۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۲۲ مرکز مشاوره‌ای در قزوین/بیش از ۲۷ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شدند
کد خبر: ۱۲۲۲۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین:

فعالیت ۲۲ مرکز مشاوره‌ای در قزوین/بیش از ۲۷ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شدند

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین از فعالیت ۲۲ مرکزمشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی استان خبر داد و گفت: سال گذشته در مجموع ۲۷ هزار و ۶۲۹ نفر از خدمات مشاوره و روانشناختي بهزیستی استان قزوین بهره‌مند شدند.

فعالیت ۲۲ مرکز مشاوره‌ای در قزوین/بیش از ۲۷ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شدند
محمد حسن نادری، معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختي در معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه، پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و درمان اختلالات روانی به متقاضیان این بخش فعالیت می‌کند.

وی افزود: این دفتر با انجام خدمات مشاوره تلفني به تماس گيرندگان خط 1480 و خدمات مشاوره حضوري به مراجعه کنندگان مركز مشاوره در بخش دولتي و خصوصي به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

نادری در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته 27 هزار و 629 نفر از خدمات مشاوره و روانشناختی استفاده کرده‌اند که این تعداد شامل 10 هزار و 629 نفر تماس گیرندگان با صدای مشاور، یک هزار و 417 نفر مراجعان مشاوره حضوری مراکز دولتی و 15 هزار و 583 نفر نیز از مراجعان مراکز خصوصی هستند.

وی بیان کرد: مركز مشاوره حضوري مراكزی هستند که در زمينۀ مشاوره خانواده- كودك، مباحث تحصيلي و درمان اختلالات رواني با حضور روانشناسان و مشاوران خانواده فعال بوده و مشكلات مراجعين طی يك يا چندين جلسه مورد بررسي قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره تلفني عنوان کرد: تماس تلفني با خط 1480 راه ارتباط ميان مشاور و تماس گیرنده مي‌باشد که با حضور مشاوران مجرب در دو نوبت كاري صبح و عصر در زمينۀ مسائل خانوادگي و تربيت كودك و ساير مسايل روانشناختي فعال مي‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اين خط به صورت استاني پاسخگوي تماس متقاضيان از شهرستان‌ها نیز مي‌باشد.

نادری اثر بیان کرد: نظارت بر فعاليت علمی و آموزشی مراكز مشاوره خانواده در بخش خصوصی از فعاليت‌هاي دیگر اين دفتر مي‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز مراکز مشاوره در 3 سطح اعم از مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره عمومی و مراکز تخصصی انجام می‌شود که هرسال مطابق با نیاز سنجی پس از اعلام فراخوان و انجام مصاحبه از متقاضیان این امر در صورت تایید جهت تشکیل پرونده و ادامه روند صدور پروانه فعالیت، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تاکید کرد: در حال حاضر 22 مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.

نادری عنوان کرد: بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور، متاهل و مونث بوده دارای تحصیلات دیپلم هستند همچنین بیشترین مراجعان واحد حضوری نیز متاهل و مونث با تحصیلات لیسانس و بالاتر می‌باشند ضمن اینکه بیشترین مشکلات ثبت شده شامل مشکلات فردی و یا با همسر بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مددجویان سازمان بهزیستی که نیازمند خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی هستند با پوشش یارانه‌ای به صورت رایگان به بخش خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

نادری توضیح داد: یارانه مشاوره‌ای مبلغی است که در راستای حمایت از افراد نیازمند به خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی به منظور ارتقاء سطح سلامت روان جامعه پرداخت می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین با تشخیص مددکار واحدهای زیرمجموعه معاونت پیشگیری، ارائه خدمات به سایر افراد نیازمند به دریافت خدمات مشاوره‎ای که از لحاظ مالی دچار مشکل هستند با درصدی تخفیف ارائه می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان