۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین سوریان و رضایی شانس اصلی طلای المپیک هستند/ فلسفه مربی‌گری «بنا» را ادامه می‌دهم
کد خبر: ۱۲۲۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هرچه می‌دانم از بناست و شاگرد او هستم خیرآبادی:

سوریان و رضایی شانس اصلی طلای المپیک هستند/ فلسفه مربی‌گری «بنا» را ادامه می‌دهم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: سوریان و رضایی دو شانس اصلی کسب مدال طلا برای ایران در المپیک هستند.

سوریان و رضایی شانس اصلی طلای المپیک هستند/ فلسفه مربی‌گری «بنا» را ادامه می‌دهم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، جمشید خیرآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با شرایط کشتی فرنگی آذربایجان و اهدافشان تا المپیک 2016 اظهار داشت: ما برای این مدت زمان باقی مانده طراحی تمرین کرده‌ایم و 2 بازه زمانی متفاوت را در نظر داریم.

وی افزود: نخستین هدف ما مسابقات اروپایی است و دیگری المپیک ریو و به همین دلیل در این مدت زمان هرچند کوتاه راهی 6 تورنمنت دیگر خواهیم شد اما نمی‌خواهیم نوع تمرینات را تغییر دهیم. اکنون هدف نهایی ما المپیک است و همه می‌دانند که صد مدال اروپایی و حتی تورنمنت‌ها یک مدال برنز المپیک نمی‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان خاطرنشان کرد: خوشحالی من از این است که سطح کشتی آذربایجان بالا رفته و خوشحالم که سهم کوچکی به عنوان یک ایرانی در ارتقای کشتی این کشور داشته‌ام.

خیرآبادی در پاسخ به این سؤال که شرایط کشتی ایران را چگونه می‌بینید، عنوان کرد: تیم کشتی فرنگی ایران خوب است و حتی در جایزه بزرگ باکو هم 17 کشتی‌گیر آورد تا به آمادگی برسد و این نشان از آن دارد که کشتی‌گیران کاربلد و جوانی در تیم هستند. در همان مسابقات نیز که سطح بالایی داشت عملکرد کشتی ایران با جوان‌ها خوب بود.

وی در خصوص اینکه با این شرایط تیم ایران در المپیک 2016 در چه اوزانی صاحب مدال خواهد شد، گفت: ایران تیمی قدرتمند است و در 6 وزن می‌تواند سهمیه بگیرد و حتی پس از آن در المپیک مدعی باشد. حمید سوریان و قاسم رضایی شانس اول تیم ایران هستند اما نباید از اوزان 66 و 75 نیز غافل شد و آنها هم شانس بالایی برای روی سکو رفتن دارند. در سایر اوزان نیز ایران مهره‌های خوبی دارد.

دستیار سابق محمد بنا در خصوص اینکه آیا با بازگشت محمد بنا به کشتی فرنگی موافق بودید یا خیر، تصریح کرد: بنا، کاربلد است و این کار را دوست دارد و کارکشته است. بنا باید می‌آمد، او تنها به کشتی خدمت می‌کند و بازگشت او اتفاقی مثبت است و تاثیراتش را در مسابقات باکو و کشتی‌گیران دیدید. کادر او هم خوب است و امیدوارم روزهای خوبی با محمد بنا در انتظار کشتی ایران باشد.

خیرآبادی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در ابتدای ورودتان به آذربایجان تمام کادر این تیم ایرانی بود اما اکنون اینگونه نیست، خاطرنشان کرد: اکنون هم 4 تا 5 مربی من ایرانی هستند و اینگونه نیست که دیگر نباشند. در گذشته تنها مربیان ایرانی بودند ولی حالا تلفیقی از ایرانی‌ها و آذربایجانی‌ها در کادرفنی هستند. فدراسیون آذربایجان این کار را کرد و پیشنهاد داد تا مربیان آذری نیز در کادر استفاده شوند تا از داشته‌های ایرانی‌ها استفاده کنند.

وی در خصوص این اظهارنظر محمد بنا که معتقد بود به دلیل ضعف کشتی ایران آذربایجان 5 سهمیه المپیک را در جهانی امسال بدست آورد، عنوان کرد: کشتی دنیا تنها ایران نیست و من این را قبول ندارم. ایران تنها یک تیم است و ما اندازه روسیه پر قدرت سهمیه گرفتیم. اگر به مستندات نگاه کنیم تیم ایران خوب بود. حتی اگر بدون طلا هم قهرمان شویم این مهم است و مهم نیست که چند طلا بدست آوریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان ادامه داد: در آینده روزهای خوبی برای کشتی ایران خواهم دید و همیشه نیز گفته‌ام اگر چیزی می‌دانم از محمد بنا است و من شاگرد او هستم. هرچند کنار خیلی‌ها بودم اما بنا چیز دیگری است. فلسفه مربیگری او را ادامه می‌دهم تا در المپیک به آرزوی‌ام برسم و پس از آن از دنیای مربیگری کنار بکشم.

خیرآبادی افزود: اکنون چند پیشنهاد خوب از کشورهای دیگر دارم و کشورهای خوبی نیز به حساب می‌آیند. اسمی نمی‌آورم تا بازار گرمی شود اما دعوتنامه دارم ولی فعلا تصمیمی ندارم. آنچه مشخص است این بوده که از آذربابجان خواهم رفت. من هرچه می‌خواستم در آذربایجان به آن دست یافتم. عناوین مختلف را کسب کردیم و به نوعی تاریخ‌ساز بودیم و این نوشته می‌شود که با مربی ایرانی این عناوین برای آذربایجان بدست آمده است. من پس از المپیک از کشتی آذربایجان خواهم رفت.

وی در پاسخ به این سؤال که امکان بازگشت به کشتی ایران و دستیاری مجدد محمد بنا پس از المپیک وجود دارد یا خیر، به تسنیم گفت: در مورد همه انسان‌ها این مورد صدق می‌کند که وطن را دوست دارند حتی اگر مجبور به ترک آن شده باشند اما تعصب دارند و هیچ جای دنیا به جز ایران و البته سنندج خوش نمی‌گذرد. نهایت آرزویم این است که به ایران خدمت کنم و سمتش مشخص نیست. محمد بنا کادر خوبی دارد و قطعا بدون من موفق می‌شود، همانگونه که من بدون او موفق بودم.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان