۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جان ناقابلی دارم که می خواهم به خدا تقدیم کنم
کد خبر: ۱۲۲۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهید رضا اکبری:

جان ناقابلی دارم که می خواهم به خدا تقدیم کنم

شهدا مدافع اسلام راستین بودند و نباید با برخی اعمال و رفتار باعث ضربه به انقلاب و خون شهدا شویم و باید هر چه بیشتر زمینه را برای معنویات فراهم کنیم.

 جان ناقابلی دارم که می خواهم به خدا تقدیم کنم

صبح قزوین، نفس‌هاي انسان، گام‌هايي است كه به‌سوي مرگ برمي‌دارد.
اين جمله را كسي بهتر مي‌فهمد كه با هر نفس، مرگ را درك كند؛ با دم، مرگ را به درون مي‌خواند و با بازدم آن را بيرون مي‌دهد و آنقدر با او دست و پنجه نرم مي‌كند تا روزي كه مقلوبش كند؛ اما اگر پاي شهادت در ميان باشد، اين سختي‌ها شيرين مي‌شود و چه عاشقانه اين سختي به حلاوت تعبير مي‌شود.

در این خصوص با فرنگیس رضایی همسر شهید رضا اکبری به گفتگو نشستیم.

وی اظهار کرد: برگزاری هفته بسیج، دفاع مقدس و چنین مناسبت هایی  سهم بسزایی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی که حتی با سنین پایین به جبهه رفتند ایفا می کند.

رضایی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که شهدا قهرمانان کشور ما و خانواده شهدا و سپاه، نور چشم ما هستند و با توجه به گذشت چند نسل از زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، بیان خاطرات و وصیت نامه ها و ویژگی های شهدا و اینکه با چه انگیزه ای عازم جبهه شدند در ائتلای ارزش های اسلامی، دفاع مقدس و ادامه ی راه شهید ان  بسیار موثر می باشد.

وی ادامه داد: شهدا در زمانی که کشور در تحریم اقتصادی بود بدون سلاح جلو رفتند و برای حفظ ناموس و دفاع از کشور و هویت اسلامی در این راه قدم برداشتند.

رضایی تصریح کرد: باید روزهای دود و آتش، سنگ و استخوان و خون و آب را به یاد بیاوریم روزهای که سر، دست، پا، چشم و لب و دندان و حتی قلب جانبازان از خود گذشته، جلوتر از باورهایمان در حرکت بودند؛ روزهایی که اینان مردانه در مقابل گلوله و آتش ایستادند.

این همسر شهید اذعان کرد: شهدا مدافع اسلام راستین بودند و نباید با برخی اعمال و رفتار باعث ضربه به انقلاب و خون شهدا شویم و باید هر چه بیشتر زمینه را برای معنویات فراهم کنیم.

وی در خصوص اینکه  صاحب چند فرزند می باشد گفت: دو فرزند دارم و پسرم در زمان شهادت پدرش یک سال و هفت ماه داشت و دخترم 5 ماه پس از شهادت پدرش به دنیا آمد.

رضایی درخصوص اینکه در کجا همسرش به شهادت رسید اظهار کرد: همسر من همچون رزمندگان دیگر و با توجه به احساس نیاز به دفاع و غیرت دینی مدت ها در جبهه حضور داشت و در جبهه غرب خدمت کرد و قبل از عملیات کربلای دو در جبهه غرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در این زمینه می گفت "یک جان ناقابلی دارم که می خواهم به خدا تقدیم کنم و امیدوارم از من بپذیرد".

وی یادآور شد: جامعه ی ما در زمان جنگ هم از نظر سیاسی و اقتصادی در معرض هجوم دشمن بود و در این شرایط همه اقشار از جمله عروسی که حلقه خود را اهدا می کرد، مادری که با تهیه تخم مرغ زندگی را می گذراند و همه مردم به سهم خود مشارکت داشتند .

این همسر شهید اظهار کرد: علت اینکه امروز در زمینه احیای ارزش های اسلامی و دفاع مقدس کمتر کار شده تهاجم فرهنگی بیگانه می باشد در آموزش و پرورش ما زندگی شهدا و زندگی همسران و مادران و فرزندان شهدا باید نهادینه شود .

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان