۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تمدن آینده بشر الهی، قرآنی و اسلامی خواهد بود
کد خبر: ۱۲۱۸۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تمدن آینده بشر الهی، قرآنی و اسلامی خواهد بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در استان قزوین با بیان این‌که تمدن آینده بشر الهی، قرآنی و اسلامی خواهد بود، بیان کرد: تمدن آینده بشر در کنار رود جاری قرآن، معارف انبیاء و اولیاء (ع)، نهج‌البلاغه و روایات شکل خواهد گرفت.

تمدن آینده بشر الهی، قرآنی و اسلامی خواهد بود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در همایش آینده‌نگری که با موضوع نقش و جایگاه تمدن نوین اسلامی در آینده جهان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال برای آینده و انسان خط و رسم روشن و مشخص را تبیین فرموده است.
وی با بیان این‌که آینده برای انسان مسلمان مبهم نیست، افزود: در کتاب‌های آسمانی و به ویژه آموزه‌های خاتم انبیاء (ص) و قرآن کریم کاملاً مشخص شده که آینده انسان به کدام مسیر می‌رود.
امام‌جمعه قزوین تشریح کرد: خداوند با بیان آیاتی در قرآن کریم آینده انسان را آینده‌ای قطعی نه احتمالی معرفی کرده و این‌که آینده جهان با امامت و مدیریت شایسته‌ترین انسان‌ها پیش خواهد رفت، حکم قطعی خداوند است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که آینده جهان همراه با عدالت است و به خوبی ختم خواهد شد، تشریح کرد: این‌که آینده جهان همراه با عدالت خواهد بود با قاطعیت در کلام خدای متعال و در کلام انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) مشاهده می‌شود.
وی در ادامه به تشریح چشم‌انداز نگاه دینی در تمدن انسانی و اسلامی و در حوزه فردی و اجتماعی پرداخت و خاطرنشان کرد: در نگاه فردی، خدای متعال برای انسان ایده آل و آرمانی در جامعه انسانی تمدنگرا یکی از شاخص‌های مهم را رسیدن به صاحب حیات طیبه معرفی می‌کند.
آیت‌الله عابدینی در این خصوص ادامه داد: در قرآن کریم کاملاً واضح و مرزبندی شده مشخص است که انسان برای دو نوع زندگی آفریده شده است که یکی زندگی حیوانی که همان نفس کشیدن، غذا خوردن، استراحت کردن و بهره مندی از لذایذ زندگی است و این زندگی هم تا حدودی که خدای متعال مشخص کرده لازم و ضروری است اما خداوند این زندگی را در شأن انسان نمی‌داند.
امام‌جمعه قزوین اذعان داشت: خداوند فرمان داد ای کسانی که ایمان آورده‌اید ایمان یک مرحله است و از این بستر باید برای عروج و تعالی در رسیدن به حیات طیبه استفاده کنید و خدا و رسول او را اجابت نمایید و کارهای خوب را انجام دهید.
وی اظهار کرد: آمیخته شدن ایمان و عمل صالح با یکدیگر و جریان پیدا کردن آن در زندگی انسان سبب می‌شود انسان به حیات طیبه دست پیدا کند و این آرمانی‌ترین شرایطی است که انسان برای شکوفایی به آن می‌رسد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که آرامش و طمأنینه از جمله آرمان‌ها و ایده آل‌هایی است که در چشم‌انداز جهانی، انسان به آن دست پیدا می‌کند، افزود: انسان در چشم‌انداز جهانی، به آرامش دست پیدا می‌کند و به همه خوبی‌ها نائل می‌گردد.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که انسان باید حریت و آزادگی داشته باشد، گفت: نباید انسان هر چیزی را پرستش کند و واهمه داشته باشد و حریت و آزادگی ایده آل‌های مهم انسان متعالی هستند که اگر به مردم جهان نشان داده شوند، علاقه‌مند به دین اسلام خواهند شد.
وی به چشم‌انداز جامعه دینی هم اشاره و تأکید کرد: ملاک و معیار جامعه دینی عدل و بالاتر از آن قسط است و عدل به معنای این است که هر چیزی سر جای خود باشد و قسط به این معناست که ما از حق خودمان برای دیگران بگذاریم و این هدفی متعالی است.
جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نباید با تهدید مردم را به قسط واداشت، تصریح کرد: وادار کردن مردم به قسط با کرامت انسانی در تضاد است و لذا خداوند فرموده انبیاء الهی می‌آیند تا زمینه‌ای را فراهم کنند مردم خودشان با میل به سمت قسط حرکت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شیرینی کار این است که انسان خودش به سمت قسط حرکت کند و قطعاً اگر ندای رسول بیرونی به رسول درونی برسد این امر محقق خواهد شد.
وی اذعان داشت: در نگاه دینی نیکی به همه انسان‌ها ضروری است و ما در نیکی کردن به مسلمان و کافر نگاه نمی‌کنیم. هر کسی که انسان باشد و با دین مسلمانان کاری نداشته باشد و قصد این را نداشته باشد که مسلمانان را از خانه‌هایشان اخراج کند، باید مورد مهر و محبت مسلمانان قرار گیرد.
امام‌جمعه قزوین حمایت از مظلومان را در نگاه اسلام ضروری دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید چرا به داد کسانی که از خانه‌هایشان اخراج می‌شوند و به دینشان اهانت می‌شود، نمی‌رسید و این نگاه نسبت به جهانی که توسط اسلام ساخته می‌شود وجود دارد.
وی با بیان این‌که ما یک تمدن نوین اسلامی داریم، اظهار کرد: آن چیزی که از خداوند فاصله می‌گیرد تمدن به شمار نمی‌آید و اگر انسانی دارای عقل سالم باشد دین را کنار نمی‌زند، و هر کسی که دین را کنار می‌گذارد مشکلات فکری دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که تمدن آینده بشر الهی، قرآنی و اسلامی خواهد بود، بیان کرد: تمدن آینده بشر در کنار رود جاری قرآن، معارف انبیاء و اولیاء (ع)، نهج‌البلاغه و روایات شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان