۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کتابت آیات قرآن کریم توسط سوادآموزان قزوینی/ فعالان حوزه سوادآموزی استان تجلیل می‌شوند
کد خبر: ۱۲۲۴۵۸ نویسنده: سپهدار علیاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره سوادآموزی استان قزوین خبر داد

کتابت آیات قرآن کریم توسط سوادآموزان قزوینی/ فعالان حوزه سوادآموزی استان تجلیل می‌شوند

رئیس اداره سوادآموزی استان قزوین از کتابت آیات قرآن کریم توسط سوادآموزان دوره انتقال استان قزوین همزمان با هفته سوادآموزی خبر داد.

 کتابت آیات قرآن کریم توسط سوادآموزان قزوینی/ فعالان حوزه سوادآموزی استان تجلیل می‌شوند
سپهدار علیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با گرامیداشت هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: پنجم تا یازدهم دیماه به نام هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده است از این رو برنامه‌هایی متناسب با روز شمار این هفته در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته سواد‌آموزی در استان قزوین بیان کرد: بر این اساس روز شنبه (5 دی ماه) به نام "سوادآموزی و رسانه‌های جمعی" نامگذاری شده که ارائه فعالیت‌ها و اقدامات سوادآموزی در رسانه‌ها و در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از جمله برنامه‌های این روز می‌باشد.

رئیس اداره سوادآموزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه ششم دیماه که با عنوان "سوادآموزی و مشارکت همه جانبه" نامگذاری شده همایش تجلیل از فعالان حوزه سوادآموزی ساعت 3 بعداز ظهر در سالن کوثر با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: روز دوشنبه هفتم دیماه سومین روز این هفته به نام "سوادآموزی و پیوند با ولایت" نامگذاری شده که با هماهنگی‌های انجام شده دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ساعت 9 صبح و برنامه شورای پشتیبانی ساعت 10 و نیم در فرمانداری شهر قزوین در این روز انجام می‌شود.

علیاری عنوان کرد: سه شنبه هشتم دیماه به نام "سوادآموزی و تحکیم خانواده" نام گذاری شده است که با توجه به تعطیلی 17 ربیع الاول، میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت این روز در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه نهم دیماه در پنجمین روز از هفته سواد‌آموزی که به نام "سوادآموزی و آموزش قرآن مجید" اختصاص یافته با ابتکار سازمان سواد‌آموزی کشور، کتابت 5 جزء قرآن کریم توسط سوادآموزان دوره انتقال در 5 جلد انجام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: آثار پس از کتابت در پنج جلد گردآوری و سه جلد آن به حرم مطهر امام علی‌(ع)، امام حسین‌(ع) و امام رضا‌(ع) اهدا می‌شود و دو مصحف نیز به دفتر نشر امام خمینی‌(ره) و دفتر مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.

رئیس اداره سوادآموزی استان قزوین ادامه داد: سهم استان قزوین برای کتابت آیات کتاب قرآن مجید 11 صفحه است که در همین روز از ساعت 9 الی 12 صبح در سالن اجتماعات ناحیه دو قزوین با حضور 66 سوادآموز از 4 منطقه (یک، دو، البرز و آبیک) انجام خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: روز پنج شنبه دهم دیماه به نام "سوادآموزی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت" نامگذاری شده که بر این اساس تکریم و دیدار با خانواده شهدا و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در امام زاده حسین(ع) از جمله برنامه‌های این روز است.

علیاری در ادامه گفت: جمعه آخرین روز از هفته سواد آموزی به نام "سوادآموزی و ترویج نماز" نام گذاری شده است که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته آقای رضایی زاده، مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش قزوین می‌باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع 12 برنامه اجرایی برای این هفته تدارک دیده شده است، افزود: انجام تبلیغات محیطی و فضا سازی متناسب با این ایام، مزین نمودن سربرگ نامه‌های اداري به جملاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سوادآموزی همچنین در زیر نویس برنامه‌های صدا و سیما از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان