۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رسیدگی به مشکلات ۱۸۶ واحد تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل استان قزوین
کد خبر: ۱۲۲۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پرزحمت خبر داد

رسیدگی به مشکلات ۱۸۶ واحد تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از رسیدگی به مشکلات ۱۸۶ واحد صنعتی و تولیدی با ۲۸۱ مصوبه طی هفت جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قزوین خبر داد.

رسیدگی به مشکلات ۱۸۶ واحد تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل استان قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، پرزحمت با اشاره به پیگیری و رفع مشکلات واحد های تولید و صنعتی استان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: تا کنون این ستاد طی 7 جلسه به مشکلات 186 واحد صنعتی در کارگروه اصلی رسیدگی کرده است.

وی افزود:این کار گروه 281 مصوبه داشته است که 81 مصوبه آن به صورت کامل اجراشده و 126 مصوبه آن در حال انجام و 74 مصوبه نیز نیاز به اصلاح آئین نامه و یا منجر به توافق نهایی بین واحد های تولیدی و دستگاههای اجرایی نشده است.

49 درصد مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به مسایل بانکی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت : از مجموع موضوعات مطرح شده از سوی واحد های تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل استان 49 درصد مربوط به مسایل بانکی ، 15 درصد مربوط به تامین اجتماعی ، 15 درصد مربوط به مسایل و مشکلات مالیاتی و مابقی مربوط به سایر دستگاههای اجرای می باشد.

پرزحمت افزود: تا کنون 30 درصد از مصوبات این کار گروه به طور کامل اجرایی شده ، 45 درصدآن در دست اقدام و25 درصد هم به دلیل عدم توافق واحد متقاضی و دستگاه اجرایی اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات واحد های تولیدی نیز مربوط به دستگاههای خدمات رسان می باشد، تصریح کرد: حل مشکلات حوزه تولید نیازمند تعامل و همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی و خدمات رسان است.

وی همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و به ‌ویژه بانک‌ها را در رفع مشکلات بخش تولید مهم ارزیابی کرد و افزود: مهم‌ترین راهکار در توسعه و رونق تولید، تامین نقدینگی و رفع مشکلات مالی آنهاست تا بتوانند به بقای خود ادامه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر کارگروه ستاد اصلی که در سطح مدیران کل و با حضور استاندار محترم برگزار می شود، کارگروه فرعی ستاد تسهیل در سطح معاونین با برگزاری جلسات مداوم در حال بررسی مشکلات و موانع واحد های تولیدی می باشد که تا کنون جلسات متعددی را برگزار کرده است.

انتهای پیام/7008

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان