

وی یادآور شد: جداسازی بخش بازرگانی از وزارت کشاورزی هنوز در دستور کار دولت نیست. اما هر موقع قرار گرفت می‌بینیم چه‌چیزی است و در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان